کد خبر 1251848
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
درگیری

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که چندین شهروند فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در منطقه "کوه صبیح" واقع در شهرک "بیتا" زخمی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، هلال احمر فلسطین از زخمی شدن چندین شهروند فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در منطقه "کوه صبیح" واقع در شهرک "بیتا" در جنوب نابلس خبر داد.

بر اساس این گزارش ۸ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده و ده‌ها تن دیگر نیز بر اثر استنشاق گازهای اشک آور دچار خفگی شدند.

 شهرک بیتا در جنوب نابلس همه روزه صحنه درگیری بین نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطینی است.

صهیونیست‌ها ماه گذشته اقدام به سکونت در کوه صبیح کردند که در پی آن درگیری‌های شدیدی بین آن‌ها و فلسطینیان ساکن این منطقه به وقوع پیوست.

 فلسطینیان اعلام کرده‌اند که تا اخراج کامل صهیونیست‌های اشغالگر از این منطقه و برافراشتن پرچم فلسطین بر فراز کوه صبیح به مقاومت و تظاهرات ادامه خواهند داد.

عصر چهارشنبه  "شادی عمر لطفی سلیم" ۴۱ ساله ساکن شهرک بیتا به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

همچنین "محمد مؤید العلامی" کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در ورودی شهرک "بیت امر" در شمال شهر الخلیل به شهادت رسید.

در همین راستا " أحمد خریس" مسئول دفتر رسانه‌ای جبهه مردمی در نوار غزه شهادت محمد العلامی را تسلیت گفت و تاکید کرد که این جنایت به کارنامه جنایات اشغالگران علیه ملت و امت ما به‌ویژه کودکان اضافه می‌شود.

 واکنش حماس به شهادت کودک فلسطینی

از سوی دیگر "حازم قاسم" سخنگوی جنبش حماس گفت که شهادت العلامی جنایت جنگی کامل است و بار دیگر بر عادلانه بودن خواسته‌ ملت ما مبنی بر محاکمه فرماندهان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در دادگاه‌ جنایی بین المللی تاکید می‌کند.

جهاد اسلامی: هدف قرار دادن کودکان جنایت جنگی است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد که هدف قرار دادن کودکان بیگناه جنایتی جنگی و اقدامی تروریستی است که رژیم صهیونیستی در سایه سکوت و ناتوانی نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی مرتکب می‌شود.

در این بیانیه با اشاره به شهادت "محمد مؤید العالمی" کودک فلسطینی به دست صهیونیست‌ها بر حقانیت ملت فلسطین در مقاومت در برابر اشغالگران و مقابله با جنایات این رژیم تاکید شد.

جنبش جهاد اسلامی از فلسطینیان خواست که درگیری‌های خود با رژیم صهیونیستی را تشدید کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس