کد خبر 1253487
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
بورس نمایه

روز دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ نمادهای فملی، شپدیس، کچاد، نوری، شفن، وپارس، رمپنا، پارسان، اخابر، کویر، وتجارت، رانفور، جم، وسرضوی، فخوز، شستا و فجر، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

به گزارش مشرق، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با کاهش ۲ هزار و ۳۴۷ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۸۹۸ واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز با افت هزار و ۱۵۹واحدی در سطح ۴۰۰ هزار و ۸۸۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۸۷ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۸۷۰ واحد قرار گرفت.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص 

روز دوشنبه نمادهای «فملی»، «شپدیس» و «کچاد» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. نوری، شفن، وپارس، رمپنا، پارسان، اخابر، کویر، وتجارت، رانفور، جم، وسرضوی، فخوز، شستا و فجر دیگر نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

همچنین سه نماد «میدکو»، «خودرو» و «وغدیر» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و خساپا و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، شصدف و فگستر پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۴۹۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌یکشنبه ۴ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت ۱۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۴۶۱ میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته ۰.۳ درصد افت کرد و در رقم ۶۱۹ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۶ درصد افزایش یافت و ۵۶۳ میلیارد تومان شد.

منبع: اقتصادنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی خان IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    روز سقوط بزرگان بورس ، از وقتی ما وارد بورس شدیم این روز شما تمام نشده ول کنید با ی سهم کدما هر روز مثبت۵ میشه ، بجز اون همه را ی عده حقوقی بالا پایین میکنند دیروز و امروز غمهرام را با اون همه افت قیمت حقوقی صف فروش کرده ولی حقیقی های بیچاره در خرید بودن ، این ستم نیست به چند تا سهام دار که چندین ماهه چشمشون را دوختن به این سهم که ی پولی دستشون بیاد و سهامداری می کنند ولی حقوقی میاد این کار را میکنه این تخلف نیست ، کداما با چند تا مشتری ۲۰۰درصد در ۲ماه رشد کرده ولی غمهرام با این سهامداری با وفا در زیان است ، در مورد غنوش هم همین کار را کردن اونقدر در دو ماه مانور دادن تا سهامدار خرد خسته بشه بفروشه ، فکر کنه این دیگه رشد نخواهد کرد، ولی دو روزه مثبت کردن . تپکو هم که منفی ۴ را زد و باز افت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس