واکسن

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، ۲۰ درصد آمریکایی معتقدند که در واکسن‌های کرونا میکروچیپ کار گذاشته شده تا آنها را ردیابی کنند.

به گزارش مشرق، بر اساس مطالعه‌ای که موسسه «YouGov» و اکونومیست هفته پیش انجام داده، حدود ۲۰ درصد آمریکایی‌ها معتقد به تئوری توطئه در واکسیناسیون بوده و گمان می‌کنند که ممکن است در واکسن‌های کرونا میکروچیپ کار گذاشته شده است.

در حالی که هیچگونه شواهدی در تایید این ادعا وجود ندارد اما در این نظرسنجی حدود ۱۵ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند که تئوری توطئه از طریق واکسیناسیون «احتمالا صحیح» بوده و ۵ درصد نیز گفته‌اند این موضوع «قطعا صحیح» است.

در همین نظرسنجی، ۲۷ درصد از مردم که سنی بین ۳۰ تا ۴۴ سال داشته از این تئوری حمایت کرده این در حالی است که ۸ درصد از آنها از کسانی بوده‌اند که به بایدن رای داده و ۲۹ درصد آنها از رای دهندگان به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بوده‌اند.

اطلاعات اشتباه درباره ویروس کرونا یکی از موضوعات جنجالی طی سال گذشته بوده است. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اخیرا گفته بود که گسترش اطلاعات غلط درباره این ویروس در رسانه‌های اجتماعی در حال کشتار مردم است.

محتواهای اشتباهی در رسانه‌های اجتماعی در خصوص تئوری میکروچیپ منتشر شده که بر اساس این تئوری‌ها گفته می‌شود ویروس کرونا تنها پوششی برای دولت‌ها و شرکت‌های بین‌المللی بوده تا بتوانند میلیون‌ها مردمی که از واکسن استفاده می‌کنند را ردیابی کنند.

دیگر تئوری‌های توطئه بیل گیتس و همسرش را هدف قرار داده و گفته می‌شوند که این دو پشت توطئه واکسن هستند این در حالی است که بنیاد بیل و ملیندا گیتس این ادعا را کاملا رد کرده‌اند.

در ماه ژانویه نیز شایعاتی مطرح شده بود که واکسن کرونا حاوی محتویاتی است که از خوک گرفته شده است که همین موضوع سبب شده بود تا بسیاری از مردم از زدن واکسن خودداری کنند اما پزشکان متعدد این ادعا را رد کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    0 2
    و همه کارشناسان طب سنتی وطن
  • بابک IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    2 2
    محض رضای خداوند .یک میکرو چیپ فایزر یا مدرنا هم به ما بدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس