معادلات پیچیده سه تیم انتهای جدول/ماشین کدام تیم را با خود می برد

هفته پایانی بیستمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر در شرایطی برگزار خواهد شد که در انتهای جدول سه تیم برای «بقا» تلاش می‌کنند که در میان آنها «سایپا» از شانس کمتری برای ماندن برخوردار است.

به گزارش مشرق، از بیستمین فصل رقابتهای لیگ برتر تنها یک هفته باقی مانده است و معادلات پایین جدول همچنان پیچیده است و به جز ماشین سازی تبریز که سقوطش از هفته‌ها قبل به لیگ یک قطعی شده، ۳ تیم نفت مسجد سلیمان، ذوب آهن و سایپا در معرض سقوط هستند و دومین تیم سقوط کننده به لیگ یک از بین این ۳ تیم خواهد بود.

سایپا با ۲۶ امتیاز و تفاضل گل ۱۱- ضعیف‌ترین حالت را در بین این ۳ تیم دارد و ذوب آهن با همین میزان امتیاز و تفاضل گل ۱۰-، تنها به اندازه یک گل شرایطش از سایپا بهتر است. نفت مسجد سلیمان با ۲۸ امتیاز، ۲ امتیاز از سایپا و ذوب آهن پیش است و تفاضل گل این تیم نیز ۹- است تا در تفاضل گل هم شرایط بهتری از این دو رقیب داشته باشد.

۱- نفت مسجد سلیمان

نفت مسجد سلیمان در ۵ بازی اخیر خود شکست خورده تا امروز در چنین شرایطی قرار گیرد و این در حالی است که اگر از ۵ بازی اخیرش تنها ۲ امتیاز می‌گرفت، کاملاً از خطر سقوط فرار می‌کرد. تیمِ تحت رهبری محمود فکری در هفته پایانی باید به مصاف یک تیم بحران زده دیگر به نام آلومینیوم برود؛ تیمی که خودش هم در ۵ بازی آخرش شکست خورده است.

پیروزی احتمالی نفت مسجد سلیمان در این دیدار آنها را به طور حتم از سقوط نجات می‌دهد و این تیم نیازی به نتیجه بازی‌های دیگر ندارد.

بیشتر بخوانید:

خیز بلند سایپا برای بقا و خط و نشان پیکان برای پرسپولیس

مسجد سلیمانی‌ها در صورت تساوی هم شانس خوبی برای بقا خواهند داشت. اگر شاگردان فکری در اراک یک امتیاز هم از شاگردان منصوریان بگیرند، تنها حالتی که منجر به سقوط آنها می‌شود پیروزی هم زمان و پر گل ذوب آهن و سایپا برابر حریفانشان است.

این تیم حتی در صورت شکست هم شانس خوبی برای بقا دارد. اگر نفتی‌ها در هفته پایانی شکست بخورند و در همان امتیاز ۲۸ توقف کنند، باز هم تنها در صورت پیروزی ذوب آهن و سایپا مقابل حریفان شان فصل بعد را در لیگ یک سپری خواهند کرد. مسجد سلیمانی‌ها با اینکه در معرض سقوط قرار دارند، اما شانس شان برای بقا بسیار بیشتر از دو تیم دیگر است.

معادلات پیچیده سه تیم انتهای جدول/ماشین کدام تیم را با خود می برد

۲- ذوب آهن اصفهان

گذشته از اینکه حضور ذوب آهن اصفهان در این منطقه از جدول بسیار عجیب است، سبز پوشان اصفهان امروز شانس چندان زیادی برای بقا در لیگ برتر ندارند، چون سرنوشت آنها تنها در دست خودشان نیست و اگر نفت مسجد سلیمان و سایپا در هفته آخر امتیاز بگیرند، کار این تیم دشوار خواهد شد.

ذوب آهن در هفته پایانی میزبان مس رفسنجان است و حداقل روی کاغذ شرایط بهتری برای امتیاز گرفتن نسبت به دو تیم دیگر دارد. شاگردان مجتبی حسینی هم امتیاز سایپا هستند و تفاضل گل شان هم یک گل از این تیم بهتر است و اگر بتوانند این شرایط را در هفته پایانی هم حفظ کنند، می‌توانند به بقا امیدوار باشند.

در صورتی که ذوب آهن در این دیدار خانگی امتیاز از دست بدهد، بقا یا سقوطش به نتیجه دیدار سایپا و تراکتور دارد.

۳- سایپا

بدیهی است که سایپا کمترین شانس را نسبت به ۲ تیم دیگر دارد. نارنجی پوشان هم امتیاز با ذوب آهن و با یک گل کمتر از این تیم در رده پانزدهم جدول قرار دارند و از آن گذشته، این تیم باید در تبریز به مصاف تیمی برود که نه تنها در آمادگی کامل قرار دارد، بلکه برای کسب سهمیه آسیا می‌جنگد و این کار را برای آنها دشوار می‌کند.

سایپا حتی در صورتی که موفق به شکست دادن تراکتور شود، در صورت پیروزی ذوب آهن برابر مس رفسنجان باز هم باید با تفاضل گلی پیروز شود که در این آیتم هم از ذوب آهن پیشی بگیرد.

نارنجی ها؛ کم شانس ترین برای بقا

در روز آخر نفت مسجد سلیمان در اراک به دیدار آلومینیوم می‌رود که این دیدار علاوه بر حساسیت برای نفت مسجد سلیمان، یک دیدار حیثیتی برای کاپیتان‌ها و سرمربیان سابق استقلال است که بعد از ۵ شکست متوالی به فکر امتیاز گرفتن از یکدیگر هستند. همزمان با این بازی ذوب آهن در خانه با مس رفسنجانی بازی می‌کند که این بازی برای رقیب آنها حساسیت جدولی ندارد؛ و سایپا خارج از خانه با تیم بالانشین تراکتور بازی می‌کند که برای کسب سهمیه آسیا تلاش می‌کند.

ذوب آهن تنها تیمی است که در خانه‌اش بازی می‌کند و سایپا و نفت مسجد سلیمان خارج از خانه به میدان می‌روند و به نظر می‌رسد ذوب آهن تنها تیمی است که بازی برای حریفش حساسیت جدولی و حیثیتی ندارد.

مقایسه شرایط ۳ تیم نشان می‌دهد حداقل روی کاغذ سایپا که ضعیف‌ترین شرایط را داشته و باید با قوی‌ترین تیم خارج از خانه بازی کند، شانس کمتری نسبت به دو تیم دیگر برای بقا دارد، مگر آنکه اتفاقات خاصی در هفته آخر بیفتد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس