کد خبر 1249260
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
بن‌سلمان

ولیعهد سعودی که با انتشار خبر استفاده ریاض از بدافزار جاسوسی پگاسوس پروژه سفیدسازی خود نزد افکار عمومی دنیا پس از قتل فجیع خاشقجی را بر باد رفته می‌بیند تاکید کرده به هر شکل ممکن این مسئله تکذیب شود.

به گزارش مشرق، یک مقام رسمی سعودی برای نخستین بار به اتهام‌ها در خصوص استفاده این رژیم از بدافزار جاسوسی اسرائیلی پگاسوس علیه مخالفان خود واکنش نشان داد و گفت: این اتهام‌ها بی‌اساس است و سیاست عربستان استفاده از این‌گونه ابزارها نیست.

بیشتر بخوانید:

واکنش کاربران به بدافزار جاسوسی پگاسوس

رادیو و تلویزیون رسمی عربستان با انتشار این نقل قول از یک مقام حکومتی، بدون اشاره به سابقه سیاه دربار سعودی در برخورد با فعالان مدنی و منتقدین سیاسی اعلام کرده که این کشور این بدافزار را خریداری نکرده و از آن بهره نبرده است.  

بیشتر بخوانید:

رسوایی بن سلمان با بدافزار پگاسوس

اخبار رسیده به «نورنیوز» حاکی است «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی که با انتشار این خبر پروژه سفیدسازی خود نزد افکار عمومی دنیا پس از قتل فجیع خاشقجی و همچنین پروژه اصلاحات ادعایی خود در عربستان بر اساس سند ۲۰۳۰ را بر باد رفته می‌بیند به مقامات و رسانه‌های حکومتی تاکید کرده به هر شکل ممکن این مسئله تکذیب شود.

چند روز پیش بود که سازمان «عفو بین‌الملل» و سازمان غیر دولتی «فوربیدن استوریز» در گزارشی از فروش بدافزار جاسوسی پگاسوس متعلق به شرکت اسرائیلی «NSO» به برخی کشورها برای استفاده علیه فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و حتی مقامات دولتی خبر دادند.

در این گزارش آمده بود که در کنار ۱۸۹ روزنامه‌نگار و بیش از ۶۰۰ مقام سیاسی در جهان که طعمه این بدافزار بوده‌اند، رژیم سعودی از آن برای جاسوسی دو زن از نزدیکان جمال خاشقجی نیز استفاده کرده است.

تلاش دربار سعودی برای رفع اتهام از خود در این خصوص در حالی است که بنابر گزارش گاردین، تل آویو در سال ۲۰۱۷ صراحتا به شرکت «NSO» برای فروش تجهیزات این بدافزار جاسوسی به ریاض مجوز داده و در همان سال نمایندگانی از این شرکت با مقامات بلندپایه اطلاعاتی سعودی در وین، قبرس و ریاض دیدار کرده بودند.

منبع: نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ZOHA IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    2 0
    هرچقدرم پنهان کنه بی فایدست...میادروزی که توی تختخوابش امیران قبایل عرب تکه تکش کنن...من منتظراون روزم....روزی که خبرازآمدن منجی میده....
  • CA ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    0 0
    آل سعود دست نشانده صهیونیست های انگلیسیه. تار و پودش رو اونا بافتن حالا واقعا نگران یک نرم افزار جاسوسی هست که استفاده میکنه؟ اگه اینطوره که کلاهش خیلی پس معرکس.. خیلی زیاد خخخخخخخ. این نرم افزارها در همه دنیا در حال جاسوسی هستن اما مشکل آل سعود با بقیه قابل قیاس نیست چون خودشون ابزار جاسوسی و خرابکاری علیه بقیه و مجری نقشه هستن. خودشون سخت افزار جاسوسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس