کد خبر 1249654
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۸
توان کوبنده پدافند سوریه و عجز صهیونیستها

دو حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مناطقی از سوریه، حقایق جدیدی را آشکار کرد که از جمله آن می توان به توان کوبنده پدافند هوایی دمشق و ناتوانی تل آویو در رسیدن به اهدافش اشاره کرد.

به گزارش مشرق، در ساعت یک و ۱۳ دقیقه بامداد پنجشنبه ۲۰۲۱/۷/۲۲، اشغالگران اسرائیلی دست به حمله جدید به سوریه زدند و از طریق حریم هوایی لبنان در شرق بیروت لبنان موشک‌هایی از سوی جنگنده‌های این رژیم به منطقه القصیر در استان حمص شلیک شد.

این حمله بزدلانه اسرائیل دو روز پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه السفیره در جنوب شرق استان حلب انجام شد. همچنین دو روز پس از حمله بالگرد آمریکایی به منزلی در روستای جاموس در استان حسکه که که سه کشته برجا گذاشت. این همچنین دو روز پس از حمله جبهه النصره به حومه غربی حلب و شهرک نبل در حومه شمالی حلب است که به شهادت یک زن و زخمی شدن یک دختربچه منجر شد.

این حملات تصادفی نیست. این حملات همه جانبه در راستای استراتژی ژئوپلتیک- توطئه ای ضد سوریه در نتیجه مواضع اصولی آن به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم است. ادامه اقدامات تروریستی در منطقه با حمایت دولت‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی است. این کشورها بر جنایات تروریست‌ها سرپوش می‌گذارند.

متعاقب این حملات رژیم صهیونیستی، دمشق در هشداری شدیداللحن تاکید کرد که در صورت ادامه این حملات، سوریه در واکنش نشان دادن به آن درنگ نخواهد کرد. سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه، موشک‌های شلیک شده از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب شرق حلب و ومنطقه القصیر در استان حمص را رهگیری و بیشتر آنها را دفع کرد متعاقب این حملات رژیم صهیونیستی، دمشق در هشداری شدیداللحن تاکید کرد که در صورت ادامه این حملات، سوریه در واکنش نشان دادن به آن درنگ نخواهد کرد. سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه، موشک‌های شلیک شده از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب شرق حلب و ومنطقه القصیر در استان حمص را رهگیری و بیشتر آنها را دفع کرد.

رژیم صهیونیستی تاکنون یورش‌های متعددی به ویژه موشکی به سوریه انجام داده که نتوانسته است از این حملات خود به نتیجه‌ای برسد و همچنان به خط و نشان کشیدن برای دمشق ادامه می‌دهد.

تحرکات رژیم صهیونیستی در طول سال‌هایی که از بحران سوریه می‌گذرد به خوبی نمایانگر این است که صهیونیست‌ها نمی‌خواهند که سوریه تمامیت ارضی یکپارچه داشته باشد. رژیم صهیونیستی تمایل شدید بر بی ثباتی سوریه دارد و حملات آن به سوریه نیز در این راستا تعریف می‌شود.

واقعیت آن است که پذیرش این واقعیت برای رژیم صهیونیستی بسیار سخت است که ارتش سوریه را بر خلاف میل و پس ازچند سال جنگ به منظور سرنگون ساختن دولت سوریه مجدداً در نزدیکی خود ببیند و شب و روز با کابوس عدم امنیت از ناحیه محور مقاومت دست و پنجه نرم کند.

قابل توجه این است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از زمان سرنگونی جنگنده اف ۱۶ این رژیم در دهم فوریه ۲۰۱۸، جرأت ورود به حریم هوایی سوریه را ندارد و به موشک‌های هدایت شونده به منظور پرهیز از سرنگونی جنگنده‌های دیگر روی آورده اند که این نشان دهنده این است که پدافند هوایی سوریه در برخورد با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مجهزتر شده اند.

سرنگونی جنگنده اف ۱۶ صهیونیست‌ها در سال ۲۰۱۸ ضربه بزرگی به این رژیم زد و به افسانه برتری هوایی صهیونیست‌ها پایان داد. پدافند هوایی سوریه از سامانه موشک ضدهوایی دوربرد سطح به هوای «سام» برای سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی استفاده کرد.

واقعیت این است که یورش‌های هوایی صهیونیست‌ها تاکنون راه به جایی نبرده و شکست خورده است. علاوه بر آن ارتش سوریه هم قوی‌تر از قبل شده است و تلاش‌ها برای تضعیف آن از سوی رژیم صهیونیستی راه به جایی نبرده است. ارتش سوریه که مناطق زیادی را به کنترل کامل خود درآورده، قوی‌تر از قبل شده است.

افزایش حملات رژیم صهیونیستی به سوریه اقدامی تحریک آمیز از روی ناامیدی است که هدف اولش تبلیغاتی و نمایانگر سرخوردگی رژیم صهیونیستی پس از شکست در برابر ارتش سوریه و محور مقاومت است افزایش حملات رژیم صهیونیستی به سوریه اقدامی تحریک آمیز از روی ناامیدی است که هدف اولش تبلیغاتی و نمایانگر سرخوردگی رژیم صهیونیستی پس از شکست در برابر ارتش سوریه و محور مقاومت است.

قدر مسلم آن است که حملات رژیم به اهدافی در سوریه تاکنون ثمری برای تل آویو نداشته است و همانگونه که گفته شد، هدف از این حملات روحیه دادن به گروههای مسلح و تروریستی است که در ادلب هستند.

تل آویو آخرین تیرهای خود را رها می‌کند تا اوضاع سوریه ثبات پیدا نکند. این حملات تل آویو تلاشی بی حاصل برای برهم زدن اوضاع و نشان از هراس از آینده است.

در این راستا به منظور روحیه دادن به تروریست‌ها به منظور ادامه جنگ و هرج و مرج در سوریه و نیز تقویت روحیه جبهه داخلی رژیم صهیونیستی دست به اقداماتی از این قبیل می‌زند. علاوه بر اوضاع غزه و جنوب لبنان؛ ترس بزرگ رژیم صهیونیستی از جبهه جولان و سوریه است.

موضع روسها

روسها در بیانیه هایی به این حملات واکنش نشان دادند و اعلام کردند که سامانه دفاع هوایی سوریه بیشتر موشک های شلیک شده از سوی جنگنده های اسرائیلی را ساقط کرده است. به نظر می رسد که صبر روسها از حملات تل آویو به سر آمده است به ویژه که رژیم صهیونیستی توجهی به توصیه های مسکو در قبال سوریه ندارد. به نظر می رسد که روسها تصمیم گرفته اند که دیگر اجازه تکرار این حملات را ندهند و احتمالاً طرف سوری را به تجهیزات مدرن تر مجهز کنند صبر روسها از حملات تل آویو به سر آمده است به ویژه که رژیم صهیونیستی توجهی به توصیه های مسکو در قبال سوریه ندارد. به نظر می رسد که روسها تصمیم گرفته اند که دیگر اجازه تکرار این حملات را ندهند و احتمالاً طرف سوری را به تجهیزات مدرن تر مجهز کنند.

روسها با بیانیه هایی که پس از دو حمله اخیر صادر کردند، این سیکنال را به اسرائیل دادند که طرف سوری بسیار قوی تر از قبل شده است. روسها از اینکه صهیونیستها جسارت پیدا کرده و مناطق جدیدی را در جغرافیای سوریه هدف قرار داده اند، بسیار ناخرسند هستند.

به نظر می رسد که علاوه بر تجهیزات جدید نظامی که روسها به دمشق داده، کارشناسان نظامی روسی هم مستقیماً وارد عمل شده اند و در کنار نظامیان سوری حملات را دفع می کنند. این پیام مستقیم به اسرائیلی هاست که اوضاع تغییر کرده است و قواعد بازی عوض شده است. روسها که قبلاً در قبال حملات اسرائیل سکوت می کردند، استراتژی خود را تغییر داده اند.

تل آویو پس از ناتوانی از نابودی نظام سوریه و فروپاشی محور مقاومت به بن بست رسیده است. تل آویو نمی‌خواهد که اوضاع سرانجام خوبی برای محور مقاومت پیدا کند. حملات متعدد صهیونیست‌ها به سوریه که با مدرنترین جنگنده‌های ساخت آمریکا هم صورت گرفت است تأثیری بر دمشق نداشته و نتوانسته به تضعیف دولت سوریه منجر شود و روحیه نظامیان ارتش سوریه را از بین ببرد. تل آویو از آغاز بحران در سوریه تاکنون به شیوه‌های مختلف در راستای تحقق اهداف خود یعنی براندازی دولت سوریه و ویران کردن شهرهای سوریه گام برداشته است.

این رژیم علاوه بر کمک‌های فراوان به تروریست‌ها و درمان زخمی شدگان آنها هر جا که گروههای تروریستی در خطر قرار گرفته اند به حمله هوایی به سوریه به بهانه‌های مختلف روی آورده است و بهانه‌های مختلفی را مطرح کرده است اما در واقع همه این تحرکات تنها به یک سبب بوده و آن ناتوانی تروریست‌های مورد حمایت آنها در برابر عملیات‌های موفق و دستاوردهای چشمگیر ارتش سوریه و همپیمانان آن است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    5 1
    روس ها برای صهیونیست ها جاسوسی میکنند وگرنه باید از متحد خود در برابر اقدامات تجاوزگرانه دفاع کنند و به سمت صهیونیست ها اقدامات تلافی جویانه موثری انجام دهند
  • عبدالله مومن IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    5 1
    نفاق روسیه در دفاع از هم پیمانان خود . قابل توجیه و چشم پوشی نیست. اصولا همین کارها را کرده اند که از قدرت درجه اول به قدرت درجه چندم . سقوط کرده اند.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    5 3
    با طناب پوسيده روسيه در چاه سوريه رفته ايد.هزينه هاي مادي و معنوي را ايران با خون جوانان خود پرداخت و اكنون كه وقت تقسيم غنايم است روسيه و تركيه و آمريكا جايي براي ايران باقي نگذاشته اند.نمونه حماقت هاي بي انتهاي سياست خارجي و داخلي!
  • حسین افشاری IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    1 0
    این غرب پرستها باز دوباره رو به تطهیر غرب و مزدورانشون آوردن، این هوشمندی ایران بود که روسها رو به غائله سوریه کشوند و از ظرفیت قدرت هوایی روسها برای جمع کردن این فتنه خطرناک تو منطقه بخوبی استفاده کرد و باعث شد د که آمریکائیها و شرکاش جرات نکنن مستقیم وارد درگیری بشن وگرنه کار خیلی سخت میشد، جوانان رشید و شهدای با غیرت ما هم با رشادتهاشون خطر فتنه بزرگی رو اول از کشور خودمون و بعد از کل منطقه دفع کردند و حماسه بسیار بزرگی رقم زدند، حالا این دیگه از بی عرضگی بعضی مسئولین اجرایی و دولتی ماست که از فرصتهای خوب اقتصادی و تجاری که میشه با کشورهای همسایه و همپیمان برقرار کرد استفاده نمیکنن و با بی تدبیری فرصتها رو هدر میدن همونجور که برای داخل کشور هم برنامه درستی ندارن،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس