وضعیت فلسطین به شدت وخیم شده است

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: هتک حرمت مسجدالاقصی، مصادره و تخریب خانه‌ها، کشتار و زخمی کردن فلسطینی‌ها بدست اشغالگران ادامه دارد.

به گزارش مشرق، زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت در خصوص تحولات خاورمیانه از جمله فلسطین گفت: از جلسه قبلی شورای امنیت تاکنون، وضعیت فلسطین به علت سیاست‌های غیرقانونی و اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل از جمله هتک حرمت مسجدالاقصی، مصادره، تخریب و تصرف خانه‌های فلسطینیان و همچنین کشتار و زخمی کردن هزاران فلسطینی در کرانه غربی و نوار غزه به دست نیروهای اشغالگر به شدت وخیم است.

وی افزود: مثلاً فقط در جنگ وحشیانه و تمام عیار ۱۱ روزه غزه در ماه می ۲۰۲۱، نیروهای اسرائیلی ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۴۰ زن را کشتند که شامل ۱۳ نفر از اعضای یک خانواده از جمله یک طفل شش ماهه بود که زیر آوار خانه خود مدفون شدند.

معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل گفت: به گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، در جریان حملات به غزه تقریباً ۲۰۰۰ فلسطینی شامل بیش از ۶۰۰ کودک و ۴۰۰ زن نیز مجروح شدند که برخی از آن‌ها ممکن است به معلولیت دائمی دچار شوند؛ علاوه بر این، طبق اعلام دبیرکل سازمان ملل، از اول آوریل ۲۰۲۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱، نیروهای نظامی و امنیتی اسرائیل ۲۱ فلسطینی از جمله ۶ پسر را کشته و ۱۶۶۲ فلسطینی دیگر از جمله ۱۸۵ کودک (۷ دختر و ۱۷۸ پسر) و ۲۱ زن را نیز مجروح کردند.

ارشادی افزود: رژیم اسرائیل همچنان به نقض نظام‌مند و فاحش حقوق کودکان ادامه می‌دهد، طبق گزارش سالانه دبیرکل، در سال ۲۰۲۰ سازمان ملل ۱۰۳۱ مورد نقض شدید علیه ۳۴۰ کودک فلسطینی از جمله کشتن ۱۱ نفر، مجروح کردن ۳۲۴ نفر و بازداشت ۳۶۱ نفر را ثبت کرده است.

وی گفت: علاوه بر این، همانطور که دبیرکل گزارش داده است، از اول آوریل ۲۰۲۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱، ۴۴۵۰ فلسطینی از جمله ۱۴۰ کودک، ۳۷ زن و ۱۰ عضو شورای قانونگذاری فلسطین به عنوان زندانیان امنیتی در زندان‌های اسرائیل بودند؛ نظامیان اسرائیلی در اقدامی وحشیانه در ۸ ژوئیه ۲۰۲۱، با مواد منفجره خانه یک زندانی فلسطینی به نام منتصر شلبی را ویران کردند.

معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل ادامه داد: افزون بر این، یکی از اقدامات غیرقانونی و وحشیانه رژیم اسرائیل مصادره و تخریب خانه‌های فلسطینیان است، طبق اعلام دبیرکل، از اول آوریل ۲۰۲۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱، مقامات اسرائیلی ۱۰۱۵ منزل فلسطینیان را تخریب کرده اند، این تخریب‌ها در ماه رمضان سال ۲۰۲۰، در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ بیش از سه برابر افزایش یافت، چنین اقداماتی منجر به جابجایی ۱۲۵۵ فلسطینی شد که اکثریت آن‌ها زنان (۲۹۶ نفر) و کودکان (۶ نفر از جمله ۳۰۵ دختر) بودند.

معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادامه داد: در ۷ ژوئیه ۲۰۲۱ نیز رژیم اسرائیل روستای فلسطینی حومسا الفوقا را برای پنجمین بار بطور کامل تخریب کرد، رژیم اسرائیل در جریان حمله ۱۱ روزه خود به غزه در ماه می ۲۰۲۱، بیش از ۲۳۰۰ واحد مسکونی را نابود کرد و طبق گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، تخمین زده می‌شود ۱۶۲۵۰ واحد مسکونی نیز تا حدی آسیب دیده اند و امکانات و زیرساخت‌های آب و بهداشت، ۵۸ تأسیسات آموزشی، ۹ بیمارستان و ۱۹ مرکز بهداشت نیز آسیب دیده اند.

ارشادی افزود: البته در اشاره به وحشیگری‌های رژیم اسرائیل، نباید محاصره غزه را که از سال ۲۰۰۷ تحمیل شده، از یاد برد که به گفته دبیرکل، همچنان حرکت افراد و کالاها به و از غزه را به شدت محدود می‌کند، و حقوق فلسطینیان، از جمله آزادی حرکت، حق زندگی، حق سلامت، حق داشتن زندگی مناسب و حق غذا را تحت تأثیر قرار داده است، و همچنین بر اساس گزارش کمیته ویژه بررسی آثار اقدامات اسرائیل بر حقوق بشر مردم فلسطین و دیگر اعراب سرزمین‌های اشغالی، با تضعیف تمام جنبه‌های یک زندگی اقتصادی و اجتماعی مناسب، غزه را از یک جامعه کم درآمد با روابط صادراتی نسبتاً مناسب، اما رو به رشد با اقتصاد منطقه و جهان، به یک محله فقیر با اقتصاد عقب افتاده و نظام خدمات اجتماعی در حال فروپاشی تبدیل کرده است.

وی گفت: همانطور که دبیرکل در گزارش خود در مورد آثار اقتصادی و اجتماعی اشغال اسرائیل بر شرایط زندگی مردم فلسطین در سرزمین اشغالی فلسطین از جمله بیت المقدس شرقی و جمعیت عرب در جولان اشغالی سوریه، به وضوح اعلام کرده، محاصره غزه مجازات جمعی و بر اساس حقوق بین الملل ممنوع است، با این حال، رژیم اسرائیل هنوز هم هر چند وقت یکبار به حملات به نوار غزه ادامه می‌دهد.

معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: البته این اقدامات فقط نمونه کوچکی از جنایات غیرانسانی و اعمال غیرقانونی رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان است که مصداق جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت بوده و موجب مسئولیت بین المللی رژیم اسرائیل است و بنابراین مقامات آن باید به علت ارتکاب چنین جنایات شومی به دست عدالت سپرده شوند.

ارشادی گفت: همچنین باید به تداوم اقدامات بی‌ثبات کننده و ماجراجویی نظامی رژیم اسرائیل در منطقه نیز اشاره کنیم که نمونه روشن آن ادامه اشغال جولان سوریه و بخش‌هایی از لبنان و همچنین نقض مستمر حاکمیت این دو کشور در تعارض آشکار با حقوق بین الملل بویژه ماده ۲ منشور سازمان ملل است؛ به شهادت تاریخ، وقتی اعمال غیرقانونی بدون مجازات می‌مانند، تکرار می‌شوند، علت اینکه رژیم اسرائیل چنین جنایاتی را با مصونیت کامل مرتکب می‌شود، این است که طی بیش از هفت دهه، شورای امنیت در برابر تمام اعمال غیرقانونی آن رژیم سکوت کرده و انفعال طولانی مدت و غیرقابل قبول این شورا به شکل جدی آن رژیم را جسور کرده است تا با وحشیگری بیشتری مرتکب جنایات بیشتری شود.

وی افزود: در عین حال، روشن است که سکوت و انفعال چند دهه‌ای شورای امنیت در برابر چنین اقداماتی که نقض شدید صلح و امنیت بین المللی محسوب می‌شوند، به علت حمایت مستمر آمریکا از رژیم اسرائیل در برابر هر اقدامی از سوی این شورا است که یک نمونه آن استفاده از ۴۴ بار وتو برای جلوگیری از تصویب پیش نویس قطعنامه‌های این شورا علیه اسرائیل است که حتی در تاریخ خود این نهاد بی سابقه است، آخرین نمونه چنین اعمالی، اقدام آمریکا در ماه می ۲۰۲۱ در ممانعت از صدور حتی یک بیانیه مطبوعاتی ساده شورای امنیت برای درخواست پایان بمباران غزه توسط اسرائیل بود.

معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: اینگونه حمایت بی دریغ آمریکا از اسرائیل مغایر حق ذاتی فلسطینیان مظلوم از جمله حق حیات، عزت، رهایی، دفاع از خود، تعیین سرنوشت و تأسیس کشور مستقل فلسطین است.

ارشادی افزود: شورای امنیت باید به این روند غیرقابل توجیه و غیرقابل قبول پایان دهد و رژیم اسرائیل را وادار کند تمام جنایات خود علیه فلسطینیان را فوراً و کاملاً متوقف کند؛ محاصره غیرقانونی و غیر انسانی نوار غزه را لغو کند؛ به اشغال تمام سرزمین‌های فلسطینی، جولان اشغالی سوریه و بخش‌های اشغالی لبنان پایان دهد؛ و همچنین، آن رژیم را به خاطر ارتکاب بزرگ‌ترین جنایات بین المللی طی بیش از چند دهه مسئول بشناسد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان را با شدیدترین لحن ممکن محکوم می‌کند و حمایت مجدد خود را از آرمان عادلانه ملت فلسطین و تحقق کامل تمام حقوق مسلم آنها، بویژه حق ذاتی تعیین سرنوشت آنان و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در سراسر فلسطین، به پایتختی قدس شریف اعلام می‌دارد.

معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: می‌خواهم به سی و نهمین سالگرد ربوده شدن سه عضو سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت و یک خبرنگار ایرانی که در ژوئیه ۱۹۸۲ در جریان اشغال بیروت توسط رژیم اسرائیل به اسارت گرفته شدند، اشاره نمایم؛ گزارش‌های مختلفی وجود دارد که آن‌ها پس از بازداشت در شمال بیروت که آن زمان تحت اشغال رژیم اسرائیل بود، بلافاصله به نیروهای نظامی اسرائیل تحویل داده شده اند.

ارشادی در پایان گفت: به علاوه، طبق شواهد متعدد، از جمله اظهارات کسانی که در زندان‌های اسرائیل بوده و بعداً آزاد شده اند یا به زندان‌ها مراجعه کرده اند، آن‌ها هنوز زنده بوده و در اختیار رژیم اسرائیل هستند، ما با یادآوری مسئولیت سازمان ملل در رسیدگی به این اقدام جنایتکارانه، خواستار مساعدت آن در بازگرداندن دیپلمات‌ها و خبرنگار ربوده شده به ایران هستیم.

در ادامه، نماینده رژیم صهیونیستی در سخنرانی امروز خود بار دیگر مظلوم نمایی کرد و برای منحرف کردن توجهات از جنایات وحشیانه‌ای که همچنان مرتکب می‌شود، دیگران را در منطقه و جهان متهم کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 0
    نماینده ایران درباره فلسطین نگرانه؟ خودش تو سوییس زندگی میکنه از اوضاع ایران خبر نداره؟!!
  • رضا IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    به دوستداران اسرائیل بگوئید اسرائیل از بین خواهد رفت این وعده خداوند هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس