کد خبر 1248551
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
طالبان: به‌دنبال تصرف نظامی نیستیم

عضو تیم مذاکره‌کننده طالبان گفت که این گروه ب‌دنبال تصرف نظامی افغانستان نیست اما خواستار جایگزین دولت کنونی افغانستان با یک دولت اسلامی است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» عضو تیم مذاکره‌کننده طالبان در پاسخ به پرسش سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه آیا این گروه در پی تصرف افغانستان به هر قیمت است، گفت: ما به‌دنبال تصرف نظامی (افغانستان) نیستیم.

وی افزود: رویکرد ما این است که به یک راه‌حل صلح‌آمیز مسئله افغانستان برسیم و هدف ما نیز این است که یک دولت فراگیر و اسلامی در افغانستان داشته باشیم تا جایگزین دولت کابل شود.

شاهین تصریح کرد: ما خواستار ایجاد یک دولت اسلامی فراگیر در افغانستان هستیم که همه افغان‌ها در آن مشارکت کنند، به همین دلیل است که با طرف مقابل (دولت افغانستان) در قطر در حال مذاکره هستیم.

عضو تیم مذاکره‌کننده طالبان با اشاره به پیشروی‌های اخیر این گروه نیز گفت: برخی شهرستان‌ها بدست ما افتاد چرا که نیروهای به ما ملحق شدند، این به معنی آن نیست که ما رویکرد خود را تغییر داده‌ایم.

وی با ادعای اینکه طالبان در حال حاضر 85 درصد از خاک افغانستان را در تصرف خود دارد، ادامه داد: اگر دولت کابل 85 درصد از خاک را در تصرف خود داشت حتی با ما گفت‌وگو نمی‌کردند و مذاکرات را متوقف می‌کردند اما ما این کار را نمی‌کنیم.

شاهین افزود: ما باور داریم که وقتی به یک توافق سیاسی برسیم دستیابی به صلح پایدار ممکن است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس