آزمون‌هایی که به هر قیمتی برگزار می‌شود!/ «آمار هولناک کرونا» دغدغه این روزهای داوطلبان کارشناسی ارشد - کراپ‌شده

این روزها که به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد نزدیک می‌شویم، آمارهای هولناک و وحشتناک کرونا از تعداد مبتلایان و مرگ و میرها، دغدغه داوطلبان این آزمون شده است.

به گزارش مشرق، انگار کرونا عادی شده است؛ تا همین چند وقت پیش، یک مقدار که شرایط شهرها از نظر کرونایی تغییر می‌کرد، تمام گردهمایی‌ها و آزمون‌ها لغو می‌شد اما حالا انگار کشف شده است که در آزمون‌ها، کنکورها و همایش‌ها، کرونا کاره‌ای نیست!

درست در شرایطی که تهران و البرز به دلیل شرایط کرونایی تعطیل شد و آمارها روز به روز در حال افزایش است، مشمولان آزمون استخدامی آموزش و پرورش روز جمعه اول مرداد آزمون دادند.

و حالا از روز چهارشنبه یعنی پس فردا داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد به رقابت می‌پردازند؛ و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در شرایطی برگزار می‌شود که ۷۰ درصد کارمندان استان تهران به دلیل شرایط هولناک تهران، دورکار شده‌اند.  

غلامرضا عباس پاشا معاون استاندار تهران سوم مرداد امسال گفت: «حضور کارکنان در محل کار خود بر اساس طرح هوشمندسازی محدودیت‌ها و بر اساس رنگ‌بندی است که شهرهای استان دارند؛ بر این اساس، حضور و فعالیت کارکنان ادارات عادی به صورت ۷۰ درصد دورکار و فعالیت‌های ادارات با کارهای ضرور، بر حسب تشخیص رسمی رئیس آن دستگاه به صورت ۵۰ درصد دورکارخواهد بود».

آزمون‌هایی که به هر قیمتی برگزار می‌شود!/ «آمار هولناک کرونا» دغدغه این روزهای داوطلبان کارشناسی ارشد

* وضعیت هولناک کرونا

در چنین شرایطی، قرار است کنکور کارشناسی ارشد با  ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب در ۳۶۷ حوزه امتحانی برگزار شود؛ به عبارت دیگر در هر حوزه به طور میانگین ۱۷۲۷ نفر حضور دارند! و از سوی دیگر بر اساس نظر متخصصان، سرعت سویه‌های جدید کرونا، بسیار زیاد است.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت هم امروز اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۴ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۵۶۶ نفر از آنها بستری شدند؛ همچنین متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۹ هزار و ۱۲۲ نفر رسید.

در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

آزمون‌هایی که به هر قیمتی برگزار می‌شود!/ «آمار هولناک کرونا» دغدغه این روزهای داوطلبان کارشناسی ارشد

* لطفا با جان داوطلبان بازی نشود

کنکور کارشناسی ارشد همانطور که اشاره شد در ۳ روز برگزار می‌شود؛ در روز اول برگزاری کنکور ارشد، آزمون‌های رشته شناور با ۳۴ رشته و با تعداد ۷۲ هزار و ۳۰۶ داوطلب، در روز دوم ۳۴ رشته امتحانی با ۳۰۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب و در روز پایانی با ۶۳ رشته امتحانی و با ۲۵۵ هزار و ۸۳۵ داوطلب برگزار می‌شود.

حالا تعدادی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد نگران هستند؛ نگران اینکه مبادا گرفتار این ویروس منحوس بشوند و خانواده‌های‌شان را نیز به خطر بیندازند.

یکی از داوطلبان کارشناسی ارشد گفت: من یک فرزند ۳ ساله دارم و بیش از هر چیز نگران دخترم هستم چرا که می‌گویند ویروس دلتا، بچه‌ها را بیشتر مبتلا می‌کند.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند آنهایی که درس نخواندند، حالا اصرار دارند که کنکور کارشناسی ارشد به تعویق بیفتد؛ در حالی که اینگونه نیست و من به شخصه خیلی درس خواندم اما الان شرایط بسیار وحشتناک به نظر می‌رسد.

داوطلبان دیگری اظهار کرد: ​با توجه به بحرانی شدن وضعیت ابتلا به کرونا، به نظر می‌رسد که برگزاری آزمون در تاریخ‌های ۶ و ۷ و ۸ مرداد بسیار پرریسک و خطرناک است و ما درخواست داریم که لطفا با جان داوطلبان بازی نشود.

آزمون‌هایی که به هر قیمتی برگزار می‌شود!/ «آمار هولناک کرونا» دغدغه این روزهای داوطلبان کارشناسی ارشد

*درخواست تعویق آزمون کارشناسی ارشد به شهریور

برخی داوطلبان نیز درخواست دارند که آزمون کارشناسی ارشد به شهریور موکول شود تا کشور از موج پنجم کرونا خارج شود.

داوطلب دیگری گفت: در روزهایی که در پیک سویه دلتا کرونا قرار داریم و تقریبا کل کشور به رنگ قرمز کرونایی در آمده است، برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و تجمع هزاران نفر که قطعا تعداد قابل توجهی از آنها یا خود یا خانواده مبتلا به کرونا دارند و ناقل هستند، کار درستی نیست و موجب انتشار بیشتر کرونا در کشور و آسیب به سلامت جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه در بیشتر حوزه‌های امتحانی مخصوصا در شهرستان‌ها پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت نمی‌شود و بعضی داوطلبان امکان گذاشتن ۴ ساعت ماسک روی صورت را ندارند و برای دلایل مختلف مثل خوردن آب و… ماسک را از صورت خود مجبورند بردارند.

این داوطلب افزود: از مسؤولان کشور و ستاد مقابله با کرونا درخواست داریم با نگاهی علمی به موضوع، کنکور کارشناسی ارشد را ۲ هفته به تعویق بیندازند تا از پیک کرونا عبور کرده و خطر کاهش یابد.

آزمون‌هایی که به هر قیمتی برگزار می‌شود!/ «آمار هولناک کرونا» دغدغه این روزهای داوطلبان کارشناسی ارشد

* آیا ستاد کرونا به تعویق آزمون کارشناسی ارشد رأی خواهد داد؟

در هر حال، سازمان سنجش قرار است کنکور کارشناسی ارشد را برگزار کند؛ بر اساس اعلام سازمان سنجش تعداد داوطلبان مبتلا به کرونا ۳۶۴ نفر است.

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش در این خصوص گفت: سازمان سنجش با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محل آزمون این گروه از داوطلبان را در محل امن مورد تأیید وزارت بهداشت در شهرهای محل برگزاری آزمون تعیین خواهد کرد و نتیجه را از طریق شماره تلفن همراه اعلام شده به اطلاع ذینفعان خواهد رساند.

به گزارش مشرق، باید دید در این شرایط هولناک کرونا که با آمار صعودی مبتلایان و مرگ و میر مواجه هستیم، ستاد کرونا چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا به تعویق آزمون کارشناسی ارشد رأی خواهد داد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    4 1
    با سلام و احترام ، چرا از پافشاری و برگزاری آزمون کانون وکلای مرکز (مافیای وکالت) ، چیزی نگفتین ؟
  • US ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    3 0
    خواهش میکنم پیگیری کنید ما داریم قربانی سیاسی کاری میشیم حق مارو از این دولت بگیرید
    • ایرانی IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      1 0
      آخه نفع دولت دراین زمینه چی هست که نظرمیدی سیاسی بازی دولت است حقمونو بگیریم. چه حقی ؟ مثلا دولت با امتحان دادن تو چه سودی میبره؟ نه اینکه عق کل هستی،؟ یا خیلی نخبه ای؟ بدترازمن بیسوادی بیش نیستی. پس اینقدر شعارنده.
  • zeynab ahmadeian FR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    5 1
    خواستار تعویق ارشدیم چون نگران جان خودمون و خانوادمون هستیم...پروتکلی هم رعایت نشده تابحال در جلسات آزمون سنجش و رعایت هم نخواهد شد،با وعده پروتکل با جان ما بازی نکنند
  • US ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    4 0
    توی این وضعیت با برگزاری آزمون ۷۰۰ هزار نفری ارشد باید به آمار مرگ و میر ۱۰۰۰ نفر در روز در اوایل مرداد ،سلام کنیم
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    3 0
    جدا چرا باید من داوطلب ۲ روز مونده به کنکور هم استرس آزمون داشته باشم و هم استرس سلامتی؟ میگویند عقب انداختن آزمون هزینه داره! هزینه تعویق برابر با جان چند انسان ها است؟
  • صدرا IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    3 0
    لطفا مستقیما با مسئولین ستاد کرونا و سازمان سنجش مصاحبه کنید با چه توجیهی الان که تعداد مبتلاها رکورد زده است آزمونی با این جمعیت را برگزار می کنند. هیچ کدام از مسئولین حتی پاسخی به اعتراض ما نمی دهند. ما به کنار. به پدر و مادر ما رحم کنید
  • علی IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    1 3
    تورو خدا جو الکی ندین دروغم نگین بخدا خسته شدیم از کنسلی ازمون بلاتکلیفی ولمون کنین بذارین ازمونمو بدیم هروقت در پاساژ و مغازه ها سبنما و لب دریا و رستپران تخته شد بیان به ما گیر بدین
  • فاطمه IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    3 1
    خواهشا تعویق بندازین تواین شرایط استرس زا شدت کنکور سر کنکور هیچ تمرکزی برای فکر کردن ب مباحث حلی نمیمونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس