کد خبر 1249732
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
سهرابیان: فینال گروه C المپیک دیگر برای ایران رویا نیست

رییس فدراسیون قایقرانی با اشاره موفقیت ملی پوش روئینگ زنان ایران؛ گفت: تا پیش از بازی‌های المپیک توکیو رویای ما فینال گروه c بود اما اکنون به اهداف بزرگتری می اندیشیم.

به گزارش مشرق، علیرصا سهرابیان با اشاره به صعود نماینده ایران به مرحله نیمه نهایی بازی‌های المپیک، اظهار داشت: نازنین ملایی یک نتیجه تاریخی ثبت کرد. اینکه از عنوان تاریخی استفاده می کنم بی دلیل نیست زیرا ما تا پیش از بازی های المپیک رویای فینال گروه c  داشتیم اما اکنون اهداف بزرگی در سر داریم و به دنبال حضور در فینال گروه  A یا B  هستیم. امیدوارم روند موفقیت خانم مولایی همچنان ادامه داشته باشد.

رییس فدراسیون قایقرانی این را هم گفت: ملایی بانو سبک وزنی است که در بین سنگین وزن های رویینگ به نتایج خوبی دست پیدا کرده است. او با مصدومیت این نتایج را ثبت کرد و باید از کادر پزشکی قدردانی کنم که وی را به آوردگاه توکیو رساندند. وی با مصدومیت جزیی به المپیک اعزام شد اما تلاش پزشکان کاوران وی را به به مسابقه رساند و او دومین رقابت خود را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت.

سهرابیان با تمجید از عملکرد ملی پوش روئیگ زنان افزود: مسابقات مرحله نیمه نهایی گروه A  و  B برگزار خواهد شد تا نفرات مدعی رسیدن به فینال ها مشخص شوند. به نتایج ملایی امید زیادی داریم. البته وی تاکنون توانسته بهترین نتیجه روئینگ زنان ایران را در ادوار المپیک ثبت کند و این افتخار زیادی برای شیر دختر ایرانی است.

نازنین ملایی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات رویینگ تک نفره زنان با ثبت زمان هشت دقیقه و هفت ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت و به مرحله نیمه نهایی مسابقات این رشته در بازی های المپیک صعود کرد.

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مرد ) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده ( ۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک می‌روند. با این حال کاروان ستارگان ایران‌زمین به دلیل دوپینگ نماینده کاراته و آسیب دیدگی پریسا جهانفکریان در وزنه برداری ۲ سهمیه را از دست داده و از این رو، ایران با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس