موعد انتخاب نخست وزیر لبنان اعلام شد

خبرگزاری رویترز امروز چهارشنبه به نقل از منابع رسمی در لبنان اعلام کرد: میشل عون رئیس جمهور لبنان فردا با نمایندگان پارلمان این کشور جهت انتخاب نخست وزیر جدید رایزنی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز امروز چهارشنبه به نقل از منابع رسمی در لبنان اعلام کرد: میشل عون رئیس جمهور لبنان، فردا پنج شنبه با نمایندگان پارلمان این کشور، جهت انتخاب نخست وزیر جدید، رایزنی خواهد کرد.

از سوی دیگر، روزنامه لبنانی الدیار امروز پنج شنبه در گزارشی نوشت: هنوز ساختار و وضعیت کابینه جدید نهایی نشده و میان جریان‌های سیاسی و فراکسیون‌های حاضر در پارلمان در این باره اختلافاتی وجود دارد.

در ادامه گزارش الدیار آمده است: روند تشکیل دولت، سخت و دشوار است و شاید زمان‌بر هم بشود. تاکنون نام دیگری غیر از «نجیب میقاتی» برای نخست وزیری مطرح نشده است و به نظر می‌رسد وی بی رقیب باشد.

در شرایط کنونی به نظر می‌رسد که نجیب میقاتی دارای اکثریت لازم برای انتخاب به عنوان نخست وزیر جدید لبنان است، اما با این وجود، این مساله باعث نمی‌شود بقیه جریان‌های سیاسی از معرفی نامزد مدنظر خود صرفنظر کنند.

در روزهای اخیر حزب قوات لبنانیه به ریاست سمیر جعجع تلاش فراوانی داشته صف مخالفان را برای انتخاب شخصیتی واحد در برابر نجیب میقاتی، یکپارچه سازد اما هنوز توفیقی در این زمینه نداشته است.

هدف اصلی سمیر جعجع این است که بتواند در پارلمان لبنان، برابر ائتلاف شیعی و جریان ملی آزاد (جریان هشت مارس) یک جبهه مخالف تشکیل دهد، اما همه تلاش‌های وی در این زمینه به در بسته خورده است. گروههای مخالف حاضر در پارلمان لبنان در روزهای اخیر نشان داده اند که یکپارچگی ندارند و دچار شکاف‌های جدی هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس