یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد که در جریان چهار روز از مرحله دوم عملیات «النصر المبین»، صدها کیلومتر از اراضی اشغال شده یمن، پاکسازی شد.

به گزارش مشرق، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از پیشروی این نیروها در استان البیضاء در جنوب یمن خبر داد.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، در جریان عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، ارتفاعات «عقبة القنذع» در شهرستان «نعمان» واقع در استان بیضاء در جنوب یمن آزاد شد.

وی تأکید کرد که این پیروزی باعث ایجاد بازدارندگی در برابر عناصر تکفیری داعش و القاعده و حامیان سعودی، اماراتی و آمریکایی آنان شد.

سریع خبر داد که در جریان چهار روز از مرحله دوم عملیات «النصر المبین»، صدها کیلومتر از اراضی اشغال شده یمن، پاکسازی شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی از همه طرفها به نزدیکی شهر بیجان واقع در استان شبوه قرار دارند و در تسلط آتشباری این نیروها قرار گرفته است.

سریع همچنین از تسلط نیروهای یمنی بر مسیر راهبردی القنذع خبر داد که مشرف بر جبهه‌های عملیاتی «العبدیه» و «مراد» در استان مأرب است.

وی با بیان اینکه پیشروی تا پاکسازی آخرین وجب از خاک یمن ادامه دارد، خطاب به ملت یمن گفت که روحیه ارتش و کمیته‌های مردمی بسیار بالاست و «آماده هستند تا ازادسازی همه اراضی به جهاد ادامه دهند».

 سخنگوی نیروهای مسلح یمن نهم مرداد ماه جاری گفت که در اجرای عملیات النصر المبین، یگان‌های مختلف نیروهای مسلح یمن مشارکت داشتند و طی این عملیات دهها خودرو و ماشین آلات جنگی تروریست‌ها منهدم و غنائم جنگی گسترده‌ای به دست نیروهای یمنی افتاد.

به گفته یحیی سریع، در این عملیات تروریست‌های داعش و القاعده متحمل خسارت سنگینی شده و ۱۶۰ نفر از آن‌ها کشته و ۲۰۰ نفرشان زخمی شدند و دهها نفر هم به اسارت در آمدند و در نتیجه دو شهرستان «نعمان» و «ناطع» به طور کامل پاکسازی شد و اکنون نیروهای مسلح به همراه مقامات محلی در حال فراهم سازی شرایط زندگی برای ساکنان مناطق آزادسازی شده هستند.

وی تأکید کرد که طی این عملیات ۱۳ عملیات موشکی از نوع «بدر» و «سعیر» و ۱۹ عملیات پهپادی علیه مواضع داعش و القاعده صورت گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    اگر وارد استان شبوه بشن،یا از این محور شروع به حرکت کنند.فوق العاده عالی میشه و محور غربی،بین دو راهی مارب،شبوه می ماند که کدام را نجات دهد!
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      1 0
      احسنت . ضمن این که پیشروی به سمت آزادسازی شبوه امکان رسیدن به ساحل و دست دادن با ایران هست . ساحل شبوه و همچنین بندر المکلا هم به ایران نزدیک ترند و هم امکان عملیات بدون اصطکاک بین المللی وجود دارد چرا که توی خلیج عدن یا دریای سرخ که آبراه بین المللی است شبهه ای امنیتی پیش نمی آید ...
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 0
    باید تعز نیز پاکسازی شود تا فشارها بر مارب کم شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس