۱۸ تا ۲۵ سالگی بهترین سن نخستین بارداری مادران

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: بهترین سن برای نخستین بارداری ۱۸ تا ۲۵ سالگی و در نهایت قبل از ۲۹ سالگی است.

به گزارش مشرق، اعظم محمداکبری، متخصص زنان به زنان توصیه کرد که نخستین بارداری خود را به تاخیر نیندازند.

وی ادامه داد: به تاخیر انداختن بارداری، هم می تواند سلامت جنین و مادر به خطر اندازد و به همین دلیل توصیه می شود زنان بارداری به خصوص نخستین مورد را به تاخیر نیندازند.

فلوشیپ ناباروری بیان کرد: زنان گاهی اوقات با مشکلات غیرقابل پیش بینی مانند نارسایی زودرس تخمدان، کاهش ذخیره تخمدان یا هر وضعیتی که عملکرد تخمدان را کاهش دهد، مواجه می شوند که نتیجه آن کاهش قدرت باروری و رو آوردن به درمان ناباروری و عواقب آن است.

وی تصریح کرد: بارداری کمتر از ۱۸ سال یا بالاتر از ۳۵ سال سبب می شود در نوزادان مشکلاتی مانند اختلالات کروموزومی و ناهنجاری های مادرزادی بیشتر مشاهده شود.

محمداکبری، افزایش میزان سقط را یکی دیگر از مشکلات ناشی از بارداری خارج از این محدوده سنی اعلام کرد و گفت: عوارضی مانند دیابت و ابتلا به فشار خون بارداری در زنانی که در سنین بالاتر از ۳۵ سالگی اقدام به بارداری می کنند، بیشتر مشاهده می شود.

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: اگر اولین بارداری تا قبل از ۲۹ سالگی صورت گیرد؛ می تواند میزان ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد. 

وی ادامه داد: برخی موارد زنان در سن مناسب اقدام به ازدواج می کنند، اما به دلایلی اقدام به بارداری را به تاخیر می اندازند؛ به طور مثال برخی زنان حتی ۱۵ سال بعد از ازدواج هم اقدام به بارداری نمی کنند.

فلوشیپ ناباروری بیان کرد: بعد از این مدت زنان به دلایل مختلف شاید به راحتی باردار نشوند یا با عوارض بارداری مانند سقط بیشتر، اختلاط و ناهنجاری مادرزادی جنین مواجه شوند.

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا بر لزوم فاصله گذاری مناسب بین فرزندان تاکید کرد و گفت: فاصله گذاری بین فرزندان هم از نظر سلامتی مادر و هم نوزادان اهمیت بالایی برخوردار است که باید رعایت شود.

این متخصص زنان تاکید کرد: فاصله بین فرزندان حدود سه تا پنج سال است که باید رعایت شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    حضرت زهرا علیها السلام سالمترین بهترین فرزندان دنیا را در قبل 18 سالکی به دنیا آورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس