وزارت نیرو نمایه

نائب‌رئیس کمیسیون عمران با اشاره به بودجه 150 میلیاردی برای خوزستان و 100 میلیاردی برای سیستان و بلوچستان خواستار روشن شدن هزینه‌کرد آن شد و از پروژه‌های آب و تاب دار و شوآف‌های هفتگی وزارت نیرو انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، صدیف بدری نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درباره مشکلات کم‌آبی در استان خوزستان و لزوم ایفای وظایف وزارت نیرو و بخش‌های مختلف دولت در این باره اظهار داشت: چندین سال است که درباره مشکلات آب استان خوزستان در مجلس بحث می‌شود و حتی در بودجه سال ۹۶ و یا ۹۷ اعتبارات خوبی را در لایحه بودجه گنجانده بودیم، ضمن اینکه اعتبارات خوبی هم از صندوق توسعه ملی برای آب شرب روستایی درنظر گرفته شده بود؛ سازمان برنامه و بودجه هم ۱۵۰ میلیارد تومان برای استان خوزستان و ۱۰۰ میلیارد تومان برای استان سیستان و بلوچستان در زمانی که پول ارزش داشت برای این دو استان در نظر گرفته بود. 

بیشتر بخوانید:

بخشی از مشکلات کم‌آبی استان خوزستان کم شده است

وی افزود: با آنکه اقداماتی برای رفع مشکل کم‌آبی در برخی استان‌ها در طول سالهای گذشته انجام شده است، اما این کار کافی نبوده و نتوانسته معضلات را رفع کند، این در حالی است که در سال جاری مشکلات کم‌آبی با کاهش بارش‌ها افزایش پیدا کرده و این موضوع پیش‌بینی می‌شد؛ با این حال باید دولت و وزارت نیرو مدیریت لازم را انجام می‌دادند و با اطلاع‌رسانی بیشتر، مردم را توجیه می‌کردند که اگر این کار صورت می‌گرفت قطعا شاهد همکاری بیشتر هم‌وطنانمان بودیم. 

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سوءمدیریت دولت و وزارت نیرو باعث شده که در موضوع پیشگیری از کم‌آبی در کشور اقدامات لازم صورت نگیرد. 

وی خاطرنشان کرد:‌ موضوع آب شرب خوزستان و سیستان و بلوچستان چندین سال است که وجود دارد و تبدیل به معضلی طولانی‌مدت شده است.

بدری تأکید کرد: زمانی که تنش آبی در برخی استان‌های مختلف به وجود می‌آید، چه لزومی دارد با آب و تاب پروژه‌ای مختلف هفتگی با عناوین «الف، ب ایران» از سوی وزارت نیرو اجرا شود در حالی که این وزارتخانه نتوانسته به وظیفه اساسی خود عمل کند. 

وی ادامه داد: مجلس بایستی هزینه‌کرد اعتباراتی که از صندوق توسعه ملی برای رفع مشکلات کم‌آبی در نظر گرفته شد که بتواند مشکلات خوزستان و سیستان را رفع کند، بررسی کند و با آنکه پروژه‌هایی در این باره آغاز شده بود اما کافی نبوده و نمی‌توان ظرف پنج سال مشکل کم‌آبی را حل کرد و به نظر می‌رسد که با برنامه‌ریزی منسجم ۱۰ و ۱۵ ساله می‌توانیم این مشکل را حل کنیم، اما در مجموع پیش‌بینی‌های لازم از سوی وزارت نیرو در این باره انجام نشده است. 

نائب رئیس کمیسیون عمران خاطرنشان کرد:‌ هم‌اکنون شاهد عدم مدیریت قطعی برق و مدیریت آب شرب روستایی در خوزستان و سیستان و بلوچستان هستیم که همه بخش‌های مختلف دولت و وزارت نیرو نتوانستند مدیریت مطلوبی را در این باره انجام دهند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • !! IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    1 0
    چون از گندی که زده بودند ، خبر داشتند ، از چند ماه قبل؛ اقدام به تبلیغات وسیع ، در امور آب و برق کرده بودند !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس