کد خبر 1252902
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
هشدار سخنگوی صنعت برق ایران به سازمان‌های پرمصرف

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق، شرایط مصارف دستگاه‌های اجرایی را تشریح و به سازمان‌های پرمصرف هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی صبح امروز در گفتگوی زنده با شبکه یک سیما با اشاره به اینکه در هفته گذشته برای بیش از ۲۰۰ دستگاه دولتی و اجرایی پرمصرف اخطار صادر و سپس به اجبار برق آنها قطع شد، گفت: این سازمان‌ها موظف و مکلف هستند چارچوب‌های تعیین شده برای این دوره را رعایت کنند. ما هم پایش خواهیم کرد و امیدواریم که در روزهای آتی خبرهای خوبی از میزان رعایت این دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

برق از سر یارانه پنهان پرید!

وی در ادامه افزود: از سازمان‌ها می‌خواهیم تا در زمینه صرفه‌جویی، اقدام‌های لازم را اعمال کرده تا میزان تأمین برق که در حال حاضر برای این حجم از نیاز مصرف به سختی صورت گیرد، جبران شود. قطعاً اقدام هر شهروند، کسب و کار و یا دستگاه اجرایی در این خصوص تأثیرگذار است.

رجبی مشهدی اظهار داشت: طبق اعلام کارشناسان سازمان هواشناسی ما همچنان روند تدریجی افزایش دما را در روزهای آتی خواهیم داشت و قطعاً رعایت مصرف کنندگان مختلف در خصوص تنظیم دمای دستگاه‌های خنک کننده روی ۲۵ درجه یا استفاده از دور کند کولر و همچنین استفاده نکردن از وسایل پر مصرف در زمان اوج مصرف آن هم به صورت همزمان می‌تواند کمک بسیار بزرگی در پشت سر گذاشتن این دوره سخت برای صنعت برق باشد.

وی در خصوص مصرف برق مشترکان خانگی گفت: در خصوص مشترکان خانگی الگویی برای مناطق عادی در تابستان تعریف شده که حدود ۳۰۰ کیلووات ساعت است و باید از این میزان بیشتر نشود، در صورت عبور از این الگو، مشترک پرمصرف تلقی شده و ۱۶ درصد به تعرفه آن اضافه می‌شود، اما برای آنهایی که بیش از ۲ برابر این الگو را مصرف کرده باشند به ازای هر کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان تعریف می‌شود. بنابراین این دسته از مشترکان بدانند که در این صورت باید هزینه بیشتری پرداخت کنند. هرچند جدای از توان پرداختی که ممکن است داشته باشند، با ارسال پیامک از آنها هم درخواست شده تا به منظور همراهی با سایر مشترکان و صنعت برق در این دوره سخت، صرفه‌جویی در مصرف را الگوی خود قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس