شیخ نعیم قاسم: برنامه انتخاباتی حزب‌الله هفته آینده اعلام می‌شود/ هرگز تسلیم پروژه آمریکا نمی‌شویم

معاون دبیرکل حزب‌الله با اعلام اینکه مقاومت هفته آینده برنامه انتخاباتی خود را اعلام می‌کنند از مردم خواست تا در این انتخابات حضور فعال داشته باشند.

به گزارش مشرق، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم آغاز کمپین انتخاباتی حزب الله در منطقه بقاع اعلام کرد که این کمپین شامل ۱۳ هزار نماینده خانم و آقا است و ۱۰۰۰ نماینده نیز در منطقه بیروت و ضاحیه(جنوب بیروت) کار می‌کنند.

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت، ما امروز فهرست انتخاباتی خود را به طور رسمی اعلام نمی‌کنیم، اما این فهرست تقریباً کامل شده است. ما هفته آینده برنامه انتخاباتی خود را اعلام خواهیم کرد و «محد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان این کار را انجام می‌دهد.

این مقام حزب الله از همه لبنانی‌هایی که واجد شرایط هستند دعوت کرد تا در انتخابات مشارکت کنند.

وی افزود، هر چه ضریب انتخاباتی خود را افزایش دهیم بیشتر ثابت می‌کنیم که مردم ما در کنار چه کسانی هستند و با خطراتی که آینده لبنان را تهدید می‌کند مقابله می‌کنند.

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت، اهالی منطقه بقاع در مقابله با پروژه رژیم اشغالگر در جنوب لبنان و همچنین در مقابله با تروریست‌های تکفیری تلاش زیادی انجام داده و فداکاری بسیار کرده‌اند و ما به همراه ملت خود قدرت زیادی داریم. حزب الله در کنار ارتش است و به آن کمک و از ارتش حمایت می‌کنیم. ما هرگز نگفته‌ایم که جایگزین ارتش هستیم. ما هرگز جایگزین ارتش نخواهیم بود؛ بلکه باید به وظیفه خودمان در حفاظت از لبنان عمل کنیم.

این مقام حزب‌الله خطاب به کسانی که ادعای حاکمیت در لبنان دارند گفت، آیا کسانی که به دستورات آمریکا عمل می‌کنند و از آن پول می‌گیرند تا در کشور فتنه انگیزی کنند و در برابر مقاومتی که لبنان را آزاد کرد بایستند، به دنبال محافظت از حاکمیت کشور هستند؟ آنها می‌گویند که شما با مردم چه کردید و کشور در حال فروپاشی است. ما از آنها می‌پرسیم که شما چه کردید؟ ما با فساد اعلام مبارزه و جنگ کردیم و یک آزمون پارلمانی و وزارتی در این زمینه انجام دادیم. آیا یادتان هست که در وزارت بهداشت چگونه بیش از ۲۰۰۰۰ طرفدار حزب الله در کنار وزیر بهداشت برای مقابله با کرونا متحد شدند و لبنان توانست با این اپیدمی مقابله کند؟

شیخ نعیم قاسم در ادامه خواستار حرکت در خط مقاومتی شد که از حاکمیت لبنان محافظت می‌کند و دستاوردهای زیادی در شکست رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها در لبنان داشت.

وی افزود، اینها دستاوردهای مقاومت است و این سلاح حزب الله بود که لبنان را آزاد و تروریست‌های داعش و النصره را بیرون کرد و توازن بازدارندگی با دشمن صهیونیستی به وجود آورد. اگر سلاح حزب الله نبود لبنان تا امروز از تجاوزات دشمن صهیونیستی رنج می‌برد. ما هرگز قبول نمی‌کنیم که اسرائیل زمین‌هایمان را اشغال کند و هرگز تسلیم پروژه آمریکا نخواهیم شد.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد، ما موازنه بازدارندگی و قدرت روز افزون حزب الله را تا زمانی که تصور نمی‌کنید حفظ خواهیم کرد تا بتوانیم از مردم خود محافظت کنیم و سرزمینمان را آزاد کنیم. ما از سال ۲۰۰۵ وارد دولت شدیم و سهم ما در این دولت و مشکلاتی که به وجود آمده ۸ تا ۹ درصد است. آیا عاقلانه است که ما همه مسئولیت‌ها را بر عهده بگیریم؟ ما با حضور اندک خود در ترکیب دولت توانستیم تا حد زیادی دردهای مردم را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد، نمی‌توان موضع سیاسی را از اداره کشور جدا کرد؛ زیرا این موضع و موقعیت سیاسی است که تعیین می‌کند ما با چه کسانی متحد و با چه کسانی مخالف هستیم و چگونه از کشور حمایت می‌کنیم. ما خواستار دولتی هستیم که دستگاه قضایی آن سیاسی نباشد و بر امور اجتماعی نظارت کند و نیازهای ملت را به شکل عادلانه برطرف کند. تنها گزینه پیش روی ما نزدیک کردن دیدگاه‌ها و مشارکت فعال در امور کشور است و ما هرگز ناامید نمی‌شویم و حتی با امکانات کم و همه مشکلات موجود به راه خود ادامه خواهیم داد.

چند روز پیش نیز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با برخی مسئولان در منطقه البقاع گفت: در مرحله بعدی، حزب الله عملکرد و برنامه جدیدی خواهد داشت و عملا گام دوم را در زندگی سیاسی خود آغاز می‌کنیم و حوزه‌های دیگری نیز داریم که در زمینه سازندگی دولتی که ما آرزوی عادلانه بودن آن را داریم، توجه نشان خواهیم داد.

مهلت نامزدی برای انتخابات پارلمانی لبنان شامگاه سه شنبه هفته گذشته به پایان رسید. ۱۰۴۳ نامزد در این انتخابات ثبت نام کردند که از جمله آن‌ها ۱۵۵ زن هستند. این نامزدها برای دستیابی به ۱۲۸ کرسی در پارلمان وارد رقابت انتخاباتی می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس