۳۰ درصد کل موارد ابتلا به کرونا در دنیا در اروپا رخ می‌دهد

سازمان بهداشت جهانی از عبور آمار مبتلایان به کرونا در اروپا از مرز ۶۰ میلیون نفر خبر داده و اعلام کرد ۳۰ درصد موارد ابتلا به این بیماری در دنیا در این منطقه رخ می‌دهد.

به گزارش مشرق، ویروس جهش یافته دلتا با وجود پیشرفت کمپین واکسیناسیون همچنان در بسیاری کشورهای اروپایی جولان می دهد.

۳۰ درصد از کل موارد ابتلا به کرونا در اروپا اتفاق می افتد

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که از شروع بحران کرونا در اروپا بیش از ۶۰ میلیون شهروند به این ویروس آلوده شده اند. به این ترتیب بر اساس اطاعات سازمان بهداشت جهانی که روز دوشنبه اعلام شد حدود ۳۰ درصد از کل موارد ابتلا به این بیماری در سراسر دنیا در منطقه اروپا اتفاق می افتد.

نارضایتی سازمان بهداشت جهانی از روند واکسیناسیون در اروپا

دفتر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا خواستار تلاش های بیشتر ، سریع تر و متوازن در مسیر واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ شده است. مدیر اورژانس منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا در این باره گفته است: پیشرفت واکسیناسیون بین کشورها بسیار متفاوت بوده است، اما میزان واکسیناسیون همچنان در گروه های اولویت دار مانند افراد مسن، کارکنان مراقبت های بهداشتی و افراد دارای بیماری های زمینه ای بسیار پایین است. وی این مسئله را مهم ارزیابی کرد که کشورها به تلاش خود برای حفاظت از آسیب پذیرترین افراد و گروه های در معرض خطر ادامه دهند. وی تاکید کرد که متاسفانه بیش از ۱.۲ میلیون مرگ در اثر ابتلا به کرونا در اروپا وجود دارد و تا کنون ۴.۲ میلیون نفر در سراسر جهان کشته شده اند.

حمله به مراکز واکسیناسیون در لهستان

بعد از دو حمله آتش سوزی به مراکز واکسیناسیون در لهستان از طرف گروه های مخالف واکسن، دولت لهستان تدابیر امنیتی برای چنین تاسیساتی را افزایش می دهد. نخست وزیر این کشور اعلام کرد که عاملان این گونه حملات به سختی مجازات می شوند و امنیت در همه این مناطق افزایش می یابد.

بر اساس اطلاعات پلیس لهستان یک مرکز واکسیناسیون سیار و یک دفتر بهداشت در شهر زاموسک در شرق لهستان شب گذشته به آتش کشیده شد. رئیس پلیس لهستان این گونه حملات را بسیار شوکه کننده ارزیابی کرد.

تداوم اختلافات بین نهادهای بهداشتی و سیاسی آلمان درباره مسئله واکسیناسیون کودکان

با وجود فشارها از طرف مقامات سیاسی بر کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان موسوم به استیکو برای توصیه به منظور واکسیناسیون همه کودکان اما این نهاد بهداشتی همچنان بر موضع خود مبنی بر عدم لزوم واکسیناسیون همه کودکان تاکید دارد. رئیس این نهاد بهداشتی در عین حال گفت: ممکن است ما توصیه خود را در این راستا در آینده البته نه به دلیل فشار از عرصه های سیاسی تغییر دهیم.

سرعت واکسیناسیون اولیه در آلمان هم به شدت کاهش پیدا کرده و در ماه های اخیر بی سابقه بوده است. انستیتو رابرت کخ آلمان صبح دوشنبه اعلام کرد که تا به حال ۶۱.۷ درصد تمام جمعیت آلمان حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند .

وزیر بهداشت آلمان از کاهش چشمگیر روند واکسیناسیون اولیه خبر داده که از فوریه بی سابقه بوده است. وی تاکید کرد که در آن زمان ما به اندازه کافی واکسن نداشتیم ولی اکنون شرایط فرق می کند. وی از شهروندان خواست واکسن بزنند. تا به حال حدود ۵۲.۳ مردم آلمان هم کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

انگلیس سومین مرحله واکسیناسیون را آغاز می کند

انگلیس هم می خواهد از ۶ سپتامبر مرحله سوم واکسیناسیون به منظور تقویت مصونیت در برابر ویروس کرونا را آغاز کند. این خبر را روزنامه دیلی تلگراف گزارش داده است. برای این منظور قرار است حدود ۲.۵ میلیون دوز واکسن اضافی برای افراد بالای ۵۰ سال در این کشور آماده شود. علت این اقدام دولت انگلیس نگرانی درباره کاهش تاثیرات حمایتی واکسن ها در برابر ویروس کرونا است.

حذف قاعده قرنطینه برای مسافران واکسینه شده ورودی از آمریکا و اروپا به انگلیس

افراد کاملا واکسینه شده از کشورهای اروپایی و آمریکا هم دیگر در حین سفر به انگلیس نیازی نیست به قرنطینه بروند.

تداوم روند افزایشی مبتلایان به کرونا در انگلیس

نرخ مبتلایان روزانه در آلمان هم همچنان در حال گسترش است. بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان مربوط به صبح دوشنبه نرخ مبتلایان جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱۷.۸ افزایش پیدا کرده است. بر اساس اطلاعات این نهاد آلمانی در عرض ۲۴ ساعت حدود ۸۴۷ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و یک نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

افزایش قیمت واکسن های فایزر ومدرنا در قراردادهای جدید با اروپا

تولید کنندگان واکسن های فایزر و بیون تک هزینه ها برای قراردادهای جدید واکسن با اروپا را افزایش داده اند. روزنامه فاینشنال تایمز با استناد به قراردادهای منعقد شده بین طرفین اعلام کرده که واکسن فایزر به جای ۱۵.۵ یورو ۱۹.۵۰ یورو به اروپا فروخته می شود و واکسن مدرنا هم به جای ۱۹ یورو ۲۵.۵ دلار فروخته می شود.

اعتراضات به محدودیت های کرونایی در برلین

هزاران نفر در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی در برلین به خیابان‌ها آمدند و پلیس آلمان صدها نفر را بازداشت کرد.

به‌رغم ممنوعیت برگزاری تظاهرات، هزاران نفر در برلین علیه سیاست دولت آلمان در مقابله با شیوع ویروس کرونا اعتراض کردند.

پلیس برلین با برگزاری این تظاهرات مخالفت کرده بود. گفته می‌شود بیش از ۲۲ هزار نفر برای مشارکت در این تظاهرات ثبت نام کرده بودند.

پلیس علت مخالفت خود با برگزاری این تظاهرات را عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شرکت‌کنندگان اعلام کرده بود.

پلیس از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که اکثرا بدون ماسک و بدون رعایت فاصله اجتماعی گرد هم آمده بودند، درخواست کرده بود متفرق شوند.

پس از بی‌توجهی معترضان به این درخواست، پلیس با ماشین‌های آب‌پاش تلاش کرد به این تظاهرات پایان دهد.

حمله هکری به پایگاه داده منطقه ای واکسیناسیون در ایتالیا

هکرها با حمله به سیستم‌های IT شرکتی که زمان‌بندی واکسیناسیون ویروس کرونا در منطقه لاتزیو در حوالی رم ایتالیا را مدیریت می‌کند، موجب خاموشی و قطعی کامپیوترها شده‌اند.

مقامات محلی ایتالیا در پستی در فیسبوک اعلام کردند : هکرها به پایگاه داده منطقه‌ای ما حمله‌ای قدرتمند کرده‌اند.» گفته می‌شود که به دنبال این حمله همه سیستم‌ها از جمله پرتال بهداشت منطقه و شبکه واکسیناسیون غیرفعال شده است. حالا به نظر می‌رسد که کار واکسیناسیون دچار تاخیر خواهد شد.

«السیو دی‌اماتو»، مسئول بهداشت منطقه لاتزیو می‌گوید: «حمله بسیار جدی و خطرناکی به سیستم‌های ما صورت گرفته است. همه چیز از دسترس خارج شده. کل پایگاه داده محلی تحت حمله قرار دارد.» پلیس محلی و دادستان رم در حال ارزیابی شرایط هستند و احتمالا پرونده‌ای تشکیل خواهند داد تا عاملان این حمله را پیدا کنند.

ایتالیا چندی قبل بعد از فرانسه اعلام کرده بود که در اختیار داشتن گواهی واکسیناسیون یا مصونیت در برابر ویروس کرونا برای انجام برخی از فعالیت‌ها ضروری خواهد شد. اعلام این خبر مجموعه‌ای از اعتراضات را بر ضد کارت موسوم به گذرنامه سبز در این کشور در پی داشت. این کارت نشان می‌دهد که وضعیت مردم در قبال ویروس کرونا چگونه است و آیا قبلا مبتلا شده یا واکسن زده‌اند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۱۹,۶۰۰نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۸ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۴,۴۷۰نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۵ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۵,۳۲۱نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۶,۱۴۶,۶۱۹نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۱,۸۸۵نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۵,۸۸۰,۶۶۷نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۹,۷۱۹نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۳۵۵,۳۴۸نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۰۶۸نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۴,۴۴۷,۰۴۴نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۱,۴۸۶نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۷۷۸,۲۷۶نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲,۱۷۲نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 0
    بهتره بگیم شناسایی میشن. در کشورهای عقب مونده که اصلا تست نمی گیرن.مثلا افغانستان یا عراق یا یمن روی صد نفر شناسایی میشه و دو سه نفر می میرن در حالی که آمار واقعی صدها برابره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس