کد خبر 1252067
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
قیمت نان از نرخ های مصوب لغو شده هم بیشتر شد

در حالی بیشترین قیمت در مصوبه لغو شده برای نان های بربری و سنگک ساده به ترتیب ۲۵۰۰ تومان و ۳۰۰۰ تومان بوده که نرخ های موجود در بازار حتی بالاتر از این ارقام است.

به گزارش مشرق در حالی چندی پیش به یکباره قیمت نان بر اساس مصوبه استانداری تهران افزایش یافت و حتی توسط اتحادیه به نانوایان ابلاغ شد اما به فاصله کمی این ابلاغیه استانداری لغو و حتی غیرقانونی خوانده شد.

*افزایش قیمت نان ممنوع است 

دبیرخانه کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان طی اطلاعیه ای با اعلام اینکه افزایش قیمت نان تا اطلاع ثانوی ممنوع است، گفت: هرگونه افزایش قیمت نان قبل از تصویب ستاد اقتصادی دولت ممنوع است

شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز در واکنش به ابلاغ افزایش قیمت نان  توسط استانداری و اصناف به واحد صنفی با صدور اطلاعیه ای به شرح زیر اظهار داشت: افزایش قیمت نان قبل از تصویب در ستاد اقتصادی دولت ممنوع است.

آنالیز، تعیین و ابلاغ قیمت نان به صورت منطقه‌ای در اختیار استانداران قرار گرفته، اما هرگونه افزایش قیمت نان قبل از تصویب در ستاد اقتصادی دولت ممنوع است.

با استناد به مصوبه کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان، آنالیز، تعیین و ابلاغ قیمت نان به صورت منطقه‌ای در اختیار استانداران قرار گرفته است.

بر این اساس، تعیین قیمت نان در دستور کار ستاد اقتصادی دولت قرار دارد و افزایش قیمت نان قبل از تصویب در این ستاد ممنوع است.

* استانداری اجازه افزایش قیمت نان را داده است 

بنابراین گزارش اما قاسم نوده‌فراهانی، گفت: قیمت جدید انواع نان به‌صورت رسمی توسط استانداری به اتاق اصناف ابلاغ شد.

وی افزود: نرخ‌های جدید نان توسط تنظیم بازار استانداری تعیین شده است؛ بر این اساس قیمت نان بر اساس نوع آرد یارانه‌ای به دو دسته آرد یارانه‌ای نوع اول (گندم ۶۶۵تومانی) و آرد یارانه‌ای نوع دوم (گندم ۹۰۰تومانی) تعیین شده است.

*افزایش قیمت نان بیشتر از نرخ مصوب لغو شده

بیشترین قیمت نان ها در مصوبه لغو شده برای بربری و سنگک ساده به ترتیب ۲۵۰۰ تومان و ۳۰۰۰ تومان است  اما نرخ های موجود در بازار حتی بالاتر است.

هر عدد نان سنگگ ساده(آزاد یا یارانه نوع دوم) ۳۰۰۰ تومان تا ۴۰۰۰ تومان و بربری ساده(آزاد یا یارانه نوع دوم) ۲۵۰۰ تومان تا ۴۰۰۰ تومان به فروش میرسد.

بر اساس مشاهدات میدانی  هر عدد نان سنگک کنجدی نیز ۴۰۰۰ تومان تا ۵۰۰۰ هزار تومان به فروش میرسد و نظارت مشخصی بر روی اعمال قیمت ها نیست ، درحالی که این نان ها با آرد یارانه ای پخته شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سیاوش IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    بربر دانه ای ۵۰۰۰ تومان. مسیر شرق به غرب بزرگراه آیت الله کاشانی زیر پل باکری. مسیر غرب به شرق هم یکی دیگه ست دانه ای ۳۵۰۰ تومان.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    اقتصاد کشور در اثر مدیریت فاجعه بار و نابودگر بنفش دچار هرج و مرج و هر کی به هر کی شده . ای لعنت خدا بر ملعونان اصلاح طلب اشرافی با این زمین سوخته ای که پشت سرشون بجا گذاشتن
  • عبدالله مومن IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    2 0
    میراث لعنتی دولت افساداتی
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 1
    مهم محدود کردن اینترنته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس