کرونا نمایه

استاد بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ویروس کرونای هندی کودکان و نوجوانان را بیشتر گرفتار می‌کند، گفت: تب، بدن درد، سرفه، تنگی نفس، اسهال و بی اشتهایی از علائم این نوع کروناست.

به گزارش مشرق، مسعود مردانی، استاد بیماری‌های عفونی در پاسخ به این پرسش که «ویروس دلتا یا کرونای هندی چه ویژگی دارد؟»، بیان داشت:سرعت انتقال در این نوع ویروس کرونا شدیدتر است و نسبت به ویروس‌های دیگر کرونا، کودکان و نوجوانان را بیشتر گرفتار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

هشدار مقامات فرانسوی درباره موج چهارم کرونا

وی ادامه داد: در بعضی از فرم های بیماری شدت بیماری خیلی زیادتر است و سریعا از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می‌کند و میزان مرگ و میر بیماری شدیدتر است.

این استاد بیماری‌های عفونی درباره «مهمترین نشانه های ابتلا به ویروس کرونای هندی» بیان داشت: نشانه‌های ابتلا همراه با بدن درد، سرفه، تنگی نفس، تب و در برخی موارد همراه با اسهال  و بی اشتهایی خود را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

 از کرونای «دلتا پلاس» چه می‌دانیم؟+ فیلم

مردانی با بیان اینکه بر خلاف نوع قبلی کرونا این نوع ویروس به صورت سریع ابتلای ریوی ایجاد می‌کند، افزود: ممکن است فرد بعد از ابتلای ریوی نیاز به ICU پیدا کند.

وی درباره این موضوع که «واکسن چه نقشی در جلوگیری از ابتلا دارد؟»، ابراز داشت: تزریق واکسن دو فایده دارد؛ یکی اینکه از مرگ و میر جلوگیری می‌کند و دوم اینکه فرد به فرم شدید بیماری مبتلا نمی‌شود.

این استاد بیماری‌های عفونی یادآور شد: بنا بر نظر اپیدمیولوژیست‌ها اکنون همان ادامه پیک چهارم کروناست و زمان بیشتری نیاز است تا وارد پیک پنجم شویم و به نظر می‌آید اواخر پیک چهارم هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    5 0
    مهم‌ترین علائم کرونای «هندی»؛ چیست؟ اولا یک خال هندو قرمز رنگ روی پیشانیش هست و وقتی راه میره تنها نیست کلی با ساز و دهل و نقاره و تار و کمونچه رقصان دنبالش هستند. نهی نهی نهی کرداهی
  • BE ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 0
    این کرونا است یا وبا ؟!!!
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      4 0
      کروبا است . مامانش کرونا بوده باباش وبا ، بچشون شده کروبا
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    4 0
    اگه دیدی کرونا گرفتی و هی داری رقاص بازی درمیاری و میری پشت درخت فیلم هندی بازی می کنی بدان و آگاه باش که کرونای هندی گرفته ای . علامت دیگه ای نداره
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    2 0
    اینم کودکان دلمون خوش بود اونا کمتر میاد سراغشون طفلکها سوختن اون از مدرسه . اون تفریح .چه کنند لعنت برکسی که رعایت نمیکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس