کد خبر 1253542
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
هند

چین و هند در اقدامی تنش زدا یک خط تلفنی ارتبط فوری برای جلوگیری از درگیری در نقاط مرزی برقرار کردند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها از برقراری یک خط مستقیم تماس فوری نظامی برای عدم درگیری در نقاط مرزی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «پرنسا لاتینا» هر دو کشور خط ارتباط تلفنی فوری را در «کنگرالا» در هند و «تبت» در چین برقرار کرده‌اند. به گفته وزارت دفاع هند، نیروهای مسلح دو کشور  سازوکار خوبی برای برقراری ارتباط در سطح فرماندهان دارند و این خط ارتباطی تا حد زیادی در بهبود و حفظ صلح در مناطق مرزی سهیم خواهد بود.

افتتاح این خط تلفنی ارتباط مستقیم، همزمان با روز ارتش آزادیبخش خلق چین، با حضور فرماندهان زمینی ارتش‌های دو طرف انجام شد و پیام دوستی و هماهنگی بین پکن و دهلی رد و بدل شد.

این گام مثبت به دنبال دیدار فرماندهان ارشد ارتش هند و چین پس از وقفه‌ای سه ماهه و گفت‌وگو با یکدیگر برای کاهش تنش‌های مرزی صورت گرفت.

 سخنگوی ارتش هند در این باره  گفت که این ملاقات در سمت چین در مرز در منطقه «لاداخ شرقی» برگزار شد اما به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.

این در حالی است که ارتش هند در اقدامی پیشگیرانه یگان‌های نظامی خود در جامو و کشمیر را در شرق «لاداخ» منتقل کرده است. منابع  نظامی هند گفتند که حدود ۱۵۰۰۰ نیرو برای مقابله با تهاجم محتمل چین به لاداخ منتقل شد. منابع مطلع افزودند که این نیروها مدت مدیدی است که در لاداخ مستقر شده  و به طور موثری با هر گام بعدی ارتش چین مقابله می‌کنند.

با توجه به احتمال تقابل با چین در شرق لاداخ، هند استقرار نیروهای خود را در این منطقه افزایش داده است و در این منطقه  به جای یک لشکر، اکنون دارای دو لشکر کامل، همراه با واحدهای زرهی اضافی و سایر واحدهاست. یگان کوهستانی ارتش هند نیز اخیراً به  تقویت قوا در مرز هند و چین مبادرت کرده استیگان کوهستانی ارتش هند وظیفه انجام عملیات تهاجمی علیه چین را در صورت بروز جنگ بر عهده دارد.

ارتش‌های هند و چین از سال گذشته نیروهای نظامی زیادی را در مرز مستقر کرده اند. استقرار تشکیلات و نیروها در بخشهای دیگر نیز تقویت شده است. این در حالی است که اکنون مذاکرات بین دو طرف برای تنش زدایی در منطقه همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس