آلاینده‌های تابستانه بر بیماران کرونایی تاثیرگذار هستند

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تشریح عملکرد آلاینده‌های هوا در تابستان، گفت: این آلاینده‌ها می‌توانند به بیماران کرونایی صدماتی وارد کنند.

به گزارش مشرق، محسن روشنی، مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در خصوص علل کاهش کیفیت هوای تهران در نیمه نخست سال و افزایش تعداد روزهای ناسالم هوا نسبت به سال‌های گذشته گفت: در شرایطی قرار داریم که هم دمای هوا بالاست و هم با کاهش بارندگی مواجه بوده‌ایم، و این شرایط برای تولید آلاینده ازن و ذرات معلق فراهم است.

بیشتر بخوانید:

خطـر سکته گرمـایـی در کمین غفلت از تیغ تند آفتاب

وی با اشاره به اینکه افزایش دما به طور طبیعی باعث کاهش رطوبت است و موجب افزایش پدیده گرد و غبار می‌شود، ابراز داشت: در این شرایط شاهد خیزش گردوغبار در اطراف تهران و کرج هستیم.

روشنی با بیان اینکه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون عمدتاً ناشی از وسایل حمل و نقلی هستند ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون عموماً از منشأ طبیعی همچون خشکسالی نشأت می‌گیرند، گفت: آلاینده ازن نیز در جایگاه یک آلاینده ثانویه در روزهای گرم با افزایش احتراق بالاتر می‌رود و به این ترتیب امسال شاهد روزهای آلوده تابستانه بودیم.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره مخاطرات این آلاینده‌ها برای سلامت شهروندان توضیح داد: هر کدام از این آلاینده‌ها آسیب خودش را دارد، آلاینده ازن که عموماً در ساعات اوج تابش خورشید تا ساعات نزدیک غروب آفتاب شدت می‌گیرد و در این شرایط توصیه می‌شود، در معرض هوای باز قرار نگیریم.

وی احساس سوزش در مجاری تنفسی و ریه را از مهمترین علائم آلودگی ازن برشمرد و گفت: ذرات معلق کمتر از ۲.۵ می‌کردن نیز به دلیل ابعاد ریزشان بر روی دستگاه تنفسی جای می‌گیرند.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: این آلاینده‌ها با توجه به اینکه سیستم تنفسی را درگیر می‌کنند، می‌توانند به بیماران کرونایی صدماتی وارد کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس