گزارش پایگاه آمریکایی از توان موشکی و فضایی ایران

مشاور فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در حوزه پهپاد در جهان مطرح هستیم و در منطقه غرب آسیا قدرت برتریم اما هر روز باید برای پیشرفت بیشتر تلاش کنیم.

به گزارش مشرق، سرتیپ دوم خلبان حسین چیت‌فروش، امشب به مناسبت سالگرد شهادت «شهید عباس دوران» در باغ‌موزه دفاع مقدس با بیان اینکه در تمام شلوغی‌های جهان معتقدم راه شیعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی حق است و خون شهدای ما پایمال نخواهد شد اظهار کرد: هیچ یک از شهدا با یکدیگر فرقی ندارند، هر کدام در یک مجموعه پیوسته هستند و نقش خود را در لباسشان ایفا کردند.

وی با بیان اینکه جایگاه حرکت شهید عباس دوران به خوبی تشریح نشده است افزود: ما فقط ۱۷ شهید خلبان قبل از جنگ داریم که در کردستان شهید شدند.

مشاور فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهید نوژه در درگیری کردستان به شهادت رسید تصریح کرد: در کردستان شهیدچمران محاصره شد و نیروی هوایی با پروازهای تاکتیکی مهمات و تجهیرات لازم را در مکانی دقیق برای نیروهای خودی فرستاد و اگر تنها ۲۰ متر آن طرفتر بود به دست دشمن می‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه نقش و اقدامات نیروی هوایی هنوز به خوبی تبیین نشده است گفت: نیروی هوایی ظرف ۴۸ ساعت، منافقین را درو کرد، البته تفکر خلاقانه انقلابی بود که از فجایع بزرگ جلوگیری کرد.

چیت‌فروش با بیان اینکه در جریان جنگ تحمیلی همه کشورهای عربی به جز سوریه و عمان جنگی بزرگ را شروع کردند گفت: ۱۹۲ فروند هواپیما به ما حمله کردند، البته ما از همدان سه ساعت بعد مهمترین و استراتژیک‌ترین پایگاه هواپیمایی عراق را زدیم.

وی با بیان اینکه خالد حیدری اهل تسنن و محمد صانعی اهل شیعه نخستین شهدای ما بودند اظهار کرد: تمام نقاط استراتژیک عراق را در یکم مهرماه بمباران کردیم و اتفاقات بزرگی را برای دفاع از کشور رقم زدیم.

اف ۵ها به آرپی جی تبدیل شدند بدون آنکه تمرین کرده باشند

مشاور فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نیروی هواپیمایی چنان عراق را بمباران کرد که روز ششم نخستین پیمان‌نامه آتش‌بس نوشته شد افزود: چند خلبان عهد بستند که پایگاه دزفول را حفظ کردند تا پایگاه سقوط نکند، اف ۵ها به آرپی جی تبدیل شدند بدون آنکه تمرین کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه یک سال اول پس از یورش عراق، نیروی هوایی مطالعات لازم را انجام داد و کم و کیف نیروهای عراقی و مناطق اشغال شده را مشخص کرد ادامه داد: در یک سال اول نیروی هوایی جانانه جنگید و نیروگاه برق عراق را مورد هدف قرار داد به طوری که صادرات ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه عراق در روز را صفر کرد.

مشاور فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه عراق که یکی از صادرکنندگان روغن به جهان بود به یک واردکننده تبدیل شد گفت: پس از اقدامات نیروی هوایی علیه عراق، چون تانگ‌ها سوخت نداشتند نتوانستند دزفول را بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه نیروی هوایی در عملیات‌های مختلف اجازه نداد دشمن از هوا علیه نیروهای خودی حمله کند اظهار کرد: نیروی هوایی مثل چراغ، جبهه را روشن می‌کرد، عکسبرداری انجام می‌داد و عکس را به جبهه‌ها می‌رساند.

وی با بیان اینکه نخستین عملیات اساسی ثامن‌الائمه بود که اول مهر ۶۰ انجام شد و اقداماتی چون شکست حصر آبادان، طریق‌القدس و... از طرح‌های ارتش به ویژه نیروی هوایی بود افزود: در فتح‌المبین ۲۰ هزار نفر اسیر گرفتیم و شکست پشت شکست برای دشمن رقم خورد تا در دو عملیات ۴۰ هزار نفر اسیر از دشمن گرفته شود.

روایت رشادت و ایثار شهید عباس دوران

چیت‌فروش گریزی به اجلاس سران عدم تعهد به میزبانی بغداد زد و گفت: برگزاری کنفرانس در بغداد با هدف تحقیر ایران انجام می‌شد و می‌توانست نتیجه آن پیروزی صدام باشد، وزارت امور خارجه نامه‌نگاری‌هایی را برای جلوگیری از برگزاری این اجلاس در بغداد آغاز کرد اما موفق نشد و در نهایت برای مقابله، تنها راهکار یک اقدام نظامی شناخته شد.

وی با بیان اینکه شهید عباس دوران مامور این اقدام نظامی شد خاطرنشان کرد: این شهید والامقام ابتدا پالایشگاه را بمباران کرد و بعد از آن جنگنده‌ خود را به سمت محل برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها هدایت کرد و آن را به ساختمان زد که همین موضوع باعث شد کنفرانس در عراق برگزار نشود.

مشاور فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پس از این عملیات ژنرال‌های عراقی به احترام بر سر پیکر شهید عباس دوران ایستادند گفت: کنفرانس غیر متعهدها در بغداد لغو شد و این اتفاق تنها از عهده نیروی هوایی برمی‌آمد.

وی با بیان اینکه «عباس دوران» متعلق به همه دوران‌هاست گفت: فرهنگ جوانمردی امثال عباس دوران و شهیدبابایی را باید بازگو کنیم، وقتی این موارد را نگوییم افرادی چون سلبریتی‌های خارجی عرصه را به دست می‌گیرند.

چیت‌فروش با بیان اینکه آنها الگو ماندند تا ما امروز از آنها سخن بگوییم گفت: شهیدبابایی با عمل خود مسلمان و اسلام را نشان داد، او مغز متفکر بود و امروز گزارش‌های او برای انقلاب ثروت است.

وی با بیان اینکه جریان ضد انقلاب امروز به دنبال تغییر واقعیت‌هاست اما یقین بدانید آینده جهان از آن شیعه است گفت: قبل از انقلاب نیروی هوایی به طور کامل به خارج وابسته بود و واشنگتن به تمسخر می‌گفت که دو ماه دیگر نیروی هوایی می‌خوابد اما ما تجهیزات را زودتر از همه ساختیم.

در حوزه پهپاد در جهان مطرح هستیم و در منطقه غرب آسیا قدرت برتریم

مشاور فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در حوزه پهپاد در جهان مطرح هستیم و در منطقه غرب آسیا قدرت برتریم گفت: هر روز باید برای پیشرفت بیشتر تلاش کنیم زیرا هر لحظه در تاریخ غفلت کردیم دستاوردهایمان را گرفتند بنابراین باید هوشیارتر از هر روز باشیم.

وی با بیان اینکه امروز بهترین خلبان‌ها در ایران آموزش می‌بینند و بهترین عملیات‌ها را انجام می‌دهند خاطرنشان کرد: آمریکا دنبال نابودی توان موشکی ایران اسلامی است و باید نسبت به این موضوع بصیر بود؛ دشمنان دنبال این هستند که تفکر عاشورایی را از ما بگیرند اما موفق نمی‌شوند چون راه ما حق است.

چیت‌فروش با اشاره به اینکه تنها راه پیشرفت کشور توجه به منویات رهبری و اقدام جهادی است گفت: رهبر ما فردی باهوش و با تدبیر است و با یک سخنرانی همه نقشه‌های دشمن را نابود می‌کند که باید قدر این ولی فقیه شجاع و انقلابی را بدانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بختیاری IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    3 1
    در واقع امریکای تروریست وحشی برای رسیدن به اهداف دیگه تلاش بیخودد میکنه بصورت گفتمااانی و بااستفاده از خائنین وطن فروش توان موشکی مارو نابود کنه..و قطعا همشون باهم هیچ غلطی نمیکنند.
  • افشین IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    5 0
    رشادتهای نیروی هوایی و هوانیروز قهرمان واقعا در ابتدای حمله صدام به داد کشور رسید و باعث شد که دیگر نيروها فرصت سازماندهی و استقرار پیدا کنند. خداوند همیشه سربلندشان کند. اما الان هم باید به تقویت این نیرو اهمييت دهیم.حالا که در قدرت موشکی جزو برترین های جهان و در قدرت پهپادي قدرتمندترین کشور منطقه هستیم زمان آن فرا رسیده تا به نیروی هوایی و دریایی هم بیشتر توجه کنیم.این نيروها استعداد برتر بودن و خودکفا شدن را دارند.
    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      0 3
      ترکیه هم در زمینه پهپادی خیلی پیشرفت کرده بنابراین دیگه ایران به تنهایی قدرت پهپادی نیست
    • افشین IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      1 0
      منظور از قدرت منطقه ای در پهپاد در همه زمینه هاست.چه تنوع و چه کيفييت و چه کمييت و همچنین عدم وابستگی.با یک تحقیق چند دقیقه ای متوجه می شید که کشوری که نام بردید اصلا در این رده در هیچیک از شاخصه ها نیست و البته خودشان هم همچین ادعایی ندارند.ضمن اینکه ما با این کشور مشکلی نداریم و پیشرفت کشورهای اسلامی ناراحت کننده نیست حتی اگه با برخی دشمنان ما بده بستان کنند .تا وقتیکه برای ما خطری ندارند بخودشان مربوط هست.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    1 0
    عباس رشید شهید وشاهد همه دورانهاشد عباس دوران چه اسم زیبا وبا مسمائی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس