کد خبر 1249372
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۳
تنگی نفس

استاد بیماری‌های ریوی با بیان اینکه تنگی نفس ناشی از کرونا با تنگی نفس اضطرابی متفاوت است، گفت:‌تنگی نفس اضطرابی در مواقع در گیری فکر ی زیاد؛ حتی بدون فعالیت بدنی فرد به وجود می‌آید.

به گزارش مشرق، سید علی جواد موسوی،استاد بیماری‌های ریوی و تنفسی، در پاسخ به این پرسش که چه «تفاوتی بین تنگی نفس کرونایی و تنگی نفس اضطرابی وجود دارد؟»، اظهار داشت: تنگی نفس ناشی از اضطراب ارتباطی با فعالیت فرد ندارد؛ در صورتی که وقتی فردی دچار تنگی نفس ناشی از بیماری ریه می‌شود این افراد با فعالیت کردن دچار تنگی نفس می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۱۴۰ درصدی سرعت انتقال دلتا

وی ادامه داد: تنگی نفس‌های اضطرابی در حالت محیط‌های بسته اتفاق می‌افتد یا در زمانی که فرد فکر زیادی می‌کند؛ اما وقتی افراد مشغول کار و سرگرمی هستند تنگی نفس اضطرابی اتفاق نمی‌افتد.

این استاد بیماری‌های ریوی بیان داشت: این در حالی است که افرادی که بیماری ریوی دارند معمولا در حالت فعالیت  کردن وضعیت تنفسی‌شان بیشتر و تشدید می‌شود. این حالت در  بیماران کرونایی نیز دیده می‌شود.

موسوی یادآور شد:‌البته کرونا به بیماران اضطراب را علاوه بر تنگی نفس اضافه کرده است؛ یعنی با توجه به اخباری که هر روز از وضعیت کرونا منتشر می‌شود؛ به همین دلیل این افراد علاوه بردرگیری ریوی، درگیری روحی نیز دارند.

موسوی با بیان اینکه جریان قرنطینه ماندن بیماران کرونایی هم مهم است،ابراز داشت:‌ در بیماری‌های دیگر مردم به دیدار فرد بیمار می‌روند و فرد احساس تنهایی نمی‌کند اما در بیماران کرونا به دلیل اینکه فرد در خانه یا بیمارستان قرنطینه می‌شود این وضعیت اضطراب مضاعفی ایجاد می‌کند و باعث تشدید علائم ریوی می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بوفالوی عجیب IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    سوالی نیست ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس