جن ساکی

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به حادثه اخیر برای نفتکش اسرائیلی و تاثیرش بر مذاکرات وین به صورت غیر مستقیم تاکید کرد که این اتفاقات تاثیری بر مذاکرات وین ندارد.

به گزارش مشرق، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در نشست خبری روزانه با خبرنگاران در واکنش به سوالی درباره حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان گفت: تل آویو یک دولت مستقل است و در تصمیم گیری برای پاسخ مناسب خود به این واقعه آزاد است. 

بیشتر بخوانید:

ظریف: کارشکنی در برجام را اوباما آغاز کرد، بایدن ادامه داد

به دنبال حمله به یک نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی در آبهای نزدیک سواحل عمان، کشورهای غربی بدون ارائه هیچ مدرک و سندی درحال اتهام زنی به ایران به عنوان عامل این حمله هستند. 

 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن این اتهامات بی‌اساس درباره نفتکش صهیونیستی خطاب به آنها تصریح کرده: هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی‌درنگ و با قوت و جدیت پاسخ می‌دهیم.

جن ساکی در ادامه اظهارات خود درباره تاثیر این حوادث بر مذاکرات وین گفت: محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران با بازگشت به توافق(برجام)، توانایی ما را در رفع نگرانیهای مربوط به برنامه هسته‌ای ایران افزایش خواهد داد. 

وی در ادامه مدعی شد، با برنامه هسته‌ای بدون محدودیت ایران، تهدیدهایی که از طرف ایران مواجه هستیم جدی تر خواهد شد. 

مذاکرات وین برای احیای برجام در حاضر به دلیل تغییرات دموکراتیک دولت در ایران و روند مربوط به انتقال قدرت به حالت تعلیق درآمده است و ادامه این مذاکرات به دولت جدید ایران واگذار شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارشناس سیاسی IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    5 0
    اگر رژیم منحوس صهیونیستی کوچکترین حرکتی بر علیه منافع ایران انجام داد به پاس انتقام خون شهدای هسته ای چنان ضربه ای به اسرائیل بزنید که در تاریخ بماند یکبار اما درست و حسابی
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    6 0
    اینام کلا از رئیس جمهورشون تا سخنگوشون شبیه شخصیت‌های کارتونی شدن، دقیق یه نیگاه به قیافش بندازین، خااااک....!!!!!!
  • دانشجو IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    7 0
    آره بشین تا ما هم برگردیم.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    4 2
    اتهام زنی کار همیشگی دشمنان ایران بوده وهست ... راست میگن ثابت کنند. . . ما که نباید
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    4 0
    اینها واکنش نسبت به تبدیل قدرت در ایرانه. .افطایش توان محور مقا مت . نگرانشان ساخته
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    6 0
    تیرهای غیبی کابوس صهیونیست ها شده است؛ اما جن شیطان بزرگ بهتر است دنبال لغو تمام تحریم ها در عمل باشد تا محدود کردن برنامه ی هسته ای ایران.
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    و بازگشت شما به پیمان استارت (کاهش سلاح های اتمی) نگرانی های کل دنیا رو کاهش میده! اون رییس جمهورتون که خل و چل بود هی از تعهدات خارج میشد این یکی هم همش تو چرته !!! اگه یه و قت چرتش ببره دکمه رو فشار بده دنیا به چه روزی می افته ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس