کد خبر 1251738
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
«حزب‌الله» از «میقاتی» حمایت کرد/ دستاوردهای جنگ ۳۳ روزه

«شیخ نعیم قاسم» با بیان اینکه حزب الله لبنان از نخست وزیری «نجیب میقاتی» حمایت کرد، به تشریح دستاوردهای جنگ ۳۳ روزه در برابر رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش مشرق، به نقل از المنار، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی تأکید کرد: ما از نخست وزیری نجیب میقاتی حمایت کردیم و برای این کار خود نیز دلایل متعدد داشتیم.

بر اساس این گزارش، معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ما حمایت از میقاتی را یک اقدام جسورانه و شجاعانه از سوی حزب الله می دانستیم. اولویت حزب الله تشکیل هرچه سریعتر دولت است.

وی افزود: بر همین اساس، حزب الله لبنان از هر عاملی که منجر به تشکیل دولت شود حمایت می کند. پیش از میقاتی نیز ما از نخست وزیری سعد الحریری حمایت کردیم تا هرچه سریعتر دولت تشکیل شود. با این حال، استعفای او باعث شد تا از گزینه میقاتی پشتیبانی کنیم.

شیخ نعیم قاسم یادآور شد: تنها گزینه ای که برای نخست وزیری مطرح شد، میقاتی بود که در نهایت ما از او حمایت کردیم. او قدرت برقراری ارتباط با کشورهای عربی و بین المللی را دارد. به نظر ما میقاتی هرگز اجازه ظهور و بروز فتنه میان شیعیان و اهل تسنن را نمی دهد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه تصریح کرد: چیزی که برای ما اهمیت دارد دستیابی به استقلال و حاکمیت مستقل است. هیچکس نمی تواند دستاوردهای نبرد ۳۳ روزه که به نام نبرد «وعده راستین» است را انکار کند.

شیخ نعیم قاسم نخستین دستاورد این نبرد را ایجاد موازنه بازدارندگی با دشمن صهیونیستی دانست و گفت: این موازنه مانع تجاوزات روزمره رژیم صهیونیستی به لبنان و تنش آفرینی روزمره آن شد. دومین دستاورد نبرد وعده راستین این بود که راه را به روی رژیم صهیونیستی برای استفاده از لبنان به عنوان محل اسکان فلسطینیان آواره مسدود کرد.

وی افزود: سومین دستاورد نبرد مذکور تثبیت معادله ارتش، ملت و مقاومت بود. اکنون دشمن قبل از اینکه بخواهد به فکر تجاوز دیگری به لبنان باشد، باید هزار بار درباره آن فکر کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس