تاکید عصائب اهل‌الحق بر لزوم برچیده شدن پایگاه‌های هوایی آمریکا - کراپ‌شده

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت، نخست وزیر عراق باید به صراحت بگوید که پایگاه‌های هوایی آمریکا هم در عراق برچیده می‌شود.

به گزارش مشرق، شیخ «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق طی نطقی به مناسبت فرارسیدن عید غدیر به تازه‌ترین تحولات در صحنه عراق پرداخت.

به نوشته پایگاه خبری العهد عراق، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق در خصوص خبر کاخ سفید درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق تا دسامبر ۲۰۲۱  گفت که عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق  توهم است و دولت الکاظمی فقط ادعای موفقیت خود در گفت‌وگوهای راهبردی با واشنگتن دارد.

او تاکید کرد: اگر گام‌های عملی و واقعی برای عقب نشینی آمریکایی‌ها برداشته نشود، گروه‌های مقاومت فریب حرف نمی‌خورند.

الخزعلی گفت: مقاومت تا زمان عقب نشینی واقعی نظامیان خارجی از عراق ادامه خواهد داشت.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق همچنین از نخست وزیر عراق خواست در خصوص بیانیه پایانی نشستش با بایدن در کاخ سفید به صراحت صحبت کرده و تاکید کند که هیچ پایگاه آمریکایی هوایی در عراق باقی نمی‌ماند.

الخزعلی گفت: ما به سخنان صریح نخست وزیر نیاز داریم تا تایید شود که هیچ پایگاه هوایی آمریکا در عراق باقی نمی‌ماند.

او از دولت عراق خواست یک کمیته پارلمانی برای پیگیری موضوع نقض نشدن حاکمیت عراق از سوی آمریکا و معرفی پایگاه‌های حضور نظامیان آمریکایی تشکیل دهد.

او حضور آمریکا را برای عراق زیان آور خواند و تاکید کرد: این کمیته باید حق ورود به عین الاسد بدون هشدار قبلی را داشته باشد.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق گفت: آموزش‌های آمریکا در دوره موجودیت داعش در عراق و طالبان در افغانستان شکست خود را ثابت کرده است، هر زمان که عراق تحت آموزش آمریکایی‌ها نبوده بهتر عمل کرده و گواه آن هم اقتدار فعلی نیروهای الحشد الشعبی است.

وی همچنین بیانیه دولت الکاظمی درباره اینکه ائتلاف بین المللی به دعوت دولت عراق به این کشور آمده است، اشتباه بزرگی خواند و گفت چنین صحبت‌هایی به زیان خود الکاظمی خواهد بود.

الشیخ خزعلی گفت: قانون اساسی عراق مانع حضور هر گونه نیروی نظامی در این کشور می‌شود مگر اینکه پارلمان درباره آن موافقت کند.

او تاکید کرد: حرف الکاظمی درباره اینکه ائتلاف بین المللی به درخواست دولت عراق در این کشور است، مغایر با قانون اساسی است .

او  همچنین توقف عملیات‌های نظامی مقاومت اسلامی عراق علیه نظامیان اشغالگر همزمان با سفر مصطفی الکاظمی به واشنگتن را نتیجه هماهنگی خوب میان مقاومت و کمیته هماهنگی میان گروه‌های شیعی(الاطار التنسیقی الشیعی) توصیف کرد.

او در این خصوص گفت: کمیته هماهنگ کننده شیعی از گروه‌های مقاومت خواسته است به منظور انجام موفق سفر الکاظمی به واشنگتن آتش‌بس موقت ایجاد کنند.

شیخ الخزعلی افزود: مقاومت هم به احترام برادران کمیته هماهنگی در جریان سفر الکاظمی به آمریکا عملیات‌های نظامی خود را متوقف کرد.

نخست‌وزیر عراق روز دوشنبه هفته جاری در دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره مسائل مختلفی با او گفت‌وگو و بر ضرورت خروج نظامیان رزمی آمریکا از عراق در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ تأکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 0
    الکاظمی دز عرتق همون کاری را میکنه که اشرف غنی در افغانستان کرد. یک خیانت بزرگ به قیمت درهم کوبیده شدن مقاومت پراکنده عراق
  • مامور IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 1
    عصائب اهل حق یعنی: اهل حق های عصبی؟
    • عبدالله مومن IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      0 0
      عصایب اهل حق. یعنی استعمال آتش به ماتحت منافقین دربدر و بی پدر . هههههههههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس