عراق

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق با تاکید بر اینکه آمریکا قصد خروج از این کشور را ندارد، گفت: ادامه حضور آمریکایی‌ها بهای سنگینی خواهد داشت.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراقی، شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت که دولت آمریکا هیچ قصدی برای خروج از عراق ندارد.

وی افزود: پروازهای آمریکا در عراق برای مقاصد جاسوسی به کار گرفته می‌شود و نتیجه مذاکرات راهبری بغداد - واشنگتن خروج نیروهای آمریکایی از عراق نخواهد بود و این فقط بازی با الفاظ است.

الخزعلی مذاکرات دولت عراق با آمریکا و توافق حاصل شده را فریبکاری و دروغ توصیف کرد و گفت: در بیانیه وزارت خارجه آمریکا و عراق منظور از نیروهای عملیاتی و بحث خروج آنها از عراق به صراحت بیان نشده است. همچنین نقض حاکمیت عراق با پروازهای آمریکا در آن مطرح نشده است.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق اظهار داشت: همانطور که گفتیم توافق صورت گرفته فقط تغییر عنوان است و این چیزی است که ما درباره آن خبر داده بودیم.

الخزعلی با اشاره به اینکه پروازهای آمریکا در عراق برای جاسوسی از گروه‌های مقاومت و نظارت بر حشد شعبی انجام می‌شود، افزود: خواسته ما قانونی است و آن عدم باقی ماندن نیروهای نظامی در عراق است.

وی درباره استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه گفت: آمریکا با کشتی های جنگی خود خلیج فارس را پر کرده است، اما هزینه باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق سنگین خواهد بود.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت: نخست‌وزیر باید صراحتا عدم باقی ماندن پایگاه‌های هوایی آمریکا در عراق را اعلام کند.

وی تاکید کرد که مقاومت تا خروج واقعی نیروهای بیگانه از عراق ادامه خواهد یافت.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق شامگاه دوشنبه هفته جاری در دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره مسائل مختلفی با او گفت‌وگو و بر ضرورت خروج نظامیان رزمی آمریکا از عراق در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ تأکید کرد.

"جو بایدن"رئیس‌جمهور آمریکا و "مصطفی الکاظمی" نخست‌وزیر عراق  بامداد سه‌شنبه و در پایان دیدار خود در کاخ سفید، بیانیه مشترکی صادر کردند.

در این بیانیه تأکید شد که تا انتهای سال جاری میلادی حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق پایان یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تیمور IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    ببخشید این آقای الخرعلی کیست،،،،،،،،.?6

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس