اسرائیل

یک روزنامه صهیونیستی نوشت، مقامات اسرائیل از همتایان آمریکایی خود درخواست کرده‌اند برای بازگشت ایران به مذاکرات احیای برجام مهلت تعیین کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه «جروزالم پست» روز دوشنبه نوشت، مقامات رژیم صهیونیستی از دولت آمریکا درخواست کردند برای بازگشت ایران به مذاکرات احیای برجام در وین مهلت تعیین کنند.

این روزنامه به نقل از یک منبع دیپلماتیک ناشناس مدعی شد، رژیم صهیونیستی نگران است ایران از تعلیق پیش آمده در مذاکرات، برای کاهش زمان گریز هسته‌ای از هفت ماه به دو تا سه ماه استفاده کند.

جروزالم پست نوشت، این منبع دیپلماتیک پیش‌بینی می‌کند که ایران ممکن است زمانی به میز مذاکرات بازگردد که آنچه در جبهه هسته‌ای مد نظر داشته به‌دست آورده باشد و همچنان از آمریکا بخواهد تحریم‌ها را لغو کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی تا پیش از این بارها با احیای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ اعلام مخالفت کرده است.

روزنامه واشنگتن‌تایمز در این خصوص گزارش داده رژیم صهیونیستی در جریان سفر اخیر قانونگذاران هر دو حزب آمریکا به فلسطین اشغالی، آن‌ها را برای رد توافق هسته‌ای با ایران تحت فشار قرار داده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا اواخر تیرماه اعلام کرد هنگامی که دوره انتقالی در ایران به پایان برسد، ‌ آماده برنامه‌ریزی برای ادامه مذاکرات در وین است.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور آماده ادامه مذاکرات بوده اما طرف ایرانی خواستار زمان بیشتر برای دوره انتقالی در این کشور شده است.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات احیای برجام در وین نیز در یک رشته توئیت نوشت: «ما در دوران انتقالی به سر می‌بریم و یک انتقال دموکراتیک قدرت در تهران در حال انجام است».

وی افزود: «روشن است که گفت‌وگوهای وین باید منتظر دولت جدید در ایران بماند. این اقتضای هر دموکراسی است».

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص پیش‌بینی زمان دستیابی به توافق نیز گفت: «به طور حتم برای دولت‌های دوازدهم و سیزدهم آنچه اهمیت دارد دستیابی به منافع عالیه مردم است و زمان در اینجا اهمیت ثانوی دارد. بدیهی است هر چه این مهم، سریع‌تر به نتیجه برسد آثار رفع تحریم‌ها زودتر در کشور نمایان می‌شود».

همچنین شبکه خبری «العربیه» پیشتر در خبری مدعی شده بود که مذاکرات احیای برجام تا اوایل سپتامبر (شهریور امسال) به تعویق افتاده است. «میخاییل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به خبر شبکه خبری العربیه در این باره نوشت: « (این خبر) جالب است اما ضرورتا اطلاعات قابل اعتمادی نیست. البته دولت جدید ایران نیازمند زمان برای آماده شدن برای از سرگیری گفت‌وگوها وین است. چقدر؟ کسی نمی‌داند. ما باید منتظر اعلام رسمی از سوی تهران باشیم. هر چه زودتر اتفاق بیفتد بهتر است».

مذاکرات وین در برجام از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ با هدف بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای برجام و مجاب کردن ایران به متوقف کردن اقداماتش در جهت کاستن از تعهدات برجامی خود آغاز شد. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده با توجه به خروج آمریکا از برجام با نمایندگان این کشور گفت‌وگو نمی‌کند. آمریکایی‌ها از طریق سایر طرف‌های حاضر در مذاکرات، از مواضع ایران مطلع می‌شوند.

ششمین دور این مذاکرات، از روز ۲۲ خردادماه آغاز شد و تا روز یکشنبه ۳۰ خردادماه ادامه داشت. «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین در آن زمان گفت ملاک ایران  رسیدن به یک توافق خوب است. او درباره روند مذاکرات گفت: «به اواخر کار نزدیک شدیم، ولی مسیر باقی‌مانده ساده نخواهد بود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    12 4
    کدام احمق بود که باورکرده بود اسرائیل با برجام مخالف است؟!!
    • GB ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      4 8
      واقعا کدوم احمقی فکر میکنه اسرائیل موافق برجامه؟ اسرائیل موافق برجام بود الان امریکا از برجام خارج شده بود؟ خخخخخ اره یه ماهنامه محلی تو اسرائیل یه مزخرفی رو چاپ کرده که اونم مشخصه از کیا پول گرفته چاپش کرده
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 2
      نتانیاهوی وحشی مخالف بود و اعتقاد داشت تحریم های فلج کننده ... اثر گذاری خیلی بهتری دارند تا ایران هسته ای ولی دولت جدید میانه رو تر است
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      5 1
      به 04:16 ـــ همان احمقی که گمان می کرد اروپا بدون چراغ سبز صهیون ها با برجام موافقت می کند و از آن خارج نمی شود!!!!!
    • به ۴:۱۶ - SE ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      2 1
      احتمالا همه اسراییلی هایی مثل شیمون پرز، ایهود باراک،ایهود المر ، موشه کاتساو و... یک مشت احمق بودند که بشدت از برجام حمایت کردند.
    • علیرضا IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      2 1
      دوست عزیز متن رومیخوندی میفهمیدی که اسرائیل معتقده ایران میخواد با به تعویق انداختن مذاکرات، به اهداف هسته ای خود نزدیک بشه لذا ازامریکا خواسته ازاین تعویق جلوگیری کنه ولی اینا حقه بازیه، چون اول خودامریکا ازبرجام خارج شده والان دستش به جایی بندنیست
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    8 4
    پس معلوم شد مخالفت های قبلیشان جنگ زرگری بود.
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    4 3
    سید عباس عراقچی جدت به کمرت بزنه برجام رو نیمه کاره رها کردی و دررفتی
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      3 2
      8 سال با پول بیت المال برو بیا برو بیا... ولی بعلت مواضع زلیلانه دستاوردی نداشت جز هیچ
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    9 2
    افرین همین راه درسته غرب باید دنبال مذاکره باشه و پیگیری کنه تا شاید از مواضع زورگویانه خودشون عقب نشینی کنن نه اینکه هشت سال به غربیها التماس مذاکره بکنیم با هر در باغ سبزی رئیس جمهورمون نیشش تا بناگوش باز بشه و ملت خودش و تمام منتقدین را به باد توهین و تمسخر بگیره که شما ناراحتید ما داریم با دنیا تعامل میکنیم!!(مرتیکه ابله)
    • مهدی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      1 4
      غر ب چرا باید التماس کنه تا با ما مذاکره کنه؟ چند درصد اقتصاد دنیا هستیم. یک نگاه به رنک اقتصادی بندازید. با تحریم نفت هم قیمت نفت در دنیا بالا نرفت و ایران بود که التماس می کرد نفت ازم بخرید و اگر هم می خرید پولشو بدید حتی با قیمتی کمتر از نرخ جهانی. واقع بین باشید
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 1
      ۱۰۱۷ اگه کمی خودت واقع بین باشی و فقط قصد بدی رو نداشته باشی میفهمی ایران هسته ای یعنی وحشت اروپا
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      آقا مهدی اقتصاد یعنی علم داد و ستد . اقتصاد بر میزان تولید و درخواست بنا شده . اگر مصرف کننده نباشه تولید کننده نابوده . پس خود اقتصاد جهانی از این وضعیت ایران رنج میبره . همانگونه که ما تلاش می کنیم اجناس وارد کنیم . خارجی ها ( تولید کننده ) هم تلاش می کنه این اقلام رو به دست ما برسونه . مشکل کار در نحوه خرید کالاست . مدیریت درست یعنی خرید کالای درست که دولت مردان ما فعلا ندارن . اقتصاد ما کوچک نیست بلکه توسط عوامل نفوذی هدایت میشه که امیدوارم با تغییر دولت طی روزهای آینده حل بشه . فعلا آقای رییسی ثابت کرده در هر کاری جلسه مشاوره و کارشناسی برگزار میکنه . من اصلا رای ندادم به خدا . ای کاش رای می دادم به رییسی چون احساس می کنم داره درست عمل می کنه . باید حمایتش بکنیم و امیدوار باشیم .
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 4
    اسرائیل هم فهمیده اون مه مه را لو لو خورد. بزار پاش بیفته شما را هم میخوره
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    5 2
    ما هم باید برای لغو تمام تحریم ها ضرب الاجل بگذاریم و تهدید کنیم که در صورت برداشته نشدن تمام تحریم ها تا آن زمان مذاکرات را تعلیق نموده و تعلیق را به طور سالیانه تمدید می کنیم.
  • امین عابدی IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    8 0
    اسرائیل که با برجام مخالف بود حالا نظرش عوض شده؟
  • iran IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    9 2
    روحت شاد آدولف هیتلر ، روحت شاد مرد بزرگ تاریخ که هشتاد سال پیش متوجه نقش مخرب و خطر این حرامیان صهیون برای جهان شده بودی .... روحت شاد مرد بزرگ
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    4 3
    آمریکا عضوی از برجام نیست و هیچکاره است اگر قدرت داشت که برای ایران زمان تعیین کند حتما در جلسه مذاکرات شرکت داده می شد
  • مسعود IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    6 1
    سلام چه غلطا آخه یکی نیست بگه به تو چه بی شرف همه عالم
  • احد IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    2 0
    دوران قلدری آمریکا بسر رسید بچسب به چین و اسیا
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    حالا که اسرائیل با برجام موافق، ما باید فورا از برجام خارج بشیم.
  • حسن IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    2 0
    هدف غرب از احیای برجام توسط غربی ها بستن دست و پای ایران و انداختن به داخل قفس با دادن چک خالی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس