کد خبر 1254586
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
بی بی سی

وزارت امور خارجه چین گزارش‌های جعلی و مغرضانه یک شبکه انگلیسی درباره امور این کشور را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه گزارش‌های اخیر شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی» را محکوم کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی سفارت چین در لندن، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: «بی‌بی‌سی بار دیگر اخباری جعلی تهیه کرده و اطلاعات نادرستی درباره هنگ‌کنگ، استان سین‌کیانگ و ویروس کرونا منتشر کرده است و با انحراف جدی از اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری، به چین حمله کرده است».

این مقام چینی افزود: «بی‌بی‌سی از دیرباز با عینک بدبینی درباره چین گزارش تهیه کرده که در نتیجه آن، رفته رفته از اعتبار خود کاسته است. رابین برانت خبرنگار بی‌بی‌سی در شانگهای در گزارش خود درباره بارندگی سیل‌آسا در هنان، ایدئولوژی را بر واقعیت مقدم دانسته است و چشمان خود را بر این حقیقت بسته است که دولت چین از هیچ تلاشی در راستای عملیات نجات فروگذار نکرده و ساکنین محلی نیز به طور داوطلبانه به کمک آمده‌اند».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه گفت،گزارش‌های حاوی تعصب بی‌بی‌سی هیچ محبوبیتی میان مردم چین نداشته و فقط به اعتبار این رسانه لطمه می‌زند. امیدواریم بی‌بی‌سی بتواند حقیقتاً از اخلاق حرفه‌ای تبعیت کرده و با ارائه گزارش‌های واقعی، تناقضی که در دید مردم چین ایجاد کرده از بین‌ ببرد.

از سوی دیگر، به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سفارت چین در لندن در بیانیه‌ای مخالفت شدید خود را با استفاده از نام «چین تایپه» برای تایوان در طول گزارش بازی‌های المپیک اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: «فقط یک چین در جهان وجود دارد و تایوان بخش جدایی‌ناپذیری از قلمرو چین است و دولت جمهوری خلق چین تنها دولت قانونی است که نمایندگی کل چین را بر عهده دارد».

سال گذشته دولت انگلیس مجوز پخش شبکه خبری چینی «سی‌جی‌تی‌اِن» در انگلیس را لغو کرد. دولت چین نیز در اقدامی متقابل اعلام کرد شبکه بی‌بی‌سی باید به خاطر  بهره‌برداری سیاسی از مسئله شیوع جهانی ویروس کرونا و پخش اخبار «جعلی» در این زمینه عذرخواهی کند. در نهایت، اداره ملی رادیو و تلویزیون چین اعلام کرد پخش سرویس جهانی رسانه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی، در این کشور ممنوع شده است.

اوایل سال جاری نیز وزارت امور خارجه چین اعلام کرد «جان سادوورث» خبرنگار شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی، بدون اطلاع قبلی و پس از مواجه با یک پرونده شکایت، به تایوان رفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • آدم حسابی IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    7 0
    آدم هایی که هنوز فکر میکنند بی بی سی کاملا بدون قصد و غرضه واقعا کور اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس