رئیسی نمایه

رئیس‌جمهور منتخب گفت: باید فرایند افزایش ۲۵۰۰ مگاوات به مدار تولید برق کشور تسریع و موانع آن هرچه زودتر برطرف شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب در نشست ویژه بررسی مسائل صنعت برق کشور که صبح امروز (یکشنبه) با حضور وزیر نیرو و جمعی از مدیران و متخصصان صنعت برق برگزار شد، برنامه‌ریزی فوری برای حل ناترازی در تولید و مصرف برق را خواستار شد.

وی با تاکید بر اینکه تدبیر مناسب برای تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد افزود: باید فرآیند افزایش ۲۵۰۰ مگاوات به مدار تولید برق کشور تسریع و موانع آن هرچه زودتر برطرف شود.

رئیسی در ادامه طراحی الگوی جامع مصرف برای بهینه سازی مصرف در بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی، توسعه زمینه‌های واردات و صادرات بهینه برق توسط دولت و بخش خصوصی را خواستار شد.

ببینید:

عکس/ نشست ویژه بررسی صنعت برق کشور با حضور رئیسی

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت دانشگاهی و نخبگانی کشور برای ارایه راهکارهای نو و دانش بنیان برای حل مسایل صنعت برق کشور تاکید کرد.

رئیس‌جمهور منتخب به مطالبات پیمانکاران از وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: باید راهکارهای غیر ریالی پرداخت مطالبات پیمانکاران از جمله راهکارهای تهاتری و اعطای امتیازات به آن‌ها بررسی و به هر طریق ممکن مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه وزارت نیرو تولید و مصرف را همزمان باید مدیریت کند گفت: اعمال قانون تعارف بردار نیست، نمی‌شود یک بخش از دولت مجوز بدهد و بخش دیگر مخالفت کند. مردم باید آهنگ واحد از مجموعه دولت بشنوند.

وی همچنین تاخیر در انعقاد قراردادها به بهانه تغییر دولت را جایز ندانست و تاکید کرد: پایان دوره مسولیت برخی مدیران، نباید منجر به تاخیر در انعقاد قراردادهای لازم برای تامین نیاز کشور شود.

رئیسی با بیان اینکه عدم پیش‌بینی و لحاظ احتمالات در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات مدیریتی، قابل قبول نیست گفت: افزایش مصرف و دمای هوا در تابستان و نیاز نیروگاه‌ها به تعمیر و نگهداری از مسائل قابل پیش بینی است که باید از قبل درباره آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

نشست وِیژه بررسی مسائل صنعت برق، چهارمین نشستی است که در ادامه جلسات مسأله محور درباره اولویت‌های اصلی کشور پیش از استقرار رسمی دولت جدید برگزار شد.

پیش از این جلساتی به منظور بررسی راهکارهای ریشه کنی بسترهای فسادزا در دولت، واکسیناسیون عمومی کرونا و مسائل استان خوزستان برگزار شده بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    2 0
    جناب رئیسی عزیز. قربان مرامتان. لطفا دست نهادها را برای توسعه نیروگاه خورشیدی در مناطق شرقی و جنوبی کشور باز کنید و خرید برق آنها را برای طولانی مدت تضمین کنید. شاید با حساب‌وکتاب امثال زیباکلام یا کلانتری این برق گرانتر از برق گرمایی دربیاید، ولی اولا در مقیاس کوچک به‌سادگی قابل پیاده‌سازی است، ثانیا زمان اجرای کوتاه‌تری داشته و ناترازی برق سریع‌تر جبران می‌گردد، و ثالثا این که برای گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه فوتوولتاییک موثرتر بوده و امکان بومی‌سازی صفر تا 100 این فناوری را مقرون‌به‌صرفه می‌سازد. البته که نیروگاه‌های برق گرمایی باید توسعه یابند و قرار نیست کنار گذاشته شود.
  • امیر IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 1
    تو چقد خوبی !!!!!!!!!!!
  • سریال IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    بهترين و ارزان‌تر ین نوع برق استفاده از برق هسته‌ای میباشد
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    استفاده گسترده از صفحات خورشیدی در کشور . ساخت نیروگاه های هسته ای جدید .
  • ایران می تواند IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 0
    سلام...راه حل های که به نظرم رسیده است.. 1-گسترش توربین های بادی که سریع تر برق کشور تامین می شود... 2-استفاده از صفحات خورشیدی بویژه برای کارخانه ها و مراکز پرمصرف..(البته توربین های بادی هم شب و هم روز قابل استفاده هستند ولی صفحات خورشیدی در روز فقط برق تولید می کنند) 3-اضافه کردن سیکل ترکیبی به توربین های گازی که تولید برق این نیروگاهها را 2 برابر می کنند . 4- گسترش نیروگاههای هسته ای .. و حتی تلاش برای تولید برق هسته ای بدون کمک گیری از دیگران و با تکیه بر مهندسی معکوس و تجربیات دانشمندان خودمان.. 4- توجه به روشهای جدید تولید برق که در جهان مورد استفاده قرار می گیرد(انرژی حاصل از امواج دریا..در شمال و جنوب کشور) 5- استقبال از ایده های جد ید بویژه ایده های شرکت های دانش بنیان..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس