کد خبر 1248726
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
عراق نمایه

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره خطرات اوضاع امنیتی این کشور با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات پارلمانی و تأثیرات منفی آن بر انتخابات هشدار داد.

به گزارش مشرق، «مهدی تقی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که وضعیت امنیتی در عراق شاهد نابسامانی خطرناک است و این کشور با ضعف در عملکرد نیروهای امنیتی در مناطق مختلف مواجه است.

بیشتر بخوانید:

مأموریت سخت «الکاظمی» در واشنگتن

تقی در مصاحبه با وبگاه «بغداد الیوم» گفت، این امر زمینه را برای نفوذ عناصر گروه تروریستی داعش و اجرای عملیات تروریستی آن‌ها خواه علیه نیروهای نظامی یا شهروندان، فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد که این نابسامانی خطرناک اوضاع امنیتی قطعا نتایج منفی بر انتخابات زودهنگام پارلمانی و مشارکت مردمی در این انتخابات خواهد داشت.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از دستگاه‌های دولتی مربوطه خواست تا تدابیر لازم برای حفظ امنیت در تمامی شهرها و نقاط کشور اتخاذ کنند.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است دهم اکتبر (۱۸ مهر) پس از دو دوره تعویق برگزار شود و پس از آن دولت جدید کار خود را آغاز کند.

عراق دو روز پیش صحنه وقوع انفجار تروریستی در شهرک صدر واقع در شرق بغداد بود که طی آن دستکم ۳۵ نفر کشته و ۴۷ نفر زخمی شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس