قالیباف نمایه

رئیس مجلس گفت: ما معتقدیم با دو برنامه می‌توان کشور را از نابسامانی‌های اقتصادی نجات داد؛ به شرط آنکه فهم مشترکی از آنچه که باید اتفاق بیفتد به دست بیاوریم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با تجلیل از فعالیت‌های این نهاد انقلابی اظهار داشت: امروز مهم‌ترین مشکل ما در کشور، مسأله مدیریت و نداشتن حکمرانی درست و در جای خودش است.

وی افزود: همه ظرفیت‌های مادی و انسانی هم‌افزایی ندارد و بی‌عدالتی و تبعیض هم بر آن اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس مجلس شورای اسلامی: خبرنگار صدای مردم در بیان مشکلات است

رئیس مجلس اظهار داشت: ما به طور متوسط بین یک تا ۲۳ برابر ظرفیت افراد، از انفال و منابع انرژی استفاده می‌کنیم؛ علاوه بر آن ناترازی در مصرف و تولید و ساختار بودجه و صندوق‌های بازگشایی نیز وجود دارد.

قالیباف ادامه داد: حتی این ناترازی در توزیع جمعیت و در منابع آبی نیز برقرار است؛ به طوری که در برخی مناطق کشور مانند اطراف تهران تا ۲۳ برابر وسعت منطقه، جمعیت حضور دارد.

وی با بیان اینکه باید در سطح کلان مشخص کنیم که پیشران‌ها کدام‌ها هستند و در کدام حوزه‌ها باید با اولویت وارد شویم، تصریح کرد: ما معتقدیم با دو برنامه می‌توانیم کشور را از نابسامانی‌های اقتصادی نجات داد؛ به شرط آنکه سهم مشترکی از آنچه باید اتفاق بیفتد، به دست بیاوریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود استعدادهای ناشناخته در حوزه مدیریتی کشور گفت: چرا در تشکیل کابینه‌ها معمولا از افرادی استفاده می‌کنیم که ۳۰ سال قبل در جایی کار کرده‌اند و درخشیده‌اند و یا افرادی که صرفا در محیط‌های تئوریک و دانشگاهی کار کرده‌اند؛ در حالی که هر جا از نخبگان میدانی استفاده کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم.

قالیباف تصریح کرد: امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که دیگر هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن پذیرفته نیست و در این شرایط نقش مجموعه‌های دانش‌بنیان مانند جهاد دانشگاهی بسیار مهم است که کمک کنند تا مشکلات کشور حل شود.

وی ادامه داد: ما در مجلس مصمم هستیم که به ویژه در تدوین برنامه هفتم توسعه زمینه حل مشکلات کشور را با کمک مجموعه‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار بودجه در برنامه هفتم توسعه و تحول در این عرصه اظهار داشت: هم ظرفیت‌های انسانی و هم ظرفیت‌های مادی فراهم است و فقط نیاز به یک سیاست‌گذاری درست و مدیریت صحیح داریم و البته تورم‌زدایی از قوانین و کوچک‌تر کردن دولت نیز از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهیم.

قالیباف همچنین با اشاره به مسأله تحریم‌ها و با تاکید بر لزوم رفع تحریم‌ها بیان داشت: اساس کارهای امروز ما خنثی کردن تحریم‌هاست که این با استفاده از فرصت‌های داخلی مانند توان جهاد دانشگاهی و مجموعه‌های دانش‌بنیان میسر می‌شود و این یکی از مصادیق خنثی کردن تحریم‌هاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن امروز اعتراف کرده است که فشار حداکثری شکست خورده، اما مردم زیر بار این فشار در زحمت هستند اما باید این مزاحمت را از بین ببریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    1 1
    خوب پس چرا انجام نمیدید؟
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 1
      صبر کن
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    1 1
    یعنی با این دو برنامه fatf و برجام را دور میزنی و از کار میندازی؟
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 1
    آقای قالیباف و مجلسیان عزیز منتظر خروجی مثبت طرحهای شما در رفع تحریم ، فساد تیزی و ریشه کنی آن، قدرت اول اقتصادی هستیم. لطفا برای هرکدام زمانی هم مشخص کنید
  • یوسف GB ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    2 1
    این مرد مرد میدان و عمل است ومطمئن باشید با توکل به خدا و امت آگاه و مبارز وارد عصر سازندگی وبالندگی میشویم دوران خیانت وجهالت وعملی ومنقلی بسر رسید ۔
  • مهدی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    با عملکرد درست دروغ های لیبرال ها و غرب پرستان که مدام میگن تحریم ها و اف ای تی اف باعث مشکلات است ؛ برملا می شود بهترین راه برای خنثی کردن تبلیغات ماهواره ها و جریان های ضد انقلاب عملکرد درست است.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    انشالله به دلم افتاده ایران به سرعت به کشوری صنعتی تبدیل میشود که چشم همه دنیا رو به خود خیره خواهد کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس