هجمه

یک کارشناس امور سیاسی منطقه با اشاره به تأکید رهبر انقلاب درباره ضرورت کار بیشتر در مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن، گفت، هجمه رسانه‌ای و تبلیغی علیه ایران هر سال پیچیده‌تر شده است.

به گزارش مشرق، «حنیف غفاری» کارشناس امور سیاسی منطقه ضمن تأکید بر مقابله با جنگ نرم و رسانه‌ای دشمن، گفت، رفتار دولت‌های آمریکا چه دموکرات چه جمهوری‌خواه در خصوص ایران، یکسان است و در عمل فرقی میان آنان نیست.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه «ما در قرن بیست و یکم هستیم و جهان از لحاظ رسانه‌ای دارای شرایط پیچیده‌ای است» به المیادین گفت، ما در بیش از چهل سال گذشته از انقلاب اسلامی هر سال شاهد هجمه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی جدید هستیم و فارغ از این که چه دولتی سر کار هست، هر سال این هجمه‌ها پیچیده‌تر می‌شود و روش‌های آن مدام به‌روزرسانی و جدید می‌شود. ما در مرحله اول نیازمند رصد هوشمندانه هستیم که مطمئناً ادامه خواهد یافت. در مرحله دوم باید با این شیوه‌ها و هجمه‌های رسانه‌ای مقابله کنیم.

غفاری در پاسخ به اینکه چه کارهایی باید در جنگ رسانه‌ای انجام داد گفت، آنطور که مهم و روشن است این است که در جنگ رسانه‌ای نیازمند هم‌افزایی هستیم؛ یعنی اگر نیروهای موجود با یکدیگر جمع شوند و یک تصویر واحد را بسازند می‌توانیم برنامه دشمن را به هم بزنیم اما اگه اینطور نباشد دشمن از طریق اختلافات و شکاف‌ها، نفوذ می‌کند و می‌تواند ضربه بزند.

غفاری در خصوص تعامل آمریکا با ایران گفت، دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد و در آن سو شاهد بودیم که جو بایدن قبل از رسیدن به ریاست جمهوری از این رویکرد ترامپ انتقاد می‌کرد. اما پس از به قدرت رسیدن دیدیم که در عمل فرقی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نیست. در حقیقت دیدیم که در خصوص ایران و فرار از تعهداتشان، فرقی میان این دو نیست. ایران در این پرونده حسن همکاری خود را نشان داد اما آمریکا حداقل حسن نیت را نشان داد و همچنان دارد بر مواضع ترامپ تأکید می‌کند.

المیادین از مذاکرات هسته‌ای که هم‌اکنون متوقف است و همچنین از اینکه تحریم‌ها چطور رفع خواهد شد پرسید و غفاری گفت، در خصوص تعامل با دولت آمریکا در دولت رئیسی باید نکته مهمی را در نظر بگیریم و آن بازگشت به توافق در قبال رفع تحریم‌هاست. شش دور مذاکره در وین برگزار شده و ما مطالب خود را مطرح کردیم و آمریکا تمایلی برای رفع تحریم نشان نداده. مسئله اصلی این است که با وجودی که مسبب اصلی آمریکاست که از توافق خارج شد، اما همین کشور هنوز دارد به سیاست خود ادامه می‌دهد. در مقابل آقای رئیسی در رقابت‌های انتخاباتی خود نیز اعلام کرد که به مذاکره ادامه می‌دهد اما در چارچوب و اصول جدید که هیچ امتیاز جدیدی به طرف آمریکایی نمی‌دهد مگر اینکه آمریکا حقوق ایران را در همه حوزه‌ها به رسمیت بشناسد.

غفاری در پاسخ به سوالی درباره حادثه برای کشتی اسرائیلی در دریایی عمان و تهدید انگلیس و رژیم صهیونیستی و آمریکا گفت، ما در طول ۴۲ سال گذشته از این حوادث و تهدیدات را زیاد دیده‌ایم. بالاخره رژیم صهیونیستی و آمریکا و متحدانشان این تهدیدات را مطرح می‌کنند اما همزمانی بازی این سه با مراسم تحلیف آقای رئیسی حکایت از، از قبل آماده بودن این برنامه، دارد. از طرف دیگر رژیم صهیونیستی می‌داند که از لحاظ حقوقی هیچ مدرکی در خصوص اتهامات به ایران در اختیار ندارد... ما در گذشته خیلی از این تهدیدات شنیده‌ایم و در آینده نیز می‌شنویم ... اما ایران تن به این تهدیدات نداده و نخواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    شونصد تا گروه زدن بجای اینکه مقابله کنید، یکی هم مقابله می کنه انگ میزنین. بهتره برید خودتون مقابله کنید به ما اینکارا نیومده.
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    شما هم با هوش استراتژیک پیچیده تر حمله کنید. نشد نداره .
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    8 1
    با این صدا و سیما نمیشه. این صدا و سیمایی که داریم می بینیم به طرز مشکوکی تکمیل کننده ی پازل بی بی سی و سعودی هستش. شما ببین مثلا تو ماجرای خوزستان باید بیاد فعالیت کنه، خبری ازش نیست.! تو ماجرای ترور شهید فخری زاده، خبری ازش نیست! غیر مستقیم داره میگه مردم برید بی بی سی ببینید. در عوض تو ماجرای اون بمب صوتی که هیچی نبود، هیچ اتفاقی هم نیفتاد، تمام قد، اونم بلافاصله به صورت گسترده پوشش داد که انگار حالا چی شده، به نظر من اومد که ذهن ملت رو مشوش کنه! اینا به نظر شما طبیعیه؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس