فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا با امیر قطر گفت و گو کرد

فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در ادامه سفر منطقه ای خود با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری قطر (قنا)، در این دیدار که صبح امروز (چهارشنبه) در دفتر کار  شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»  امیر قطر در قصر «البحر» انجام شد، طرفین افزون بر بررسی تحولات منطقه درباره روابط راهبردی بین دو کشور و چشم‌انداز توسعه و تقویت آن تبادل نظر کردند.

رسانه‌های قطر گزارش دادند که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور در دیدار با ژنرال «کنت مک کنزی» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا تحولات منطقه‌ای را در شرایطی که روسیه در حال جنگ با اوکراین است و تهدیدات امنیتی و اقتصادی آن، کشورهای مختلف جهان را تحت تأثیر قرار داده است، بررسی کردند.  

 ژنرال «کنت مک کنزی» فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا  (سنتکام) که به منطقه سفر کرده است دیروز (سه شنبه) نیز در کویت با شیخ «صباح الخالد» نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گو کرد.  

سفر «مک کنزی» به منطقه خلیج فارس همزمان با همبستگی جهانی برای تحریم روسیه به دلیل حمله به اوکراین که در ۲۴ فوریه آغاز شد، انجام می‌شود زیرا کویت اولین کشور خلیج فارس بود که این حمله را محکوم کرد و خواستار احترام به حاکمیت اوکراین و راه حل دیپلماتیک برای جلوگیری از جنگ شد.  

کشورهای خلیج مجموعه گسترده‌ای از پایگاه‌های نظامی آمریکا را در خود جای داده‌اند و در این پیوند، کویت میزبان فرماندهی پیشروی ارتش مرکزی آمریکا و امارات میزبان خلبانان و ملوانان آمریکایی است.  

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا همچنین دارای مقرهای پیشرو در قطر است ضمن آنکه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین و در سواحل عربستان سعودی مستقر است و در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در جنوب شرقی ریاض پایتخت عربستان در زمینه نگهداری و به کار گیری جنگنده‌ها و سامانه‌های ضد هوایی پاتریوت مشغول به کار هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلام IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    کشور های خلیج!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس