کد خبر 1252568
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی عملیات «النصر المبین ۲» در استان البیضاء در جنوب این کشور موفق به آزادی ۳۸۰ کیلومتر مربع شدند.

به گزارش مشرق، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (شنبه) در یک کنفرانس خبری به بیان دستاوردهای عملیات «النصر المبین۲» علیه گروههای تروریستی و تکفیری که در دو شهرستان استان «البیضاء» انجام شد، پرداخت.

به نوشته وبگاه شبکه المسیره، او گفت که در اجرای این عملیات یگان‌های مختلف نیروهای مسلح یمن مشارکت داشتند و طی این عملیات دهها خودرو و ماشین آلات جنگی تروریست‌ها منهدم و غنائم جنگی گسترده‌ای به دست نیروهای یمنی افتاد.

به گفته یحیی سریع، در این عملیات تروریست‌های داعش و القاعده متحمل خسارت سنگینی شده و ۱۶۰ نفر از آن‌ها کشته و ۲۰۰ نفرشان زخمی شدند و دهها نفر هم به اسارت در آمدند و در نتیجه دو شهرستان «نعمان» و «ناطع» به طور کامل پاکسازی شد و اکنون نیروهای مسلح به همراه مقامات محلی در حال فراهم سازی شرایط زندگی برای ساکنان مناطق آزادسازی شده هستند.

یحیی سریع در ادامه گفت که طی این عملیات ۱۳ عملیات موشکی از نوع «بدر» و «سعیر» و ۱۹ عملیات پهپادی علیه مواضع داعش و القاعده صورت گرفت.

دستاورد بزرگ نیروهای یمنی در جبهه جنوب

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، طی دو مرحله عملیات به مجموع ۵۰۰ کیلومتر مربع در استان البیضاء از جمله شهرستان‌های «الصومعه»، «الزاهر»، «نعمان» و «ناطع» آزاد شد و در دو عملیات ۵۱۰ تروریست کشهت و ۷۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

یحیی سریع در ادامه به حمایت و پشتیبانی ائتلاف سعودی از گروهک القاعده و داعش در یمن پرداخت و گفت که ائتلاف سعودی انواع سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین و مهمات در اختیار تروریست‌ها قرار می‌داد و کار انتقال آن‌ها را به طور کامل در اختیار داشت.

همچنین جنگنده‌های سعودی برای پشتیبانی از تروریست‌ها ۶۷ حمله هوایی علیه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی انجام دادند و اسناد تمامی این حمایت‌ها موجود و مستندسازی شده است.

او گفت که نیروهای مسلح یمن به همراه اهالی منطقه به پاکسازی دیگر مناطق استان البیضاء از اسغال تروریست‌ها ادامه می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    امروز تاریخ اعراب گواهی می دهد اگر آل سعود هر چه سریعتر دست از برادر کشی و حماقت خود بر نداشته و شکست خود را نپذیرد و در صدد جبران خسارات وارده به یمن مظلوم بر نیاید هر بلایی سرش بیاید حقش است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس