کد خبر 1254105
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
تصویری زیبا و حیرت انگیز از باقی مانده ابرنواختر

ناسا اخیرا تصویری باشکوه از یک باقی مانده ابرنواختر در فضای مجازی منتشر کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از ناسا؛ به تازگی سازمان فضایی ناسا تصویری بسیار باشکوه و زیبا از باقی مانده ابرنواختر Cassiopeia A را در حساب رسمی خودش منتشر کرده است. ناسا در توضیح این تصویر نوشت: " زیبابینی رنگی. در این تصویر Cassiopeia A که تصویری ترکیبی و حاصل تصاویر ثبت شده توسط سه رصدخانه است، دیده می‌شود. "

تحلیلی از رنگ‌های تصویر منتشر شده توسط ناسا

این باقی مانده که ۳۰۰ ساله هم است از انفجار ابرنواختر ستاره عظیم به وجود آمده و در فاصله‌ ۱۱ هزار سال نوری از زمین قرار دارد. رنگ‌های مختلفی که در این تصویر دیده می‌شود، نشان دهنده اطلاعات و جزئیات ثبت شده توسط هر رصدخانه است. دانشمندان با این اطلاعات دیدی بهتر و کامل‌تر از Cassiopeia A بدست آوردند. رنگ قرمز که در تصویر دیده می‌شود در طیف فروسرخ تلسکوپ فضایی اسپیتزر از گرد و غبار گرم پوسته بیرونی و با دمایی حدود ۱۰ درجه سانتی گرادی را نشان می‌دهد.

تصویری زیبا و حیرت انگیز از باقی مانده ابرنواختر

رنگ زرد در تصویر حکایت از داده‌های نوری است که تلسکوپ فضایی هابل از ساختار رشته‌ای ظریف گازهای گرم در دمای حدود ۱۰ هزار درجه سانتیگراد ثبت کرده است. رنگ‌های سبز و آبی هم نتیجه ثبت تلسکوپ پرتو ایکس چاندرا از گازهای داغ با دمای حدودی ۱۰ میلیون درجه سانتیگراد است. احتمالا این گاز داغ که مواد خارج شده از ابرنواختری با سرعت ۱۰ میلیون مایل در ساعت به گاز و گرد و غبار محیط برخورد کرده، تشکیل شده است.

دانشمندان و محققان با بررسی و مقایسه تصاویر ثبت شده توسط تلسکوپ‌های مختلف می‌توانند به درک و شناسایی بهتری از اینکه آیا بیشتر غباری که از باقی مانده ابرنواختر ستاره‌ای عظیم و قبل از منفجر شدن آن یا از انفجار ابرنواختری به سرعت در حال گسترش بوجود آمده، دست پیدا کنند.

تصویری زیبا و حیرت انگیز از باقی مانده ابرنواختر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 1
    بشر بساز ادعا داری که من منم
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 2
    امکان نداره واقعی باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس