کد خبر 125380
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵

یک زیردریایی تحقیقاتی سرنشین دار چین قصد دارد برای اولین بار در جهان به عمق هفت هزار متری زیر آب دریا برود و از این اعماق نمونه برداری کند.

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، این زیردریایی سرنشین دار امروز یکشنبه توسط یک کشتی اقیانوس شناس چینی شرق چین را به مقصد عمیق‌ترین نقاط اقیانوس آرام ترک کرد نقاطی که تاکنون پای هیچ انسانی به آن نرسیده است.
زیر دریایی جیائولونگ که نام خود را از یک اژدهای دریایی افسانه‌ای گرفته است طبق برنامه پیش بینی شده قرار است اواسط ژوئن تا اوایل ژوئیه تا اعماق هفت هزار متری اقیانوس آرام فرو رود.
سه اقیانوس شناس چینی هدایت این زیردریایی را برعهده دارند و از حمایت نزدیک به یکصد دانشمند داخل این زیردریایی برخوردار هستند.آنها ضمن آزمایش عملکرد این زیردریایی، تحقیقاتی عملی صورت خواهند داد و از اعماق اقیانوس نمونه برداری خواهند کرد.
جیائولونگ اولین زیردریایی سرنشین دار جهان است که تا عمق هفت هزار متری سطح دریا می رود.
این زیردریایی بین ماه مه تا ژوئن سال دوهزار و ده، هفده بار به عمق آبهای دریای چین رفت که حداکثر سه هزار و هفتصدو پنجاه و نه متر عمق دارد . به این ترتیب پس از آمریکا، فرانسه، روسیه و ژاپن، چین پنجمین کشوری است که یک زیردریایی سرنشین دار را به عمق بیش از سه هزار و پانصد متری آب دریا فرستاده است.
جیائولونگ تابستان سال گذشته هم تا عمق پنج هزار و یکصدو هشتاد و هشت متری اقیانوس آرام رفت و تحقیقاتی علمی را صورت داد.
موفقیت جیائولونگ برای رفتن تا عمق هفت هزار متری دریا به منزله آن خواهد بود که این زیردریایی می‌تواند تقریبا به عمیق ترین نقاط آبهای روی کره زمین دسترسی داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از پکن، یه کونگ هدایت کننده اصلی سی و دو ساله این زیردریایی می‌گوید سفرهای اکتشافی علمی جیائولونگ در خدمت بشریت خواهد بود، اعماق دریاهایی که افراد کمی توانسته‌اند به آنها برسند، سرشار از منابع فوق‌العاده‌ای است که هنوز کشف نشده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس