کد خبر 1252360
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی در دستور کار قرار گرفت

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ساماندهی فضای مجازی دیر شده است، گفت: ایراداتی که این طرح دارد، دلیل اصلی بررسی طرح صیانت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی است.

به گزارش مشرق، مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در توئیتی در صفحه شخصی خود در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی گفت: از قدیم گفتند( نترس و ندزد) شفاف‌تر از آنچه فکر کنید صادقانه با شجاعت تمام با ابراز مهر و محبت به مردم خوب این مرز و بوم از جلسه چهارشنبه مجلس خدمتتان گزارش می‌دهم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح حمایت از کاربران فضای مجازی از مجلس دهم توسط آقای پژمان فر رئیس سابق کمیسیون فرهنگی بارها به صحن مجلس آمد و شد، داشته ولی هر دفعه به بهانه‌ای با مشکلی برخورد می‌کرد و کارش به رای نمایندگان نمی‌انجامید.

بیشتر بخوانید:

طرح صیانت چگونه از کسب و کارها حمایت می کند؟

آقا تهرانی ادامه داد: در مجلس یازدهم، پژمانفر به کمیسیون اصل ۹۰ رفت. اولویت اصلی کمیسیون فرهنگی را اتمام طرح‌های ناتمام قبلی قرار دادیم و پس از طرح حمایت از جمعیت دومین اولویت کمیسیون فرهنگی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی تشخیص داده شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: کمیته فضای مجازی توسط یزدی خواه فعال شد، حدود ۲ هزار نفر ساعت دوستان به تکمیل این کار وقت گذاشتند و در صحن کمیسیون توافق شد که طبق ماده ۱۲۴ آیین نامه برای قوت بیشتر طرح به مرکز پژوهش‌ها سپرده شود، قرار ۱ ماه بود ولی سختی کار، قرار را به سه ماه کشانید.

بیشتر بخوانید:

ابهامات طرح «صیانت» اصلاح می‌شود/ مدیریت فرهنگی«بگیر و ببیند» نیست

وی اظهار داشت: طرح حدود یک ماهی در کش و قوس نوبت صحن درگیر شد تا هفته‌های گذشته در نوبت قرار گرفت، که خبرنگاران هر روز به اشتباه خبری از مرگ و حیات طرح می‌دادند. طرح هر روز به نوبت نزدیک و نزدیک تر می شد تا چهارشنبه.

آقا تهرانی گفت: چهارشنبه باید طبق دستور طرح حمایت از کاربران به امضا و درخواست عده زیادی از نمایندگان مطرح می‌شد البته بررسی طرح تقویت امنیت غذایی مقدم بود، مجلس علنی شروع شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: ساعت ۱۰ و نیم پس از استراحت به صحن آمدیم آقای نیکزاد ریاست صحن علنی را برعهده داشت، بنابه درخواست کمیسیون فرهنگی نیم ساعت، جلسه مجلس به صورت غیرعلنی برگزار شد، چون بنا بر این بود که نمایندگان قدری بهتر نسبت به لزوم بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی توجیه شوند.

وی ادامه داد: بنده به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی تنها پنج دقیقه در مورد ورود متخصصان به این طرح در کمیسیون مشترک و تخصصی، چرایی و وسعت حملات بیگانگان و نوع حمایت از کاربران در جهات گوناگون طرح، صحبت کردم.

بیشتر بخوانید:

واکنش شورای نگهبان به شایعه موافقت با طرح «صیانت»

آقا تهرانی اظهار داشت: تقی پور که خود روزگاری وزیر ارتباطات بوده طی پنج دقیقه گفت که این این فرصت بهترین زمان ورود است و اینکه حسن این طرح حمایت از کاربران است.بعد هم سیاهکلی که دوره زیادی در خدمت همین فضای سایبری بوده ۵ دقیقه صحبت کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: ایراداتی که این طرح دارد، دلیل اصلی بررسی طرح صیانت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی است. ساماندهی به فضای مجازی دیرشده، مجلس نیز باید به آب و نان مردم برسد، لذا بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، کاری تخصصی و فنی است.

وی اظهار داشت: پنج دقیقه هم زاکانی در ضرورت ورود به این فضای بی صاحب، صحبت کرد. هیچ جای دنیا فضای مجازیکه اینک حقیقی شده، یله و رها و شل نیست بی برنامه گی کجایش افتخار است؟!

آقا تهرانی گفت: بعد از نیم ساعت زنگ جلسه علنی نواخته شد و ۱۰ دقیقه موافق و ۱۰ دقیقه مخالف طبق قرعه ۵ دقیقه هم طرفین صحبت کردند. سپس برای بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، رای گیری شد. خدا را شکر با تلاش دوستان دومین درخواست کمیسیون فرهنگی برای بررسی طرح طبق اصل ۸۵ به صحنه آمده و رای آورد در حالی که در مجلس قبل هیچ طرحی طبق اصل ۸۵ بررسی نشده بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    5 0
    اره شما راست می گید. وضعیت اب و برق و مسکن کشور به کجا رسید؟
    • عبدالله مومن IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      0 3
      اولین ایراد طرح صیانت اینست که شیتیل فراوانی را که شیطان بزرگ برای مزدوران خود در فضای مجازی می فرستاد تا به وسیله آن . به کودتاهای متعدد آمریکائی بر علیه جمهوری اسلامی ایران . رونق دهند از سکه می اندازد !!! هههههههههههههههههههه
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 3
    مشرق جان خواهشا نظر من مخالف رو چاپ کن. اقایان و خانمهای عزیز ما نمی تونیم بگیم جی میل و یاهو ایمیل هیچ همه بیایم چاپار میل استفاده کنیم. ارتباط ما با بسیاری از مراکز علمی تعطیل میشه . کلی فایل و داده داریم . ضمنا بسیاری از app ها هنوز متعلق به گوگل هستن. بسیاری از پایگاههای خارجی بسیار از نظر علمی غنی هستند و از همه جهان منابع اطلاا عاتی در اونها وجود داره. گاهی حمله شتابزده به برخی مواضع شکست قطعی رو به دنبال داره. این طرح بسیار بسیار ایراد داره . شما به حرف چند جوان هیجان زده بی کار که واقعا پیچیدگی امور رو نمیفهمن و شعارگونه عمل می کنند نگاه نکنید. اینها طوطی وار عمل می کنند. برای موجه جلوه دادن خودشون هم انا خودشون رو با کلمات انقلابی تهذیب می کنند . والا ما انقلابی تریم ولی می دونیم اینطور بساط دانشگاهها تخته میشه! حداقل اگر قرار کاری بشه باید اول بنیانهای درستی رو برای طرح پیش بینی و تعبیه کنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس