نجیب میقاتی

نجیب میقاتی نخست وزیر اسبق لبنان، آرای لازم بیشتر نمایندگان پارلمان لبنان را برای تشکیل دولت جدید به دست آورد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، نجیب میقاتی نخست وزیر اسبق آرای لازم بیشتر نمایندگان پارلمان لبنان را برای تشکیل دولت جدید به دست آورد.

بر اساس این گزارش؛ میقاتی رای ۷۳ نماینده از ۱۱۸ نماینده را به دست آورده است.

این در حالی است که قبلاً منابع سیاسی لبنانی خبر دادند که نجیب میقاتی نخست‌وزیر اسبق و فعال اقتصادی لبنانی، خود را برای دریافت حکم مأموریت تشکیل کابینه آماده می‌کند و این پس از تایید بیشتر احزاب سیاسی از او برای تشکیل دولت جدید است.

یک منبع سیاسی بلندپایه به «رویترز» گفته بود که اکثر تشکل‌های سیاسی اصلی لبنان با واگذاری مأموریت تشکیل کابینه به میقاتی موافق‌اند.

روز یکشنبه باشگاه نخست‌وزیران سابق لبنان اعلام کرد که از انتخاب میقاتی برای تشکیل دولت لبنان حمایت می‌کند.

این در راستای تلاش‌های جدید برای پایان بحران سیاسی در لبنان است.

میقاتی کیست؟

«محمد نجیب عزمی میقاتی» سیاستمدار و بازرگان لبنانی در ۲۴ نوامبر سال ۱۹۵۵ میلادی در شهر طرابلس به دنیا آمد.

وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه آمریکایی بیروت و آکادمی اروپایی مدیریت در فرانسه و دانشگاه هاروارد در آمریکا گذرانده است.

میقاتی در عرصه سیاسی لبنان در مناصب مختلفی خدمت کرده است، او در ۱۹ آوریل سال ۲۰۰۵ میلادی به عنوان نخست وزیر لبنان انتخاب شد و تا ۱۹ ژوئیه همان سال نخست وزیر باقی ماند، دولت وی دولتی موقت بود که تنها تا انتخابات مجلس قانونگذاری جدید و تشکیل دولت بر اساس آن رسمیت داشت.

وی علاوه بر این از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ میلادی نیز به عنوان وزیر حمل و نقل و اشتغال عمومی فعالیت کرده است. میقاتی بار دیگر در سال ۲۰۰۹ میلادی به عنوان نماینده منطقه طرابلس در پارلمان لبنان انتخاب شد.

او موسس مجموعه «اینوست کام» است که از سال ۱۹۸۲ میلادی آغاز به کار کرده و یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی عربی و منطقه‌ای به شمار می‌رود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس