کد خبر 1248975
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
آمریکا عراق آمریکا

به صدا درآمدن آژیر خطر در پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در ویکتوری در فرودگاه بغداد و واکنش شورای امنیت به انفجار شهرک صدر بغداد از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی عراقی از به صدا درآمدن آژیر خطر در پایگاه نظامی «ویکتوری» آمریکا در داخل فرودگاه بغداد خبر داد.

این منبع اعلام کرد: این آژیر به خاطر هشدار درباره خطرات ویروس کرونا پس از ابتلای شماری از نظامیان آمریکایی به صدا درآمده است.

منبع امنیتی عراقی افزود: موارد ابتلا به کرونا در میان نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در پایگاه ویکتوری در فرودگاه بین‌المللی بغداد زیاد شده است و از این رو صدای آژیر در داخل این پایگاه به صدا درآمد تا به همه ضرورت رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه را گوشزد کند.

واکنش شورای امنیت به انفجار شهرک صدر بغداد

شورای امنیت سازمان ملل انفجار بازار «الوحیلات» در شهرک صدر بغداد در ۱۹ جولای جاری را محکوم کرد و بر ضرورت مجازات عاملان، طراحان، حامیان مالی و آنانی که از اقدامات تروریستی حمایت می‌کنند، تاکید کرد.

اعضای شورای امنیت ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان ودولت عراق برای زخمی‌شدگان آرزوی شفای عاجل کردند.

شورای امنیت تاکید کرد:  تروریسم از هر نوع آن خطرناکترین تهدید برای صلح و امنیت بین المللی است.

این شورا از همه کشورها خواست که به تعهدات خود به موجب قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت عمل کرده و همکاری موثری با دولت عراق به عمل آورند.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند: هر اقدام تروریستی به مثابه اقدامی جنایتکارانه و غیرقابل توجیه صرف نظر از انگیزه‌های آن، اینکه در کجا رخ دهد و عاملان آن چه طرفی باشند، است.

شورای امنیت بر ضرورت مبارزه با همه کشورها با همه ابزار و طبق منشور سازمان ملل و به موجب قانون بین‌المللی با همه تهدیداتی که صلح و ثبات بین المللی را به علت اقدامات تروریستی در معرض خطر قرار می‌دهد، تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت مجددا حمایت خود را از امنیت عراق و ادامه جنگ آن با تروریسم از جمله داعش تاکید کردند.

یادآور می‌شود که بر اثر انفجار در شهرک صدر ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند.

لزوم قرار گرفتن نهادهای امنیتی و نظامی اقلیم تحت فرماندهی عراق

«ریبوار چلبی» یک عضو ارشد «جنبش نسل نو»، خواستار قرار گرفتن دستگاه‌های نظامی و امنیتی اقلیم تحت فرمان فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق شد.

وی در این باره گفت: دستگاه‌های نظامی و امنیتی اقلیم کردستان عراق، دستگاه‌های حزبی و وابسته به خاندان‌های حاکم هستند که دستورات آنها را اجرا می‌کنند و در نزاع و تنش‌های حزبی و رقابت‌های انتخاباتی از آنها استفاده می‌شود.

چلبی افزود: تسلط خاندان‌ها و شخصیت‌های مشخص بر دستگاه‌های امنیتی منطقی نیست و انتظار می‌رود این دستگاه‌ها، امنیت شهروندان را تأمین کنند. به همین دلیل دستگاه‌های مذکور مانند سایر کشورهای دنیا تحت فرمان فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور قرار گیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس