میقاتی در لندن؛ انگلیس خواستار اصلاحات در لبنان شد

معاون وزیر امور خارجه انگلیس از نخست‌وزیر جدید لبنان خواست تا برای کمک به شرایط کشورش برنامه اصلاحات در لبنان را عملیاتی کند.

به گزارش مشرق، «جیمز کلورولی» در غیاب نخست وزیر و وزیر امور خارجه انگلیس که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برند با نجیب میقاتی نخست‌وزیر جدید لبنان در لندن دیدار کرد و از این مقام ارشد لبنانی خواست که اجرای اصلاحات را در دستور کار دولت قرار دهد.

معاون وزیر خارجه انگلیس با انتشار پیامی در توئیترش نوشت: امروز با نخست وزیر جدید لبنان دیدار و از تعهد او برای اجرای اصلاحات در این کشور، تعامل دوباره با صندوق بین المللی پول و ارائه امنیت اجتماعی برای شهروندان آسیب پذیر در لبنان استقبال کردم.

وی با بیان آمادگی لندن برای حمایت از لبنان افزود که دولت جدید باید برنامه اصلاحات در ایین کشور را عملیاتی کند.  

میقاتی پیشتر در پاریس با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیدار کرده بود. رئیس جمهوری فرانسه در این دیدار عنوان کرد که لازم است فوری تدابیر و اصلاحات ضروری در لبنان اجرایی شود و اینکه بیروت می تواند روی کمک های پاریس حساب باز کند.

بعد از ۱۳ ماه بن بست سیاسی، میشل عون رئیس جمهور لبنان اخیرا لیست اعضای معرفی شده برای کابینه این کشور از سوی نجیب میقاتی نخست وزیر تعیین شده را امضا کرد و بدین ترتیب دولت جدید لبنان تشکیل شد.

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان پیش از اعلام اسامی اعضای کابینه اعلام کرد: مهم اعتماد مردم است و همه لبنانی‌ها در راه بازگرداندن نظام به دولت لبنان گردهم می‌آیند. یک دولت قوی به نفع همه است و این همان چیزی است که ما برای آن تلاش می‌کنیم.

وی درباره تهدیدهایی که دولت لبنان با آن مواجه خواهد شد و همبستگی بین اعضای آن نیز گفت: من قبلا گفته‌ام که من دولت تشکیل نمی‌دهم بلکه یک گروه کاری را در خدمت لبنان قرار می‌دهم.

میقاتی چهارم مرداد با کسب بیشترین آرای نمایندگان مجلس لبنان و تایید رئیس جمهوری، مأمور جدید تشکیل کابینه این کشور شد.

وی سیاستمدار و بازرگان ۶۷ ساله لبنانی است که  در سالهای گذشته از جمله از ۱۳ ژانویه ۲۰۱۱ تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۴ نیز سمت نخست وزیری لبنان را برعهده داشته است.

پس از سال‌ها سختی اقتصادی، اقتصاد لبنان در سال ۲۰۱۹ با افت بیشتری روبرو شد. مردم لبنان با کمبود سوخت، تجهیزات پزشکی و سایر اقلام ضروری روبرو شده‌اند در حالی که ارزش پول ملی این کشور بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    باز روباه حرف زد. اصلاحات از دید اونها یعنی خلع سلاح حزب الله و تضعیف همه ی کشورهای منطقه برابر اسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس