المیادین

یک تحلیلگر سیاسی تأکید کرد که تمرکز رئیسی بر هماهنگی تیم اقتصادی، موفقیت او را در امور اقتصادی بیشتر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المیادین در قسمتی دیگر از ویژه‌برنامه «القسم» (سوگند) برای رئیس جمهور جدید ایران، امروز شنبه میزبان «محمد علی شریعتمدار» تحلیلگر امور سیاسی بود.

شبکه خبری المیادین در ابتدا به خبر انفجار در پارک ملت در تهران اشاره کرد و درباره پوشش گسترده رسانه‌ها بخصوص رسانه‌های ضدایرانی از این حادثه پرسید و شریعتمدار نیز گفت، البته روشن است که چنین رسانه‌هایی چقدر اعتبار دارند. مهم‌تر از این، این است که این اتفاقات عموما به رژیم صهیونیستی نسبت داده می‌شود و گفته می‌شود که قدرت انجام چنین عملیات‌های امنیتی را دارد. گاهی بین آنچه رسانه‌های عربی ضد ایرانی بیان می‌کنند با آنچه به رژیم صهیونیستی نسبت می‌دهند، تناقض‌هایی وجود دارد... بین ایران و رژیم صهیونیستی کشمکش مداوم وجود دارد. اما اینکه هر اتفاقی که افتاد را به رژیم صهیونیستی نسبت بدهند و آن را نشانه نفوذ بزرگ و وسیع این رژیم در ایران وانمود کنند، ‌ درست نیست. در خیلی از اتفاقات که تصادفی یا امنیتی بوده مثل برخی آتش‌سوزی‌ها در برخی تأسیسات نفتی یا غیره را به رژیم صهیونیستی نسبت می‌دهند. البته اگر رژیم صهیونیستی بتواند این کارها را می‌کند اما نسبت دادن همه اتفاقات صحیح نیست.

شریعتمدار: تمرکز رئیسی بر هماهنگی تیم اقتصادی، موفقیت او را افزایش می‌دهد

المیادین در ادامه به موضوع اصلی برنامه و ادامه اقدامات و مواضع سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب پرداخت و پرسید که تشکیل کابینه را تا کجا پیش برده و شریعتمدار گفت، مهم این است که وی اعلام کرده که کابینه ضرورتا از اعضای ستاد تبلیغاتی‌اش نیست. نکته دیگر این است که وی بر جوان بودن و انقلابی‌بودن اعضای دولت تأکید کرده است. او همچنین با راه‌اندازی سایتی برای مردم از آنان درخواست کرده که افراد شایسته را معرفی کنند. نکته مهم این است که در تیم اقتصادی رئیسی تمرکز را بر این قرار داده که باید کاملا منسجم و هماهنگ باشند مثلا رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دیگر مدیران اقتصادی. این هماهنگی سبب می‌شود آقای رئیسی اقدامات اقتصادی را با موفقیت بیشتری انجام بدهد.

شریعتمدار در پاسخ سوالی درباره اتفاقات افغانستان نیز گفت، آمریکا از طریق حضورش در افغانستان و توافق امنیتی که با کابل بست، در خصوص ساخت کشور یا تقویت نیروهای مسلح این کشور چه کرد؟ شما مشاهده می‌کنید که هنوز هیچ چیزی از این توافق امنیتی به بیرون درز نکرده است. آمریکایی‌ها بگویند که این توافق چه نتیجه‌ای برای افغانستان داشته است. بعد از سال‌ها اشغالگری ما شاهد تسلط طالبان هستیم... ایران همیشه خواستار گفت‌وگوی داخلی در این کشور شده است. به هر حال طالبان بخشی از این کشور است و شاید با آن چیزی که قبلا بوده تفاوت داشته باشد. نکته آخر این است که امنیت ملی ایران خط قرمز است و تا الان هیچ تعرض امنیتی به امنیت ایران نشده اما مهم گفت‌وگوی جریان‌های داخلی افغانستان برای حل بحران است. دولت آمریکا هم در طول این سال‌ها کاری برای افغانستان نکرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • RO ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    عزیزبرادر تابا جهان تعامل نداشته باشیم واف ای تی اف را نپذیریم ازاین بدترمیشود صنعت آب وبرق اقتصاد تورم وگرانی بیکاری رانمیبینید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس