ارائه طرح ابتکاری جدید در ایام عید/ ضرورت اصلاح قانون اساسی عراق

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق با بیان اینکه هیئت هماهنگی شیعی طرح ابتکاری جدیدی را در ایام عید فطر ارائه می کند، بر موافقت با تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش مشرق، قیس الخزعلی در خطبه نماز عید سعید فطر گفت: فشار اقتصادی سخت و سنگینی بر شهروندان به دلیل سیاست غلط اقتصادی وارد شده است اما آنها با وجود این شرایط سخت همچنان به توافق و تفاهم گروه‌های سیاسی و بهتر شدن اوضاع امیدوارند.

الخزعلی در ادامه گفت: اگر هر یک از احزاب بر نظر و دیدگاه خود اصرار داشته باشند، به این معناست که بحران راه حلی ندارد. هر راه حلی که شامل رسیدگی به قانون اساسی نباشد، از جمله اصلاح نظام حکومتی را مورد بررسی قرار ندهد، راه حل مصنوعی و جزئی است. قانون اساسی فعلی که در شرایط و زمان خاصی نوشته شده است، در حل مشکلات کشور ناتوان شده است.

ارائه طرح ابتکاری جدید در ایام عید/ ضرورت اصلاح قانون اساسی عراق

وی تصریح کرد: هیئت هماهنگی شیعی در مسیر تلاش برای تشکیل دولت خدمات زیادی ارائه کرده و آماده انجام اقدامات بیشتر است. این هیئت در ایام عید ابتکار خود را برای تمامی نیروهای سیاسی ارسال خواهد کرد. اگر طرف سیاسی مقابل ابتکاری دارد که حق اکثریت را تضمین می‌کند، آن را ارائه دهد و ما با احترام با آن تعامل خواهیم کرد.

دبیرکل عصائب اهل الحق در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر انتخابات پارلمانی دوباره برگزار شود، برخی طرف‌های سیاسی از نتیجه آن شوکه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: گزارش‌های بین المللی حاکی است که موجی از خشکسالی وجود دارد که جهان را در بر خواهد گرفت و عراق یکی از کشورهای آسیب دیده از این موج خواهد بود. خطر تهدید نظامی و خشکسالی مستلزم کوتاه آمدن و امتیاز دادن گروه‌های سیاسی به خاطر تأمین منافع ملت است.

ارائه طرح ابتکاری جدید در ایام عید/ ضرورت اصلاح قانون اساسی عراق

الخزعلی با اشاره به عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق گفت: مداخله نظامی هوایی و زمینی ترکیه در خاک عراق با واکنش ضعیف برخی گروه‌های سیاسی مواجه شده است. تجاوز ترکیه به عمق خاک عراق مستلزم توافق و موضع واحد گروه‌های سیاسی است.

قیس الخزعلی در پایان به موضوع فلسطین و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هم پرداخت و گفت: ما موافق تصویب قانون برای جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر هستیم و تأکید می‌کنیم این قانون نباید ظاهری و صوری بلکه باید قاطع و محکم باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    با مکتبش کاری ندارم اما قیافش شبیه آدمهای عنع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس