3028215.jpg

آمریکایی ها و تروریست ها برای کم کردن فشار بر روی صهیونیست ها، طرح شعله ور کردن درگیری ها در شمال غرب، جنوب و جنوب شرق سوریه را در دستور کار قرار داده اند. 

سرویس جهان مشرق - فشار بر صهیونیست ها از محورهای مختلف تشدید شده است و از یک سو در مرکز و جنوب نوار غزه تلفات قابل توجهی را متحمل شده اند و از سویی دیگر نیروهای مقاومت عراق هم در یک ماه اخیر با عملیات پهپادی خاص و متفاوت، خسارت های جبران ناپذیری را به رژیم صهیونیستی وارد آورده اند که تازه ترین ان حمله سنگین به پایگاه دریایی ام الرشراش است.

ضربات مهلک به صهیونیست ها فقط به محور غزه و عراق خلاصه نشده و یگان های موشکی، توپخانه ای و پهپادی حزب الله لبنان هم تروریست های چند ملیتی را در شمال سرزمین های اشغالی به شدت زیر فشار برده اند که البته در رسانه های داخلی کمتر یا به صورت معمولی پوشش داده شده است.

از سویی دیگر، نیروهای ارتش یمن هم آرامش را از صهیونیست ها و متحدان آنان به ویژه آمریکایی ها گرفته اند و با عملیات های متعدد در دریای سرخ و تنگه باب المندب، خسارت های چند میلیارد دلاری را به اقتصاد رژیم صهیونیستی وارد آورده اند و هزینه دفاع را هم برای ارتش رژیم تروریستی آمریکا در دریا به شدت افزایش داده اند.

همزمان با این فشارها، صهیونیست ها و ائتلاف غربی، عربی در تلاش هستند با افزایش ترورها، گسترش دامنه جنگ و همچنین شعله ور کردن جبهه های مختلف، تمرکز جبهه مقاومت را در منطقه بر هم بزنند و از میزان فشارها و خسارت های وارد شده به خود بکاهند.

به گزارش مشرق، یکی از محورهایی که صهیونیست ها درصدد هستند درگیری ها را شعله ور کنند و از میزان فشارها بر خود کم کنند خاک سوریه است و براساس آخرین اطلاعات به دست آمده در این مورد به طور کامل با گروه های تروریستی هماهنگ شده اند.

همکاری آشکار و طرح مشترک آمریکا و تروریست‌ها برای کمتر کردن فشار بر روی رژیم صهیونیستی / جزئیات سناریوی شعله‌ور کردن درگیری‌ها در سه جبهه سوریه+ نقشه میدانی 
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

نمونه واضح همکاری و هماهنگی صهیونیست ها و تروریست ها در حمله مشترک اخیر آنان به حومه حلب نمایان شد و رژیم صهیونیستی با حملات هوایی که منجر به شهید و زخمی شدن دهها تن شد ورود پیدا کرد و گروه های تروریستی هم با حمله زمینی تلاش کردند که البته با واکنش نیروهای ارتش سوریه مواجه شدند.

هماهنگی میان رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی در سایر مناطق از جمله نقاط اشغالی استان ادلب در شمال غرب سوریه وجود دارد و تحرکات و حملات تروریست ها در روزهای نخست فروردین این مسئله را به روشنی نشان داد که در این مورد هم با پاسخ نیروهای سوری روبه رو شدند.

یک منبع میدانی که تحولات را در سوریه از نزدیک دنبال می کند به جزئیات سناریوی صهیونیست ها برای شعله ور کردن درگیری ها اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش است سایر گروه های تروریستی را در استان های دیرالزور، حمص و سویداء با حمایت ائتلاف غربی، عربی فعال کند.

این منبع میدانی با بیان این که با افزایش حملات صهیونیست ها به ویژه در حلب و دمشق، تحرکات تروریست ها بیشتر شده است، افزود: رژیم صهیونیستی سه گروه از تروریست ها را در جبهه های مختلف فعال کرده تا موج جدیدی از حملات را علیه نیروهای ارتش و شهروندان سوریه انجام دهند.

وی با اشاره به این که احتمال فعال شدن عناصر تروریستی در سایر محورها وجود دارد، تصریح کرد: مناطق غربی استان دیرالزور و شرق استان حمص که به بادیه ( بیابان) معروف است یکی از جبهه هایی به شمار می آید که صهیونیست ها درصدد شعله ور کردن درگیری ها هستند.

صهیونیست ها در محور دوم هم بر روی مناطق اشغالی استان های حلب و ادلب و همکاری گروه های تروریستی به ویژه جبهه النصره حساب ویژه ای باز کرده اند که از سوی آمریکایی ها، ترکیه و قطر به صورت خاص حمایت می شوند و همان گونه که گفته شد همکاری در این جبهه میان دو طرف با حمله به مواضع نیروهای سوری به مرحله عملی رسید.

به گزارش مشرق، در محور سوم، نگاه رژیم صهیونیستی به استان سویداء در جنوب سوریه معطوف شده که با کشور اردن هم مرز است و تحرکات عوامل رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر با اعلام برگزاری تظاهرات گسترده علیه دولت سوریه بیشتر شده و با همین بهانه در تلاش هستند گروه های مسلح را تشکیل و این منطقه را ناامن کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    8 23
    دمشون گرم
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      21 5
      ان شاالله با دواعش محشور بشی
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      17 2
      خیلی ... هستی
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      7 3
      من هم امیدوارم داعش برگرده و این بار کسی جلوش رو نگیره تا دستش به امثال تو برسه تا بفهمین چی به چیه
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      3 2
      به نظرم بهترین کار این است مثلا یمن تأسیسات مهم داخل و خارج اراضی اشغالی حتی در منطقه را بزند تا اسراییل غاصب به هدفش یعنی درگیرکردن مستقیم ایران و فرار از فشار جهانی نرسد و هم هدف دوم دشمن یعنی التهاب آفرینی داخلی و گرانی دلار و موج گرانی و نارضایتی عمومی شکل نگیرد
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      2 5
      آقای 13:25 یمن کی تاسیسات اسرائیل را ضد یک موشک بالستیک رد که اسرائیل در فضا اون را ضد چندین پهپاد به سمت اسرائیل رفت اکثرش در دریای سرخ منهدم شد اون چند تا هم که خود جای حساس نبود تلفات هم بسیار کم است یا صفر
    • ایرانی عصبانی AU ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      0 0
      من نمیفهمم خط قرمز چاپ در صفحات مجازی درایران چیست.
    • حقیقت گو IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      1 1
      در جواب ۱۷:۲۰ ،عموجون تو کمی روی دیکته و سوادت کار کن ،تحلیل نظامی پیشکش ،تو هنوز فرق زد و ضد رو نمیدونی اونوقت تحلیلم ارائه میدی ؟!!
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    4 0
    با سلام گروه های تروریستی ابزار مناسبی برای تغییر در معادلات حاکم بر جنگ با رژیم صهیونیستی است. این ابزار با هماهنگی گسترده ای که بین جبهه عبری - عربی و نظام سلطه به رهبری آمریکا وجود دارد می تواند مجددا در عرصه جغرافیای مقاومت محورهای بحرانی و درگیری ایجاد کند و بدین ترتیب مجددا تجربه شکست خورده داعش را بمنظور ایجاد مفری برای رژیم صهیونیستی از سر بگیرند. چه باید کرد؟ پاسخ این پرسش از منظر دو مفهوم هنر و مدیریت جنگ قابل توضیح است. اولا رژیم صهیونیستی محصول حمایت های نظام سلطه و کشورهای عربی است. ثانیا کشورهای عربی ماهیتا بخشی از نظام سلطه هستند. ثالثا پتانسیل قهر آمیزی در منظومه فکری کشورهای عربی وجد دارد که هر ازگاه در گسل های قومی و یا مذهبی بروز و ظهور پیدا می کند. در گسل مذهبی آن پتانسیل ماهیتا از جنس نرم افزار عقاید صهیونیستی است و با محور مقاومت در تخاصم بی چون و چرا است. رابعا محور اصلی درگیری و جنگ غزه، فلسطین ، اسرائیل ، نظام سلطه، آمریکا و هژمون غرب در منطقه و جهان است و نباید اجازه داد محور دیگری اولویت رسانه ای پیدا کند. خامسا ابعاد جنگ در غزه جهانی شده است و این محتوی بتدریج اثرگذاری خود را در همان ابعاد جهانی شده نشان خواهد داد و از شورای امنیت تا همه موسسات بین المللی، کشورها، توده های مردم، نخبگان، رسانه ها و ... همه را پیرامون یک سنتز نو پدید هدایت می کند. این سنتز حلقه مفقوده بشریت و زمین الهی است و آن اخلاق و دعوت مجدد به توحید است. باید این محوریت جهانی شده را حفط و مدیریت کرد در غیر این صورت امکان تلبیس محتوی و آلو ده کردن حق با باطل وجود دارد. این محور اخیر بخشی از هنر جنگ با نظام سلطه است.
  • هادی US ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    16 2
    نتیجه مماشات دولت سوریه با اسراییله.
  • ناشناس FI ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    17 10
    بفرمایید بعد از بمباران سفارت ایران در سوریه چند نفر فلسطینی به خیابان امدن و این حرکت را محکوم کردن.در زمان بمباران شیمیایی ایران و یا تحریمهای سنگین ایران عکس العمل انها جه بود.تنها چیزی که به یاد هست اعلام عزای عمومی بعد مرگ صدام در فلسطین بود.حق با فلسطین ولی دلسوزی باید دو طرفه باشه.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      7 10
      مگر قرار که فلسطینی ها بیایند توی خیابان؟ مگر اجازه می دهند؟ مگر اونجا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دارند؟ توی گروه های فلسطینی تنها جهاد اسلامی است که با ایران روابط عمیق دارد. هر وقت حکومت ملی در فلسطین آن هم از نهر تا بحر تشکیل شد، این توقعات را داشته باش. سرزمین اشغالی است نه کشور آزاد که توقع رفتارهای مردم کشورهای ازاد را از آنها داشته باشید.
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      4 13
      احمق مجسم یعنی تو! طرف روز و شب خودش زیر هزاران تن بمب و موشکه و تحت محاصره ی همه جانبه هست بعد بیاد بیرون تظاهرات؟ اگر نظر فلسطینیا رو میخوای بیانیه ی حماس رو بخود آدم متعصب جاهل
    • ناشناس SI ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      6 3
      مگر فلسطین فقط تنها شامل حماس است که میگی بیانیه حماس نظر فلسطینی هاست .کلاسهای نهضت سواد اموزی از شهریور باز میشه .یکم تاریخ و جغرافی یاد بگیری بد نیست کند ذهن
    • US ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      5 3
      همین فلسطینی ها زمان جنگ کمک صدام بودند و بر علیه ایران میجنگیدند
    • DE ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      3 1
      اسقاطیلی ببند دهنتو! چرت نگو! این بدبخت فلسطینی ها اه ندارند با ناله سودا کنن! نون ندارن بخورن! چطور بیان تو تحریم های اقتصادی به ایران کمک کنن؟ عقل ام خوب چیزیه!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      0 0
      کاربر ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ کدام فلسطینی ها در زمان جنگ به صدام کمک می کردند؟ با کدام گذرنامه و روادید از سرزمین های اشغالی خارج می شدند؟ کجا آموزش می دیدند؟ تا جایی که در تاریخ ذکر شده، نظامیان ( نه ارتش و نه واحد رسمی) از مصر، اردن، سودان و یمن شمالی در کنار ارتش عراق جنگیدند. سازمان آزادیبخش فلسطین هیچ نیروی نظامی به عراق صدام ارسال نکرده است. هر عربی فلسطینی نیست.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    9 4
    چه خبر از انتقام؟!
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      9 3
      صد بار بنویس "طوفان الاقصی و جهود مثل خر تو گل گیر کرده" با خبر میشی
    • DE ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      3 2
      هر روز دارن انتقام میگیرند ، عجیبه که شما نمی بینید ، از شمال و حنوب پدر صاحب بچه را درآورده اند ، طرف از این عملکرد خود بجای صدای آدم به عرعر کردن افتاده و بجای مغز انسانی پهن گراز در ان جای داده شده، این همه آثار بدبختی و فلاکت صهیون را چطور نمی بینید ، همه را ول کرده اید چسبیدین به اینکه ایران چند تا موشک به بطرف زامبی های وحشی بفرسته که البته هر روز میفرسته ولی چشم بصیرت میخواهد ببیند.
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    5 2
    ایران اسراییل رو که موشک باران کنه امریکا هم طرحش رو برای احیای داعش میذاره در کوزه ابش رو میخوره
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    3 4
    میرحسی موسوی و تاج و فایزه هاشمی گزینه های ماندلایی شون هستند ... مواطب باشید ...
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    6 2
    هرجا که کرد تروریست هست پایگاه ها مفتخوری آمریکا هم حاضره.
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    2 1
    موشک زدن به غاصب کارایی ندارد چون پدافند میکند و در هوا میترکاند و خیالش راحته. افراد خود فروخته و بزدل جاسوس دوتابعیتی برای گرفتن گرین کارت در داخل زیاده و ممکنه مثل قضیه موشک زدن به عراق دشمن ابتدا جا را خالی کنند و مطلع شوند.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 2
    اگر هسته های حماس در اردن مسلح و فعال بشن تمام محاسبات آمریکا و اسرائیل بهم میریزه
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    1 1
    اگر صهیونیست ها به چهارتا افراطی پراکنده برای بسط معرکه دلخوش کردن باید بدونن مقاومت برگ های زیادی داره که هنوز رو نکرده برگ هایی غافلگیر کننده
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 4
    الکی بهانه نیارید. اگه نگران هستید چند ده هزار نیرو بفرستید سوریه. الکی با این حرف ها از عمل تلافی جویانی شانه خالی نکنید. روز اول که اسرائیل حمله کرد اگه از همون خاک سوریه دو تا موشک می فرستادید به فرودگاه نظامی و آشیانه جنگنده هاشون الان کار به اینجا نمی کشید.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    1 0
    بهترین کار شکایت است .فعلا ولی باید این اتش ها را بدامان اتش افروزانش در امریکا و انگلیس و فرانسه والمان و....انداخت نباید سرمایه داران صهیونیست در نقاط امن بخوابند وبرای منافع خودشان کشور های منطقه را بجان هم بیندازند و مردم این مناطق را بکشند ومنابع نفت وذخائر معدنیشان را غارت کنند.اسراییل دفتر کار صهیونیست ها در منطقه است نه یک کشور .ملت مظلوم فلسطین را اواره کرده اند دور دنیا و امروز هم بقایای انها را نسل کشی میکنند تا دفتر کارشان را گسترش دهند وبرای این کار هم یک مشت یهودی احمق را به بهانه سرزمین موعود به فلسطین اورده اند و سپر بلای سیاست های خود کرده اند.صهیونیست ها نه به خدا اعتقاد دارند نه به تورات و نه حضرت موسی (ع).ولی از نا اگاهی مهاجران یهودی برای محافظت از منافع خود استفاده میکنند.با ایجاد یک جنبش اگاهی بخش مردم جهان را از سیاست ها ی سرمایه داران و جنایت کار صهیونیست و به برده گی کشیدن مردم دنیا اگاه نموده و خانه ظلمشان را بر سرشان ویران ساخت .
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    3 2
    سفارت اسرائیل در جمهوری جعلی باکو رو بمباران کنید
  • حسین IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    2 4
    ایران هم باید گلوی اردوغان رو در نخجوان فشار بده ،همون طور که در سال ۲۰۱۴ روسیه بدون خونریزی کریمه رو به روسیه بر گردنبند ایران هم باید در یک اقدام ضربتی نخجوان رو به خاک ایران باز گردونه ،هیچ اتفاقی هم نمی افته.
  • US ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    3 0
    انتقام سخت چی شد ؟
  • عمو IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 1
    جنگ افروزان با این فرض که با تغییر جبهه ها موقعیّنهای بیشتری بدست خواهند آورد چه در سر دارند که از یکطرف برای فلسطین مواضع آتش بس اتخاذ کرده اند و از طرف دیگر باز بین گروههای مختلف در سوریه آتش جنگ بر پا می کنند . مگر فراموش کرده اند که چطور پوزه هایشان به خاک مالیده شد .
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    1 0
    مواطب گرایشات عرفانی و فرقیه ای باشید گولن را که یادتونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس