دیدار تعدادی از جانبازان قطع نخاعی با نایب رئیس مجلس

تعدادی از جانبازان قطع نخاعی عصر امروز با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه 13 دی‌ماه) در سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با جمعی از جانبازان قطع نخاعی دیدار و گفتگو کرد.

نیکزاد در خصوص این جلسه با بیان اینکه جانبازان مشکلات عدیده‌ای دارند که باید آن‌ها را رفع کرد، گفت: جانبازان عزیز سه تقاضا داشتند؛ حضور در کمیسیون بهداشت و درمان و صحبت با نمایندگان این کمیسیون به منظور پیگیری مشکلات درمانی خودشان نخستین درخواست آن‌ها بود که بنده در اولین فرصت برای برگزاری این جلسه با رئیس کمیسیون بهداشت مجلس صحبت خواهم کرد و به یقین نمایندگان کمیسیون بهداشت خوشحال می‌شوند که کمیسیون آن‌ها به حضور این جانبازان مزین شود.

وی ادامه داد: درخواست دوم این جانبازان پرداخت حق پرستاری به همسران جانبازان پس از شهادت‌شان بود، چرا که پس از عروج جانبازان حق پرستاری از حقوق جانباز شهید شده کسر می‌شود، لذا تقاضا داشتند 50 درصد حق پرستاری را به همسران جانبازان تا زمانی که این همسران در قید حیات هستند، پرداخت شود و از آنجا که این مهم بار مالی ندارد، آن را در زمان بررسی لایحه بودجه 1401 در صحن مجلس و از طریق پیشنهادات نمایندگان پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس یازدهم افزود: نکته بعدی اینکه ایران خودرو و سایپا به تعهدات خود در مقابل جانبازان عمل نکردند، لذا جانبازان 70 درصد تقاضا دارند که مصوبه هیئت وزیران در دولت‌های سابق مبنی بر معافیت گمرکی برای جانبازان در دولت کنونی نیز اجرایی شود. در واقع به روز شدن معافیت گمرکی که در دولت‌های قبل تصویب شده درخواست این جانبازان است. لذا قرار است بنده این درخواست را به هیئت دولت انقلابی منعکس کنم و با شناختی که از دولت و رئیس‌جمهور دارم این مسئله مورد توجه آن‌ها قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس