کد خبر 1252528
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
آخرین جزییات واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان این‌که نوبت واکسیناسیون هیچ‌یک از گروه‌های سنی و شغلی اعلام شده نمی‌سوزد، از توزیع واکسن‌های واردشده از طریق بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان این‌که در استان تهران استقبال بالایی از واکسن کرونا شده است، اظهار کرد: به دلیل بالا بودن جمعیت استان تهران، طبیعتاً گروه‌های سنی پایین‌تر در پایتخت، دیرتر از استان‌های دیگر واکسن کرونا فراخوان می‌شوند.

وی افزود: به نظر می‌آید ظرف دو تا سه هفته آینده تکمیل واکسیناسیون گروه سنی اعلام شده در تهران ادامه داشته باشد و بعد از تکمیل آن، سایر گروه‌های سنی در استان تهران نیز در اولویت قرار خواهند گرفت.

کرونایی‌ها واکسن نزنند

جهانپور ادامه داد: افرادی که در حال حاضر به بیماری کرونا مبتلا هستند، نباید واکسن بزنند و باید از زمان پایان علائم بیماری، چهار هفته بگذرد تا بتوانند واکسن کرونا تزریق کنند البته نوبت واکسیناسیون این افراد نمی‌سوزد.

نوبت واکسن کرونا نمی‌سوزد!

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: نوبت‌دهی واکسیناسیون کرونا بر اساس گروه‌های سنی و شغلی انجام می‌شود و اگر فردی نتواند در موعد مقرر واکسن را دریافت کند، می‌تواند در هفته‌ها و ماه‌های بعد، واکسیناسیون را انجام دهد.

توزیع واکسن‌های وارداتی از طریق بخش خصوصی توسط وزارت بهداشت

وی در پاسخ به سؤالی درباره واکسن کرونای وارد شده توسط بخش خصوصی نیز خاطرنشان کرد: واکسن‌های کرونای وارد شده توسط بخش خصوصی در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و همانند سایر واکسن‌ها، در سبد واکسیناسیون عمومی قرار خواهد گرفت؛ تزریق واکسن کرونا به هیچ عنوان با دریافت هزینه همراه نخواهد بود.

کنترل کیفی واکسن‌های وارداتی در داخل کشور

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به این سؤال که "آیا واکسن‌های تأییدشده وارداتی توسط سازمان غذا و دارو مجدداً بررسی می‌شوند؟" گفت: پس از انجام مطالعات بالینی واکسن‌ کرونا و طی شدن تست‌های فنی و مراحل تأییدیه خطوط تولید، مسئول فنی هر شرکت سازنده واکسن کرونا، مستندات را تأیید می‌کند؛ بعد از آن باید تست پایداری طی شود که در صورت تأیید تست پایداری، این واکسن‌ها تحویل ما داده می‌شود.

وی متذکر شد: از هر "بچ" محموله‌های وارداتی نیز در داخل کشور نمونه‌برداری می‌شود و در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو با اطلاعات فنی ارائه شده، تطبیق داده می‌شود بنابراین قبل از ورود واکسن‌ها به زنجیره توزیع، فرآیند کنترل کیفیت در چند مرحله در شرکت تولیدکننده خارجی و سازمان غذا و داروی ایران انجام می‌شود.  

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس