روحانی نمایه

حسن روحانی گفت: بخشی از مشکلات کم آبی استان خوزستان کم شده و امیدواریم بقیه مشکلات هم تخفیف یابد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در آیین افتتاح طرح های ملی وزارت نیرو در سراسر کشور در هشتاد وچهارمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، با اشاره به گزارش وزیر نیرو که به همراه معاون اول رئیس جمهور به استان خوزستان سفر کرده است از تصمیمات و اقدام برای حل مشکلات این استان، اظهار داشت: اقدامات خوبی در این ایام برای رفع مشکلات اخیر استان  انجام شده و معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از وزیران دولت برای بررسی و حل مشکلات مردم در استان حضور دارند.

ببینید:

فیلم/ روحانی: مردم خوزستان برای ما بسیار مهم هستند

کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به خوزستان قابل قبول است

رئیس جمهور با بیان اینکه در طول ۸ سال فعالیت دولت تدبیر و امید کارهای بسیار مهم و ارزشمندی در حوزه های مختلف از جمله تامین برق، حل مشکل آب و فاضلاب شهرهای مختلف استان، آماده سازی زمین های کشاورزی و توسعه منطقه آزاد اروند در استان خوزستان انجام شده است، گفت: کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به خوزستان قابل قبول است.

ببینید:

فیلم/ روحانی: کارنامه دولت نسبت به خوزستان قابل قبول است!

دکتر روحانی با بیان اینکه مشکل کم آبی امروز استان بخاطر کاهش ۵۲ درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته و خشکسالی بی سابقه ناشی از آن به همراه  افزایش دمای هوا در این منطقه است، گفت: بخاطر کمبود آب پشت سدها که ۵۰ درصد کاهش داشته است، نمی توانیم آب پشت سدها را رهاسازی کنیم چون در شهریور و مهر مردم دچار مشکل بیشتری خواهند شد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در سال گذشته بخش زیادی از طرح‌های آبرسانی در شهرهای مختلف استان خوزستان انجام شده است و در بخش کشاورزی خوزستان نیز اقدامات عظیمی در توسعه کانال‌کشی و زهکشی زمین های زراعی استان به اجرا درآمد، به گونه‌ای که در طول ۸ سال ۲۹۵ هزار هکتار زمین در سطح استان خوزستان و بخش کمی از استان ایلام برای کانال‌کشی و زهکشی به انجام رسید.

در ۸ سال گذشته برای استان خوزستان در حوزه های مختلف کارهای بسیار زیادی انجام شده است

دکتر روحانی با بیان اینکه در حوزه آب و فاضلاب استان خوزستان اقدامات بسیار بزرگی در ۸ سال گذشته انجام شده است، اظهار داشت: در طرح غدیر آب آشامیدنی را از سد دز به بخش بزرگی از خوزستان و اهواز انتقال دادیم، اما در عین حال و برغم همه تلاش‌هایی که شده هنوز مشکلات استان به طور کامل پایان نیافته است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته استان خوزستان با مشکل گرد و غبار دچار گرفتاری شده بود، گفت: دولت در این زمینه بخش زیادی از خطوط انتقال برق را تعویض کرد و ۴۶ هزار هکتار از زمین‌هایی که گرد و غبار خیز بود را نهال‌کاری کرد.

 برغم اقدامات انجام شده برخی مشکلات استان خوزستان همچنان باقی است که باید به سرعت حل شود 

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه باید مشکل خوزستان کامل حل شود، گفت: اعتراض حق روشن مردم خوزستان است و اگر تعداد اندک چند ده نفره را کنار بگذاریم، بقیه مردم اعتراض به حقی داشته اند و خواستار حل و فصل مشکلاتشان بودند و در این راستا مسئولین هم تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا مشکلات مردم بزرگوار استان برطرف شود.

در این دولت ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه های برق کشور اضافه شده است

رئیس جمهور با قدردانی از اقدامات وزارت نیرو در طول دولت یازدهم و دوازدهم، اظهار داشت: اقدامات لازم برای تولید بیش از ۱۷ هزار مگاوات برق در سال ۹۶ انجام شده بود و می‌بایست در سال ۹۷ سرمایه‌گذاری‌ آن انجام شود.که با تحریم دچار مشکل شد. چرا که بخش عمده‌ای از این سرمایه‌گذاری‌ها کشور اضافه شد و برق آن وارد مدار شده است.

دکتر روحانی گفت: در سال‌های ۹۷ الی ۹۹ بخش صنعت برغم جنگ اقتصادی توسعه بسیار زیادی داشت و در ۳ ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته شاهد توسعه صنعتی بسیار بالایی هستیم. به طور طبیعی توسعه بخش صنعت موجب افزایش مصرف برق می‌شود و امسال در کنار این موضوع بخاطر گرمای شدید هوا و خشکسالی، در بخش برق دچار مشکل شدیم.

بیشتر بخوانید:

ربیعی: دولت در خوزستان «دست روی دست» نگذاشت

رئیس جمهور اظهار داشت: مردم بدانند که وزارت نیرو در ۲ سال اخیر برای آب و برق ۱۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و همه این سرمایه‌گذاری‌ها در ۲ سال گذشته به افتتاح رسیده است.

دکتر روحانی با قدردانی از همه مهندسین، کارگران و دست‌اندرکاران بخش صنعت آب و برق، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم تلاش زیادی در حوزه انتقال آب، برق‌رسانی روستایی و ساخت تصفیه‌خانه های آب و فاضلاب و احداث سد بخصوص در نقاط مرزی و همچنین شیرین‌سازی آب خلیج فارس و انتقال آن به شرق کشور، انجام شده است و باید اینگونه اقدامات همچنان ادامه یابد تا مردم مشکلی در این بخش‌ها نداشته باشند. همچنان که سدها و نیروگاه‌های بسیار عظیمی در حال احداث است که طی سال جاری و سال آینده به افتتاح خواهد رسید.

متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بسیار خوشحالیم که در هفته‌های پایانی دولت دوازدهم خداوند به ما توفیق داد تا امروز هشتاد و چهارمین افتتاح بزرگ را داشته باشیم، افتتاح نسبت به آب و همچنین تصفیه آب، فاضلاب و برق برای ما بسیار حائز اهمیت است.

۱۶ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در دست اجراست که در دولت بعدی افتتاح خواهد شد

امروز در مجموع ۲ هزار ۳۸۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را افتتاح کردیم. ۲ سد کوچک و یک سد بزرگ را افتتاح کردیم و امروز همچنین تصفیه‌خانه های آب در مازندران، اردبیل، بابل، بابلسر و خلخال افتتاح شد. همچنین برای استان‌های دیگر مثل سیستان و بلوچستان، چهارمحال و فارس اقداماتی که انجام گرفت و همچنین مسأله نیروگاه‌های تجدیدپذیر که امروز در ۲ بخش نیروگاه‌های کوچک ۱۹ مگاواتی و همچنین نیروگاه‌های تجدیدپذیر ۳۰ مگاواتی، هر دوی اینها امروز افتتاح شد.

امیدوارم بتوانیم در روزهای پایانی اقداماتی که انجام شده و قابل تکمیل در روزهای آینده است را تکمیل کنیم و آنهایی که باقی می‌ماند برای دولت سیزدهم، همانطوری که اشاره شد سدهای فراوانی است که در سال جاری و همچنین در سال آینده باید افتتاح شود. نیروگاه‌های بسیار عظیمی است که ظرف سال‌های آینده افتتاح می‌شود، ۱۶ هزار مگاوات برق هم در دست اجرا داریم که اینها برخی‌اش تا پایان امسال و برخی‌اش در سال آینده و سال بعد به افتتاح می‌رسد که می‌تواند یک تنفسی برای کشور و توسعه‌ای که کشور باید در این زمینه پیدا کند، باشد.

خوشحال بودم که در آغاز این جلسه با وزیر نیرو که ایشان به همراه معاون اول رئیس جمهور در اهواز بود به صورت ویدئو کنفرانسی صحبت کردیم.

 مشکلی که برای مردم عزیز خوزستان در این ایام پیش آمده است، عمدتاً بخاطر کم‌آبی و بی‌آبی است. اگر شرایط ما مثل شرایط سال‌های پیش بود، امروز مشکلی در خوزستان نداشتیم، اینکه مشکل داریم، بخاطر این است که آب سدها را نمی‌توانیم به اندازه کافی رهاسازی کنیم. نه اینکه امروز نشود رهاسازی کرد هر چه آب نیاز مردم عزیز خوزستان باشد می‌شود رها سازی کرد اما ممکن است برای پایان شهریور و اوایل مهرماه مردم دچار مشکل شوند.

هم کشت پاییزه و هم آب آشامیدنی مردم است، معمولاً سدهای ما کمترین حجم ذخایرشان به پایان شهریورماه مربوط می شود که اول مهر،‌ سال آبی جدید است و ان‌شاء الله خداوند رحمت خودش را بر مردم عزیز کشور نازل کند و مردم بتوانند بهره‌برداری و استفاده کنند.

ببینید:

فیلم/ روحانی: امیدواریم خداوند رحمتش را نازل کند

همانطوری که در گزارش‌ها شنیدید آبی که می‌بایست در این ایام وارد سد می‌شده ، ورودی اینها در طول ۵۰ سال پیش، کمتر از همه سال‌ها بوده است، یعنی امسال حدود ۵۰ درصد ورودی آب سدها کمتر شده است وقتی آب ورودی کم می‌شود رهاسازی آب دچار مشکل می‌شود، امسال ۱۰ میلیارد متر مکعب آب پشت سدهای خوزستان کمتر از پارسال است و اینها مردم را دچار مشکل می‌کند.

هم آب سدها کم می‌شود و هم نیروگاه‌های برق-آبی دچار مشکل می‌شود، برق کاهش پیدا می‌کند. این هم مشکل بعدی است گرمای هوا مضاعف می‌شود هم وقتی گرما اضافه می شود، بر مصرف برق اضافه می شود و هم ظرفیت و تولید نیروگاه‌ها در گرما کاهش پیدا می‌کند همه اینها دست به دست هم داده است.

اقدامات بسیار خوبی برای مردم خوزستان شده است. الان معاون اول رئیس جمهور و وزرا در آنجا هستند که هر مشکل دیگری که می‌شود حل شود، آنها را حل و فصل کنیم.

در سال ۹۹ بخش بزرگی از اعتباراتی که مربوط به آب‌رسانی به دزفول، اندیمشک، شادگان، مسجدسلیمان، آبادان، خرمشهر، ایذه، باغ‌ملک پرداخت شد. اینجا لیست بزرگی است برای پرداختی‌هایی که فقط در سال ۹۹ برای مسأله آب‌رسانی به شهرهای مختلف خوزستان انجام گرفته است. البته همه کارهایی که برای خوزستان شده ، باز هم کم است.

در این دولت کار بسیار عظیمی در مسأله کشاورزی در خوزستان انجام دادیم هم برای توسعه کانال‌کشی و هم برای زهکشی و مردم مطلع هستند که در طول مدت این ۸ سال، ۲۹۵ هزار هکتار در خوزستان و یک بخش کمی هم در ایلام  هم برای کانال‌کشی و هم برای زهکشی انجام گرفته و یک تحول بزرگ در کشاورزی خوزستان انجام گرفته است.

در زمینه مناطق آزاد  اروند کار بزرگی انجام گرفته که یک گشایش بزرگی در جنوب خوزستان ایجاد کرده است. در آب و فاضلاب کار بسیار عظیم و بزرگی در این سال‌ها انجام گرفته است. چندین افتتاح شخص من در خوزستان رفتم،  هم برای آب، طرح غدیر که آب آشامیدنی خوبی را از سد دز به بخش بزرگی از خوزستان از جمله اهواز رساندیم. در بخش فاضلاب، بخش‌های زیادی که تکمیل شد و همین آب به منطقه خرمشهر و آبادان در جنوب خوزستان رسید.

اما در عین حال با همه تلاش‌هایی که شده، مشکلات همچنان پایان نپذیرفته است، یک وقتی بود که در خوزستان نم باران می‌زد و بعد هم گرد و غبار می‌شد کل برق می‌رفت یعنی مردم مدت‌ها در سال ۹۶ و ۹۷ دچار گرفتاری برق  بودند، همه آن قرقره‌های مسیر انتقال برق تعویض شد کار عظیم و بزرگی بود و وزارت نیرو ماه ها برای تعویض آنها گرفتار بود که انجام گرفت.

یک وقتی خوزستان گرفتار گرد و غبار بود که بخش بزرگی در جنوب خوزستان نهال‌کاری شد خود من هم رفتم در آنجا برای مسأله نهال‌کاری ۴۶ هزار هکتار زمین‌هایی که گرد و غبار از آنجا به سمت اهواز حرکت می‌کرد نهال‌کاری شد. وزارت جهاد کشاورزی  زحمات زیادی کشید وکارهای بسیار زیادی در استان خوزستان انجام گرفته است اما در عین حال کارهای زیادی هم باقی مانده است.

کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم در استان خوزستان کارنامه قابل قبولی است. امسال هم اگر دچار خشکسالی نمی‌شدیم که در ۵۰ سال اخیر بی‌نظیر است، مردم با این مشکل مواجه نمی‌شدند.

 مردم حق دارند نسبت به آن اعتراض کنند

اما مردم عزیز خوزستان با این مشکلات مواجه شدند و باید مشکلات مردم حل شود. اعتراض حق روشن مردم است. حالا یک تعداد اندک چند ده نفره را کنار بگذاریم بقیه مردم اعتراض به حقی داشتند و می‌خواستند مشکلات آنها حل شود. مشکلات خودشان و کشاورزی‌شان، نخیلات‌شان و دام‌شان و این حق مردم بود و مسئولین هم همه تلاش‌شان را بکار گرفتند که ان‌شاء الله این تلاش‌ها به ثمر و به نتیجه می‌رسد.

در پایان می‌خواهم از وزارت نیرو تشکر کنم چون این ایام گاهی هم انتقادهای خیلی تندی نسبت به این وزارتخانه شد. وزارت نیرو در دولت یازدهم و دوازدهم کار بسیار عظیم و بزرگی انجام داده است.

حتی در مسأله برق برغم مشکلاتی که داشتیم مردم ما مستحضر باشند بیش از ۱۷ هزار مگاوات برق همه کارهایش در سال ۹۶ انجام گرفت و همه اینها در سال ۹۷ می‌بایست سرمایه‌گذاری می‌شد که همه اینها با تحریم دچار مشکل شد یعنی ۱۷ هزاری که می‌گویم عمدتاً با سرمایه خارجی اجرا می‌شد برخی‌اش هم با سرمایه داخلی و با مشارکت خارجی. اینها دچار مشکل شد.

ما با یک جنگ روبرو شدیم در این جنگ مقداری از ظرفیت نیروگاهی ما آن که دلمان می‌خواست اجرا نشد اما در عین حال در این دولت ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور  اضافه شده  و امروز در مدار است. اگر این ۲۰ هزار نبود چه کار می‌شد.

صنعت ما بحمدالله توسعه بسیار خوبی در سال ۹۷ الی ۹۹ داشت، علیرغم جنگ اقتصادی صنعت ما توسعه پیدا کرد.  مخصوصاً در این ۳ ماه وقتی نگاه می‌کنیم توسعه صنعت ما نسبت به سال گذشته توسعه بسیار خوبی است. توسعه صنعتی که ما در این ۲ سال اخیر داشتیم به طور طبیعی مصرف برق را افزایش می دهد و امسال هم مصرف برق ما هم زیاد شده و هم از نظر گرمای هوا و هم از نظر نیروگاه‌های برق-آبی از همه طرف امکاناتشان دچار انحصار و منحصر شده و به طور طبیعی مردم هم در برق خانگی و هم در صنایع دچار مشکل شدند.

ان‌شاء الله در این هفته‌های گرم که پیش‌بینی این است یکی دو هفته گرمای شدید است، از این معضل عبور خواهیم کرد.

مردم عزیز بدانند که در عرض ۲ سال اخیر، وزارت نیرو برای آب و برق کشور، ۱۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و این ۱۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در طول این ۲ سال همه‌اش به افتتاح رسیده است و بخشی‌اش هم رقم ۲ هزار ۳۸۲  میلیارد تومان طرح‌هایی بود که امروز به افتتاح رسید.

از همه مهندسین، کارگران در سراسر کشور بخاطر تلاش‌هایی که کردند تشکر می کنم بخاطر اینکه این آخرین افتتاحی است که  نسبت به وزارت نیرو برای آب و برق داریم. تلاش بسیار زیادی کردند هم برای آب روستایی و هم برای برق روستایی هم برای ساختن سد، فاضلاب، تصفیه‌خانه آب، لوله‌کشی و آبرسانی و یک کار بزرگی هم در آب شد در طول این مدت سدهایی که در نقاط مرزی ساخته شد در استان‌های مختلف و همچنین آبی که شیرین‌سازی شد و به منطقه شرق کشور فرستاده شد که جزو طرح‌های بی‌نظیر تاریخ ایران بود.

توانستیم با یک افتتاح سی و چند هزار میلیارد تومانی در یک روز آب را از خلیج فارس به استان بندرعباس، استان هرمزگان، استان کرمان و استان یزد برسانیم که این طرح برای استان‌های دیگر مثل اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان هم در آینده ادامه خواهد یافت.

بسیار متشکر و ممنون از همه آنهایی که تلاش کردند و همچنین خدمت مردم عزیزی که امروز در خدمت‌شان بودیم و این طرح‌ها در استان‌های آنها افتتاح شد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • DE ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    12 2
    بخشی از مشکلات کم‌آبی استان خوزستان کم شده است چون مذاکرات وین مثبت بوده داره آب آشامیدنی میاد/ کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم در خوزستان کارنامه قابل قبولی است جهانگیری اشتباه کرد لو داد/ امیدواریم خدا برای خوزستان باران نازل کند از دست ما که کاری ساخته نیست مردم حق دارند به خدا اعتراض کنند چون بارون نمیفر سته. روحانی نمایه حسن روحانی گفت: بخشی از مشکلات کم آبی استان خوزستان کم شده و امیدواریم بقیه مشکلات هم تخفیف یابد
    • مجید دلبندم IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      13 0
      دوستان اشتباه برداشت نکنید . گفته قابل قبول است یعنی به آنچه مورد نظر ما بوده رسیده‌ایم . خلاصه اینکه منظور اینه از اول قرار بوده این خطه را به این وضع دچار کنیم که موفق شدیم . حالا شما خوشتون نمیاد اونایی که باید خوششون بیاد راضی اند
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    9 1
    از قدیم گفتند به حرف گربه سیاه بارون نمیاد.....
  • DE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    9 0
    بخشی از مشکلات کم‌آبی استان خوزستان کم شده است چون مذاکرات وین مثبت بوده داره آب آشامیدنی میاد/ کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم در خوزستان کارنامه قابل قبولی است جهانگیری اشتباه اعتراف کرد/ امیدواریم خدا برای خوزستان باران نازل کند از دست ما که کاری ساخته نیست مردم حق دارند به خدا اعتراض کنند چون بارون نمیفر سته.
    • علیرضا IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      6 0
      نه اشتباه کردی.! مردم به خدا اعتراض ندارند به دولت بنفش وروحانی اعتراض دارند.
  • نیما IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    11 0
    کارنامه دولت یازده ودوازده قابل قبول است. هیچ کس نمیگه ماست من ترش...!
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    13 0
    اونی که تو بهش میگی کارنامه چیزی نیست جز ویران کردن یک کشور و تبدیلش به زمین سوخته و تباه کردن ۸ سال از عمر مردمش
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    12 0
    و لعن الله علی الظالمین (الشیخ البنفش)
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    7 0
    به حرف... بارون نمیاد.
  • جلالی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    9 0
    آقای روحانی، از خداوند بزرگ میخواهیم که به شما عقل اندکی عنایت فرماید، تا آن را در گفتمان خود به کار گیرید،تا مردم دنیا به شما نخندند
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    14 0
    اگر این فرد بعد از ریاست جمهوری بازخواست نشود ....
  • امیرو IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    8 0
    خیلی جالبه! کی بود کی بود من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود. دولتیهای رو... باید برای این بیکفایتیها بازخواست شوند نه اینکه بگویند مقصر خداوند است که باران را بر خوزستان نازل نفرمود! بنده های نابنده قبل از شروع بحرانها باید چاره اندیشی کرد. شما فقط بفکر سیر کردن شکم خود و آقازادهت بودی مردم خوزستان کیلویی چند.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    6 0
    خدا رو شکر چند روز دیگه میری.
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    8 0
    سکوت کن
  • DE ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    7 0
    بخشی از مشکلات کم‌آبی استان خوزستان گُم شده است . برای بی آب کردن استان خوزستان ما کلی برنامه داشتیم بخشی از آن گم شده است این یک مقداری از اون برنامه ها بود.
  • . IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    6 0
    سکوت بهتره
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    2 0
    می شدمشکل پیش نیاد چرا اصلا مشکل پیش آمد؟! دولت بی تدبیر وناامیدی.
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    3 0
    مرد حسابی تو به اصطلاح مسیولی نه رمال!۸سال حتی اگر بجای ... تمام ...هات ثانیه ای یک سطل آب برای خوزستان وایران آب ذخیر میکردنند حالا مشکل بی ابی نداشتیم-آخه فقط مسیله اب نیست(کرونا،برق،سیل،زلزله،ریزگرد،محیط زیست،تصادفات،بیماری بیکاری دارو ودرمان کمبود وگرانی دزدی اختلاس باندبازی ودروع و...اینها را چطوری میخوا۶ی حل کنی!؟
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    2 1
    آب خیزداری لازم نکرده، ذخیره ۴ ماهه آب را دارد خالی می‌کند، حرف کذب هم می‌زند. این طوری که تو .. رو... داری مشکل را رفع می‌کنی، چند ماه دیگر دوباره مشکل بدتری رخ می‌دهد که راه حلی هم دیگر ندارد چون ذخایر را خالی کردی.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    3 0
    اگر در وقت خودش به مسائل مردم رسیدگی میشد این مشکلات بوجود نمی آمد.
  • دانا IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    5 0
    پررویی نجومی
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    3 0
    نباریدن باران به دلیل ظلم شما است.
  • یوسف GB ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    4 0
    حب وطن از ایمان است این گروه علاوه بر اینکه علاقه ای به ایران وایرانی ندارند ایمان دار هم نیستند وگر ایمانی باشد ایمان شیطانی است زیرا شیطان هم به خدا ایمان دارد ولی معتقد به برتر بودنش نسبت به بشر است لذا تا آخرین لحظه با انسان مقابله میکند ونمیگذارد انسان به آگاهی وکمال انسانی که همانا جانشینی خدا روی زمین است دست پیدا کند وخود را جانشین ونشانه خدا میداند وانسان رادر گیر مسائل مالی ومادی وهر آنچه که ذهن وروحش را از کمال باز دارد واین جماعت آگانه مشغول چنین اموری هستند
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    4 0
    حدود ده روز به پایان دوره ات مانده میشه دیگه هیچی نگی.؟!
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    3 0
    سکوت کن
  • محمدایوب IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    3 0
    قابله قبول خود گویی وخود خندی. به به عجب هنرمندی البته واقعا هنرپیشه خوبی هست. ابر نابودگر 2 نابود گر 1 صدام حسین. ونابودگر 2صدام ...
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    3 0
    ... نجومی سکوت کن
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    3 0
    مقام معظم رهبری دیروز که واکسن زدند فرمودند اگر به توصیه ها عمل می شد این مشکلات را نداشتیم حالا آقای روحانی می گوید دولت یازدهم و دوازدهم کارنامه قابل قبولی دارد
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    2 0
    ای خوبه خوبان ساکت باش
  • پیرمرد IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    2 0
    داداش داری اشتباه میزنی. دولتت مثل یه تیکه یخ تو ظل گرما بخار میشه و بعدش نه خ... آمده و نه خ... رفته.و فقط یه لعن ابدی برات میمونه.
  • DE ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    هشتاد درصد اب برای کشاورزی مصرف میشه. روشهای ابیاری حتما باید تصحیح بشه تا صرفه جویی لازم بوجود بیاد و هر زمینی یک منبع اب ذخیره برای خودش برای مواقع ضروری داشته باشه.
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    2 0
    تو نمیتونی این چند روز آخر تو حرف نزنی؟همش نزن اون لامصبو حالمون بهم خورد.اااه.
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    1 0
    این دم آخری ببند این حرفها رو.
  • محمدایوب IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    3 0
    خدایا هرچه دعا کردیم این بلا را از سر ما کم کن دعایمان مستجاب نشد خواهشاً التماس میکنیم از سر تقصیراتمان بگذر این چند روزه را خروسک بگیرد روی اعصابمان راه نرود. به خودت قسم دیگر طاقت شنیدن این چرندیات رانداریم
  • آجرلو IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    1 0
    بله جناب رو...., اصلا وضع کل ایران, با دولت شما قابل قبول شد, اما برای کی؟ بله قابل قبول برای کد خدا. شما مأموریتتان را به خوبی انجام دادید. کاری که 8 سال جنگ نتوانست بر سر ایران بیاورد, شما با 8 سال ریاستتان کردید: زمین سوخته!! اما خیال نکن قسر در می روی
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    توی چین با آب شور برنج میکارن
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    حاج قاسم سلیمانی وابومهدی المهندس دوملت بودند ولی شما مورد تنفر مردم شدید برای شما اروزی بدترین نوع مردن را از خدا دارند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس