کد خبر 1252247
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
آغاز موج دوم کرونا در چین با شیوع سویه دلتا

رسانه‌های چینی روز جمعه گزارش دادند این کشور با بزرگ‌ترین موج کرونا از زمان شناسایی آن در شهر ووهان در سال ۲۰۱۹ مواجه شده است.

به گزارش مشرق از "گلوبال تایمز" مقامات چینی ابتدا شیوع ویروس کرونا را در شهر نانجینگ شناسایی کردند اما از آن زمان این ویروس در پنج استان چین شایع شده است.  

موارد جدید ابتلا به کرونا همچنین در ۱۵ شهر چین از جمله پکن و چنگدو شناسایی شده است.  

به گفته رسانه‌های چین، این بزرگ‌ترین موج کرونا در این کشور از زمان شناسایی ویروس کرونا برای اولین بار در شهر ووهان در ماه پایانی سال ۲۰۱۹ است.  

مقامات چینی اعلام کردند انجام آزمایش کرونا به صورت گسترده آغاز شده است و احتمالا تمام ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ساکن شهر نانجینگ مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.  

همچنین در مسیرهای ارتباطی این شهر ایستگاه‌های بازرسی ایجاد شده تا رفت و آمد به آن کنترل شود.  

مقامات چینی همچنین اعلام کردند سویه دلتا دلیل آغاز موج جدید کرونا در این کشور است و احتمالا فرودگاه‌های شلوغ چین باعث گسترش این ویروس شده‌اند.  

سویه جهش یافته دلتا ابتدا در فرودگاه بین المللی شهر نانجینگ در میان نظافتچیان شناسایی شد.  

هم اکنون بیش از ۲۰۰ مورد جدید ابتلا به سویه دلتا در شهر نانجینگ شناسایی شده است.  

"گلوبال تایمز" گزارش داد تمام پروازهای بین المللی به شهر نانجینگ تا نیمه ماه آینده (اوت) متوقف شده است.  

تا روز پنجشنبه بیش از ۹۲ هزار و ۸۷۵ مورد ابتلا به کرونا در چین ثبت شده است.  

سویه دلتای ویروس کرونا که برای اولین بار در هند کشف شد، در سراسر جهان زنگ خطر را به صدا درآورده است و به سرعت در کشورهای مختلف حتی آنهایی که تعداد زیادی از جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند، منتشر شده است.  

سازمان جهانی بهداشت در ماه گذشته با هدف جلوگیری از انگ زدن به کشورهایی که انواع جهش یافته ویروس کرونا در آنجا شناسایی شده، تصمیم گرفت تا بجای اسامی پیشین از حروف الفبای یونانی برای نامگذاری ویروس‌ها استفاده کند.  

براین اساس نام ویروس (B. ۱. ۱. ۷) که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد، "آلفا" و ویروس (B. ۱. ۳۵۱) که برای اولین بار در آفریقای جنوبی دیده شد "بتا" خوانده می‌شود (P. ۱) هم "گاما" و (B. ۱. ۶۱۷. ۲) هند هم "دلتا" نامگذاری می‌شود. دیگر سویه‌های شناسایی شده به همین ترتیب و براساس حروف الفبای یونانی نامگذاری می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    خدایا این چه مصیبتی که دنیا را گرفته،این چه بیماری شوم ونحس ومرموزی! رفتیم توبهرفیزیک وشیمی !چه بدبختی خدایا خودت به دادمان برس فقط خودت قربون عظمتت این بیماری نحس راازسراسر دنیا ریشه کن بفرما خدایا یه بنده هایت رحم کن وازسر گناهاتشون درگذر..خسته شدیم ازاین بیماری لعنتی ومرموز چقدر خدایا ناشکر بودیم هرچه قدر زمان می گذرد بیش تر سختی می کشیم بیش تر قدر عافیت وسلامتی را می دانیم.. خدایا تمامی مریضا شفابده وروح تمامی کسانی که ازدنیا رفتند شاد.وبیامرز.بازهم خدایا توراشاکریم.
    • ناشناس IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      0 0
      کشور دوست وبرادر چین،باعث تمام این مصیبتهاست..از خودتون بپرسید چطوری کرونا در کشوری با بیش از 1میلیارد جمعیت ریشه کن شد...؟چرا اول کار اجازه گسترش به دنیا داده شد؟؟؟
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    اگر چین شیوع اوج بگیره . اوضاعی نظیر هند ممکن است پیش آید . .واقعا ویروس چموشی هست
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    3 0
    بدرک، چین اشغال خور همه دنیا رو بدبخت کرد
    • AT ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      0 0
      لطفا ببند! این ویروس هیچ ربطی به خوراک ادمها نداره چیزی تو مغز فندقیت کردن حال فکر کردن نداری. این ویروس تولید دست بشره هیچ شکی در آن نیست.
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    چین و هند فقط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس