کد خبر 1254161
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
ازدحام در بیمارستان های تهران/ تخت خالی به سختی پیدا می شود+فیلم

یک پرستار بخش کووید بیمارستان بقیه الله گفت:تخت‌ها دائما پر هستند و هر دو ساعت بیمار روی آن می‌خوابد و تزریق سرپایی دارد و تا ۵ روز سیر درمان برای او ادامه دارد و مراجعه بیماران بسیار افزایش یافته است

به گزارش مشرق، بیمارستان بقیه الله یکی از بیمارستان‌هایی است که از ابتدای شیوع کرونا تا کنون از جمله بیمارستان‌های مرجع این بیماری بوده است و در این روزها که شیوع سویه دلتا در کشور افزایش پیدا کرده و درگیر موج پنجم هستیم، ازدحام و شلوغی در این بیمارستان چند برابر شده است.

بیشتر بخوانید:

فوت ۳۶ هزار تهرانی به دلیل کرونا/ هزینه کفن، دفن و خرید قبر در پایتخت

هنگام به ورود به این بیمارستان با اولین صحنه‌ای که مواجه می‌شویم تصویر انتظار بیماران و همراهانشان برای بستری و معاینه توسط پزشکان است و با ورود به بخش بستری شاهد حجم عظیمی از بیماران هستیم که در تخت‌هایی با فاصله بسیار کم از هم قرار گرفتند و همانگونه در ویدئو زیر مشاهده می‌کنید، حتی در نمازخانه بیمارستان هم تخت گذاشته شده و بیماران مبتلا کرونا در آنجا بستری شده اند.

نکته جالب توجه در این خصوص این است که بیماران با سنین مختلفی در بیمارستان بستری هستند و تعدادی از آن‌ها هم با وجود تزریق واکسن درگیر این بیماری شده اند، که این امر نشان دهنده این است که کرونا دیگر سن و سال نمی‌شناسد و بعد از تزریق واکسن هم باید پروتکل‌های جدی گرفته شوند.

به گفته پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در برخی مراکز ۵۰ نفر در نوبت سی‌تی‌اسکن هستند، دیروز بدترین روز از اول کرونا تاکنون بود  و تعداد اصلاح‌شده کشته‌های روزانه ۷۰۰-۸۰۰ نفر است.

بیشتر بخوانید:

بازی دلتا با اعداد مرگ

این وضعیت اسفبار حاصل بی توجهی مردم به رعایت پروتکل‌ها، نا آکارمدی مسئولان و اجرای سیاست‌های نادرست در حوزه سلامت است.

بیشتر بخوانید:

وضعیت بهشت زهرا (س) بحرانی و غیرقابل تصور است

البته نا گفته نماند که در میان این تصاویر سیاه فداکاری و زحمات بی دریغ کادر درمان با وجود این همه خستگی و پس از دو سال مبازره شبانه روزی با کرونا ستودنی است.

حسن نظامی پرستار بیمارستان بقیه الله در گفتگو با میزان در خصوص وضعیت بیمارستان‌های کشور در موج پنجم کرونا گفت: متاسفانه با وجود تذکر رسانه‌ها و کادر درمان در خصوص وقوع این موج کوتاهی مسئولین و مردم موجب شد تا وارد پیک پنجم این بیماری شویم که علاوه بر درگیری خانواده‌ها، متاسفانه روند بیماری به سنین پایین‌تر هم سرایت کرده است و ما در بیمارستان بقیه الله مجبور شدیم نمازخانه بیمارستان را هم به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ تخت در قسمت خانم‌ها و آقایان در نمازخانه بیمارستان داریم، افزود: تخت‌ها دائما پر هستند و هر دو ساعت بیماران  روی آن می‌خوابند و تزریق سرپایی دارند و تا ۵ روز سیر درمان برای آن‌ها ادامه دارد و مراجعه بیماران تا حدی افزایش یافته است که کادر درمان با وجود خستگی فراوان از دو سال مبارزه با کرونا باز هم مجبور به کار و خدمت رسانی به مردم هستند.

پرستار بخش کووید بیمارستان بقیه الله با گلایه از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم ادامه داد: سفرها همچنان انجام می‌شود و رفت‌وآمدهای خانوادگی وجود دارند که نتیجه‌اش همین وضعیتی می‌شود که گرفتار آن هستیم و متاسفانه درگیری در این موج به حدی است که بیشتر بیماران نیاز به بستری دارند و بیمار نمی‌تواند به صورت سرپایی در منزل بهبود یابد.

دانلود

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس