کد خبر 1252420
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| کاظمی: وضعیت ما قابل مقایسه با سایر تیم‌ها نیست/ ۲۰ سال است فقط یک سالن بسکتبال داریم!

بازیکن تیم ملی بسکتبال کشورمان غیرقابل مقایسه بودن وضعیت این تیم با دیگر تیم‌های حاضر در المپیک و عدم برگزاری دیدارهای تدارکاتی مناسب را از دلایل سه شکست پی در پی شاگردان شاهین‌طبع دانست.

به گزارش مشرق، ارسلان کاظمی بازیکن تیم ملی کشورمان در نشست خبری پس از بازی با فرانسه در المپیک توکیو اظهار داشت: درباره اختلاف سطح ایران با تیم‌های هم‌گروه‌مان، مسائل زیادی وجود دارد که خیلی‌ها اطلاعی درباره آن ندارند و من هم نیاز نمی‌بینم درباره تمام مسائل صحبت کنم، اما چند نکته را باید عرض کنم. ما در ایران فقط یک سالن استاندارد بسکتبال داریم که ۲۰ سال است همین یک سالن در اختیار بسکتبال ایران قرار دارد. ظرفیت سالن دو هزار و ۵۰۰ نفر است و غیر از این، تیم بسکتبال ما امکانات دیگری نداشته است. با این شرایط خیلی سخت است برابر رقبایی بازی کنیم که چنین امکانات و سالن‌هایی دارند که ما در آن مشغول به بازی هستیم.

بازیکن تیم ملی بسکتبال افزود: حتی بازی کردن در چنین شرایط و فضایی به چند بازی نیاز دارد تا با بتوانیم با جو حاکم بر آن آشنا شویم. ما به خاطر مسائل اقتصادی جامعه و تحریم‌هایی که در آن قرار داریم امکان انجام بازی‌های تدارکاتی خوبی را نداشتیم و پیش از المپیک تنها سه بازی با ژاپن و دو بازی با اسپانیا انجام دادیم که نسبت به تیم‌هایی که بیش از ۱۰ بازی تدارکاتی خوب داشته‌اند، خیلی کم است.

کاظمی اضافه کرد: حتی ما برای انجام این بازی‌های تدارکاتی و بازی‌های المپیک در عرض یک ماه در پنج منطقه زمانی مختلف بوده‌ایم که این موضوع، کار را برای بازیکنان سخت می‌کرد. نمی‌خواهم بهانه بیاورم، ما باید بیشتر تلاش و کار کنیم اما محدودیت‌ها، تحریم‌ها و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه باعث ایجاد این اختلاف می‌شود و شرایط ما قابل مقایسه با شرایط سایر تیم‌ها نیست.

بازیکن تیم ملی کشورمان ادامه داد: ما در سال ۲۰۰۸ برای آماده‌سازی المپیک پکن در آمریکا اردو داشتیم و در لیگ تابستانی NBA چند بازی تدارکاتی انجام دادیم که شرایط بهتری را برای تیم‌مان به وجود آورد، ولی امسال به رغم تمام تلاش‌های مسئولان که نهایت تلاش خودشان را برای آماده‌سازی تیم انجام دادند و از تمام ظرفیت‌ها استفاده کردند شرایط ایده‌آلی برای حضور در مسابقات از نظر بازی‌های تدارکاتی نداشتیم.

منبع:سایت فدراسیون بسکتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس